21 Ağustos 2025 Perşembe

Tanışma Etkinliği (Ders Planı Örneği - Yaratıcı Drama)

 YARATICI DRAMA ÖRNEK PLANI

Konu: Şapkalı Hareket Oyunu
Süre: 40 dakika
Sınıf düzeyi: 1. sınıf (okuma – yazma bilmeyen öğrenciler)
Araç-gereç: Renkli bir şapka (ya da taç, kostüm parçası), müzik çalar

1. Isınma Süreci (5-7 dk)

* Çocuklar çember olur.

* Öğretmen hareketli bir müzik açar.

* Çocuklar müzik eşliğinde sınıfta serbestçe dolaşır.

* Müzik durduğunda herkes bulunduğu yerde donar, heykel olur.

* Yeterli düzeyde etkinlik tekrar edilerek, öğrenciler oyuna hazırlanır, dikkatleri toplanır. Eğlenceli ortam oluşturulur.

2. Canlandırma Süreci (20 dk)

* Öğrenciler sınıf ortasında dağınık bir şekilde hareket ederler.

* Öğrencilerden birine şapka verilir ve müzik eşliğinde şapka elden ele dolaşır.

* Müzik durduğunda şapkayı elinde tutan öğrenci ortaya geçer:

Önce ismini söyler: “Ben Buğlem!”

Sonra bir hareket yapar: zıplar, dönerek kollarını açar, dans eder vb.

* Öğrenciler hep birlikte onun adını ve hareketini tekrar eder.

* Müzikle birlikte şapka yeniden dolaşmaya başlar.

* Şapka bütün öğrencilere gelinceye kadar devam eder, böylece öğrenciler hem adını söylemiş hem de kendini hareketle ifade etmiş olur.

3. Değerlendirme Süreci (9-12 dk)

* Öğrenciler çember oluşturacak şekilde otururlar.

* Öğretmen sorular sorar:

“Hangi arkadaşının hareketini en çok beğendin?”

“Hareket yaparken nasıl hissettin?”

“Bugün hangi isimleri öğrendin?”…………..

* Öğrenciler kısa kısa cevap verir, duygu ve düşüncelerini paylaşır.

* Öğretmen öğrencilerle hep birlikte “Hoş geldiniz sınıfımıza!” diyerek alkışla dersi bitirir.

Tanışma Etkinlikleri 2 (Yaratıcı Drama)


İSİM VE HAREKET

1) Öğrenciler sınıfın ortasında ayakta çember oluşturur.

2) Herkes sırayla önce kendi adını söyler, sonra ismiyle ilişkilendirebileceği bir hareket yapar. (Örneğin; "Benim adım Ahmet" der ve sağ elini havaya kaldırır."

3) Diğer öğrenciler de arkadaşını ismiyle birlikte hareketini tekrar ederek selamlar.

BEN KİMİM BALONU

1) Her öğrencinin koluna balon bağlanır.

2) Öğretmen balonun üzerine çocukların isimlerini yazar. Öğrencilerden  kendisiyle ilgili basit düzeyde bir görsel çizmelerini ister. (En sevdiği hayvan, yapmaktan hoşlandığı etkinlik vb.)

3) Öğrenciler sınıfta serbest dolaşır, karşılaştığı arkadaşıyla selamlaşır ve balonları üzerine yaptıkları görseller hakkında konuşurlar.

EŞİNİ BUL – SESSİZ TANIŞMA

1) Öğrencilere dağınık bir şekilde sınıfın ortasına toplanırlar.

2) Öğretmen önceden hazırladığı kartları (sesi ve hareketi öğrenciler tarafından kolayca taklit edilecek hayvan, ulaşım aracı vb.)  öğrencilere dağıtır.

3) Öğrenciler kartını göstermez, sadece hareket veya sesle canlandırır.

4) Eşini bulan öğrenciler birbirine adını söyler ve kısaca kendini tanıtır.

İSİM ZİNCİRİ

1) Öğrenciler sınıfın ortasında çember oluşturur.

2) Bir öğrenci kendi ismini ve kendini tanıtan kısa bir cümle söyler. Örneğin; "Benim adım Gürkan, koşmayı severim."

3) İkinci öğrenci önce birinci öğrencinin söylediklerini tekrar eder ardından kendi ismini ve cümlesini söyler.

4) Sınıf mevcuduna göre etkinlik öğrencilerin düzeyine göre gruplara ayrılıp da uygulanabilir.

AYNADAKİ ARKADAŞIM

1) Öğrenciler ikili eşleşirler. Eğer sınıf mevcudu tek ise kalan öğrenciyle öğretmen eşleşir.

2) Öğrencilerden birbirlerine yüzleri dönük şekilde sıralanırlar. Biri lider olur ve yavaş hareketler yapar. (Ellerini açar, zıplar, eğilir gibi)

3) Diğeri ayna gibi onu taklit eder.

4) Oyun sırasında lider, aynadaki arkadaşını tanımak için ona sorular sorar. Bir süre sonra roller değişir.

MİKROFON BENDE

1) Öğrenciler çember olur. Ortaya gelen öğrenciye oyuncak bir mikrofon ya da sembolik bir nesne verilir.

2) Mikrofonu alan öğrenci sadece adını söyler ve sevdiği bir şeyi sesle ya da hareketle gösterir.(dans etmeyi seviyorsa dans eder vb)

3) Grup hem görür hem duyarak tanır.

İSİM HEYKELİ

1) Öğrenciler çember şeklinde otururlar.

2) İlk öğrenci çemberin ortasına gelir, adını söyler ve bir heykel pozu verir.

3) İkinci öğrenci çıkar, önce birinci öğrencinin ismini söyler ve heykel pozunu yapar. Daha sonra kendi ismini söyler ve heykel pozunu gösterir. Çalışma tüm öğrencilerin katılımıyla devam ettirilir.

4) Sınıf mevcuduna göre etkinlik öğrencilerin düzeyine göre gruplara ayrılıp da uygulanabilir.

KÖPRÜDEN GEÇMEK

1) Öğrenciler karşılıklı iki sıra olur ve ellerini yukarı kaldırarak köprü yaparlar.

2) Bir öğrenci köprüden geçerken adını söyler ve bir hareket yapar. (zıplar, kollarını açar) (kendi özelliklerini köprüden geçerken anlatabilir)

3) Köprüyü oluşturan öğrenciler “Hoş geldin (isim)!” diye bağırır.

4) Her öğrenci sırayla köprüden geçer.

İSİM PATLAMASI

1) Öğrenciler sınıfın ortasında çember olur.

2) Ortadaki öğrenci yüksek sesle adını söyler ve bir hareket yapar. (“Ben Serkan!” diye bağırıp kollarını havaya açar)

3) Tüm grup aynı anda onun adını söyleyip hareketi tekrar eder.

4) Diğer öğrencilerde sırayla oyuna katılmaya devam eder.

İSİMLE DANS

1) Öğrenciler sınıfın ortasında serbest dolaşır.

2) Öğretmen hareketli müzik açar ve öğrencilerden dans etmelerini ister.

3) Müzik durduğunda öğrenciler en yakınındakiyle eş olur ve birbirlerine isimlerini söylerler.

4) Sonra müzik yeniden başlar ve tekrar durduğunda öğrenciler farklı eşler oluşturarak birbirlerinin isimlerini öğrenmeye çalışır.

BALONLA İSİM ZİNCİRİ

1) Sınıfta uygun alan varsa sınıfta oynanır, yoksa bahçeye çıkılır.

2) Belirlenen alanda öğrenciler dağınık bir şekilde bekler.

3) Her öğrenciye bir balon verilir.

4) Öğrencilerden balonu havaya atmaları ve bu sırada kendi isimlerini yüksek sesle söylemeleri istenir.

5) Balonu yere düşmeden ismini duyduğu başka bir arkadaşının balonunu o arkadaşının ismini söyleyip yakalamaya çalışır.

İSİMLİ BALON KOŞUSU

1) Sınıfın ortasına balonlar bırakılır.

2) Öğretmen bir isim söyler. İsmi söylenen öğrenci ortaya koşar, balonu alıp havaya atar ve kendi adını söyler.

3) Balonu yere düşürmeden arkadaşına atar, arkadaşı adını söyler.

 MÜZİKLİ SANDALYE

1) Klasik müzikli sandalye oynanır.

2) Müzik durunca ayakta kalan öğrenciden kendisini tanıtması istenir.

3) Tekrar müzik başlar, oyun devam eder.

RİTİMLE İSİM

1) Öğrenciler sınıfın ortasında çember olur.

2) Öğrencilere basit ritim araçları verilir ya da ritim yapabileceği bir nesne verilir.

3) Her öğrenci adını söyler ve basit bir ritim yapar.

4) Grup arkadaşının ismini tekrar eder ve devamında kendi ritim aracıyla o ritmi yapmaya çalışır.

ARKADAŞLIK AĞI

1) Öğrenciler sınıfın ortasında çember şeklinde dizilir.

2) Öğretmen bir yumak alır ve ucunu kendisi tutar. Öğretmen adını ve yapmaktan hoşlandığı bir etkinliği söyler.

3) Öğretmen yumağı bir öğrenciye atar ve öğrencide adını ve hoşlandığı etkinliği söyler.

4) Oyun bütün öğrencilere yumak gelinceye kadar devam eder.

5) Oyun sonunda ortada birbirine bağlanan bir “arkadaşlık ağı” oluşur.

 HAREKETLİ ŞAPKA

1) Öğrenciler sınıfın ortasında serbest bir şekilde dolaşır.

2) Öğretmen öğrencilerden birine şapka verir. Müzik eşliğinde öğrenciler dans ederken şapkayı elden ele birbirlerine verirler.

3) Müzik durduğunda şapkayı elinde tutan öğrenci adını söyler ve sevdiği bir şeyi canlandırır.

4) Grup hep birlikte onun adını ve canlandırmasını tekrar eder.

HAREKET KARTLARI

1) Öğretmen önceden üzerinde basit hareketlerin olduğu kartlar hazırlar.

2) Öğrencilerden sırayla kart seçmesini ister.

3) Öğrenci adını söyler ve karttaki hareketi yapmaya çalışır.

4) Grup hep birlikte hem adı hem hareketi tekrar eder.

DUYGUSAL HEYKELLER

1) Öğrenciler çember şeklinde otururlar.

2) Sırayla öğrenciler ismini söyler, bir duyguyu belirten poz verirler. Örneğin; "Ben Ela, mutluyum" diyerek gülümseyebilir.

3) Diğer öğrencilerde sırayla etkinliğe katılırlar.

4) İsteyen öğrenci belirttiği duygu hakkında kısa bir konuşma yapabilir. "Beni bu olaylar mutlu eder, ben şu konulara kızarım vb......."

11 Temmuz 2025 Cuma

1.Sınıfa Başlarken

1. SINIF

Zamanında Başlayan Kazanır!

 Sayın velilerimiz,

Öğrencimizin yeni eğitim-öğretim hayatına başlayacağı bu önemli dönemde üzerinde durulması gereken noktaları paylaşmak istiyorum.

Her çocuk özeldir ve gelişim hızı farklıdır. Eğitimde başarı sadece "erken başlamakla" değil, zamanında ve hazır olarak başlamakla mümkündür.

Öğrenci sadece akademik olarak değil; sosyal, duygusal ve fiziksel olarak da okul olgunluğuna ulaşmalıdır.

Örneğin: Kalem tutamayan, yönergeleri takip etmekte zorlanan, dikkat süresi kısa olan bir öğrenci okul ortamında başarısızlık hissi yaşayabilir. Bu durum uzun vadede özgüven kaybına ve okuldan soğumaya yol açacaktır.

“Fiziksel olarak yürüyemeyen bir çocuğa koş demek ne kadar doğru olurdu?”

 Her Çocuk Aynı Anda Hazır Olmaz

Okula başlamak sadece yaşla ilgili değildir. Öğrencinin;

- Kalem tutabilmesi

- Dikkatini toplayabilmesi

- Sınıf kurallarına uyması

- Tuvaletini kendi başına yapabilmesi

- Sırasını bekleyip paylaşmayı bilmesi vs. gerekir.

Bu beceriler gelişmemişse öğrenci okulda zorlanır, özgüveni sarsılır ve öğrenmeden soğuyabilir.

Yaşı Küçük Olmak: Akademik Risk

Zihinsel, sosyal ve duygusal gelişimini tamamlamamış bir öğrenci:

- Okuma ve yazmayı geç öğrenebilir,

- Okul ve sınıf kurallarına uymakta zorlanabilir,

- Sınıf ortamında kendini başarısız hissedebilir.

Bu durum öğrencinin okuldan ve öğrenmeden uzaklaşmasına neden olacaktır.

Kayıt Erteleme: Geri Kalmak Değil, Güçlü Başlangıç

Kayıt ertelemek:

✅Çocuğun gelişimini destekler.

✅ Yaşıtlarıyla birlikte mutlu ve başarılı olmasını sağlar.

✅ Özgüvenli ve sağlıklı bir birey olmasına katkı sunar.

Unutmayın, erken başlamak üstünlük değil, zamanından önce yük taşımaktır.

Bilimsel Gerçekler Ne Diyor?

Araştırmalar gösteriyor ki;

İlkokula hazır olmadan başlayan çocuklar, sonraki yıllarda daha fazla akademik ve sosyal sorun yaşıyor.

“Erken başlasın, öne geçsin” düşüncesi yaygındır ancak araştırmalar gösteriyor ki: Zihinsel ve duygusal olarak hazır olmadan başlamak, ileride akademik sorunlara neden olabiliyor.

Okula zamanında başlayan ve hazır olan çocuklar daha kolay uyum sağlar, daha hızlı öğrenir ve öğrenmeyi sever.

Uzman Görüşlerini Önemseyelim!

1.sınıfa başlayacak öğrencilerden zihinsel, fiziksel, duygusal ve sosyal alanlarda hazırbulunuşluk beklenir. Ebeveyn olarak öğrencinin olgunluk seviyesi için okul rehberlik servisi, sınıf öğretmenleri ve çocuk gelişim uzmanlarından yardım alabilirsiniz. Konunun uzmanları yapacakları değerlendirme ile öğrencinin 1.sınıfa başlamasının uygun olup olmadığına sebepleriyle karar verecektir.

6 Temmuz 2025 Pazar

Gelenekten Geleceğe: En Parlak Sezonumuz

Halk oyunları çalışmalarını,  2010-2011 yılından itibaren her sene yapıyorum. Zeybek oyunları başta olmak üzere farklı yöre oyunlarını öğrencilerimize basit düzeyde öğretmeye çalıştım. Geçmişte ilçe geneli törenlerde antrenman düzeyinde gösteriler sunduk. Bu yıl halk oyunları alanında il genelinde zirveyi yaşadık. Öğrencilerimizin sahneye adım attığı her gösteri, sadece bir dans değil; emeğin, disiplinin ve kültürümüze duyduğumuz sevginin birer yansıması oldu. Yıl boyunca katıldığımız etkinlikler, okul gösterileri, yarışmalar, şenlikler sayesinde öğrencilerimiz sahnede büyüdü, izleyenlere unutulmaz anlar yaşattılar. Attıkları her adım Anadolu'nun ruhunu, her figüründe tarihimizi yaşatmaya çalıştılar.

Gösterilerimiz sadece teknik anlamda değil; sahne duruşumuz, birlikteliğimiz ve ruhumuzla takdir topladı. Bu sene okulumuzda sahne bizlerin oldu. Çok emek verdik, çok çalıştık, birlikte attığımız her adımda bu başarı saklıdır. 

2024-2025 Eğitim-Öğretim yılına geçmişte olduğu gibi halk oyunlarına katılmak isteyen öğrencilerimizle başladık. Bu sene 3.sınıfı okutacaktım ve ilkokul öğrencilerimizin katıldığı zeybek ekibi oluşturdum. Klasik başlangıcımızı yaptık. Plan belliydi; Harmandalı, Yeni Harmandalı, Kerimoğlu Zeybeği ve Cumaovası Yörük Ali Zeybeği. Çalışmalarımız yıl boyunca sürdü, amacım öğrencilerimize sağlam bir temel oluşturmaktı. Yıl sonunda yaptığımız şenlikte öğrencilerimiz sahne aldılar ve öğrendikleri oyunları sergilediler. 

Ortaokul öğrencilerimizle geçtiğimiz sene Bilecik Yöresi oyunlarını çalışmıştık. Ders yoğunluğumdan dolayı ortaokuldan kız öğrencilerimizden ekip oluşturdum. Oyunların figürlerini kısa sürede hatırlayıp yeni oyunlar öğretebilirdim. 5,6 ve 7.sınıf öğrencilerimizden 12 kişilik bir ekiple sezona başladık. İlk gösterimiz "İlköğretim Açılış Töreni" oldu. Birkaç hatırlatma antrenmanı ile basit bir sahne düzeninde gösterimizi sergiledik.
Ekibe katılmak isteyen öğrencilerimiz devam ediyordu fakat Bilecik yöresi oyunlarını yeni katılan öğrencilerimize de öğretmek gerekiyordu. Sahne düzenimiz klasik çizgi olduğu için ve yeni katılan öğrencilerimizin geçmişte zeybek temel hareketlerini bilmelerinden dolayı Bilecik oyunlarını da kısa sürede öğrendiler. Eksik kıyafetlerimizi tamamladık ve 16 öğrencimizle 29 Ekim Cumhuriyet Bayramında ilçe törenine katıldık.
Cumhuriyet Bayramından sonraki hafta okul sporları duyuruya çıktı. Sahne düzenimiz hariç kıyafetlerimiz ve müziğimiz yarışma için uygundu. Bilecik yöresinden 9 oyunu yarışma kuralları çerçevesinde sahneye koymak gerçekten çok zor bir işti. Birçok yarışma videosu izledik. Bunların içinden Çınar Gsk nın yarışma düzenini temel alarak öğrenci sayımıza uygun sahne düzeni çalışmaya başladık. İl yarışmasına 4 ayımız vardı. 7.sınıf öğrencilerimizle (Buğlem, Melek, Aslı ve İclal) hem sahne düzeni konusunda planlamalar yaptık hem de ileri düzey zeybek ve temel düzeyde horon oyunlarına çalıştık. Her hafta bir oyunun düzenini çıkardık ve ekiple çalıştık. Yaklaşık 3 ay süren bu düzenleme teknik açıdan üst düzey fakat riskli bir çalışma oldu. Bu süre içerinden 7.sınıf öğrencilerimiz Hezin Hezin, Sürmelim, Çakal Çökerten ve Tekeler Zeybeklerini öğrendiler. Kız horon kurma, atlama ve sallama horonlarının temel figürlerini çalıştılar.

İl yarışması mart ayı içerinden ilimiz kapalı spor salonunda yapıldı. Yıldızlar ve gençler kategorilerinde katılan diğer ekiplerden en yüksek puanı alarak il birincisi olduk. 
Bölge yarışması Kocaeli'nde yapılacaktı ve hazırlığımız için 1 ayımız vardı. Oyun figürlerinden ziyade oyun simetrisi üzerinde antrenman yapmamız gerektiğini her çalışma videosunu izleyerek öğrendik. Sahne çizgileri ve hakem masalarını kullanarak oyunun düzenini olabildiğince hatasız yapmak için sürekli tekrar çalışmaları yaptık. Bölge yarışmasına katılan ekiplerin hepsi ilinin en iyisi olarak geldi, içlerinden yarışma deneyimi olan çok ekip vardı. Güçlü ekiplerimiz arasından bölge 4.sü olarak ayrılmamıza rağmen Kocaeli sahnesinde güzel bir iz bıraktık.
Yarışma heyecanı ve stresini üzerimizden attık. Programımız hazırdı, bütün ekip horona başladık. 7.sınıf öğrencilerimizin akran öğretimiyle kız horon kurma, atlama ve sallama horonlarına çalışmaya başladık. Hem yarışma oyumuzun tekrarlarını yaptık hem de horon öğretimiyle çalışmalarımız devam etti. Öğrencilerimiz yarışma stresi olmadan 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nda ilçe töreninde gösterilerini büyük bir coşkuyla sundular. 
Bayram sonrası ekibimiz 3 ve 4.sınıftan katılan öğrencilerimizle 20 oldu. Çalışmalarımızda Bilecik yöresi yarışma düzeni antrenmanlarımız devam etti. Artık horon oyunlarına yoğunlaşma vakti gelmişti. 20 öğrencimizle birlikte horon oyunlarının sahne düzenlemesini de tamamladık.
19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı il töreninde ekibimiz yarışma gösterisini sundular. İl birincisi oldukları salonda gösterileri büyük beğeni topladı.
Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği il müdürlüğünün programına okulumuzu temsilen katıldık. Program sonrasında öğrencilerimiz ilk defa horon ve zeybek oyunlarını sunma fırsatı buldular. 
Okulumuzun bu sene ilkini düzenlediği "Kültür Sanat Gecesi" etkinliğinde en az yarışma düzeyinde heyecan yaşatan gösterilerimizi sunduk. Okulumuz müzik korosunun seslendirdiği "Çayır Çimen Geze Geze" oyunuyla başlayan 7.sınıf öğrencilerimizin gösterisi Hezin Hezin, Sürmelim, Çakal Çökerten ve Tekeler zeybekleriyle devam etti. Gecenin belki de unutulmaz gösterisi olan horonla etkinliği tamamladık. 


19 Eylül 2024 Perşembe

E Harfi Öğretimi (Yaratıcı Drama)


Ders: Türkçe
Öğrenme Alanı: İlk Okuma Yazma
Kazanımlar:

1) "e" - "E" sesini hissetme ve söyleme
- Söylenen varlıkları isminde "e" sesinin olup olmadığını fark eder. 
- "e" sesini söyler.
- "e" sesiyle başlayan varlık isimleri söyler.

2) "e" - "E" sesini tanıma ve yazma
- Karışık olarak verilen semboller arasında "e" - "E" sesini gösterir.
- "e" - "E" sesini yazılış kuralına uygun olarak yazar.

3) "e" - "E" sesiyle hece ve kelime oluşturur. Oluşturduğu kelimeyi okur.

4) Bir etkinliğin veya yapılacak işin aşamalarını dinleyip uygular.

5) Duygu, düşünce ve izlenimlerini drama, oyun, tiyatro, kukla vs. yöntemlerle sunar.

Kullanılacak Araç-Gereçler: Müzik çalar, orta boy resim kağıtları ve boyalar, el işi ve krapon kağıtları, duygu görselleri, oyuncak bebek, yastık, örtü, "e" sesiyle başlayan varlıkların görselleri, stres topu, maske-bileklik veya taç yapımı için karton-boya-yapıştırıcı-makas, hikaye canlandırmaları için getirilen kıyafet ve diğer eşyalar

Süre: Sınıf düzeyi ve öğrenci sayısına göre değişiklik gösterir.

ÖĞRENME - ÖĞRETME SÜRECİ
ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)

1) Heykel

Öğrenciler sınıfın ortasında serbest şekilde yürürler. Öğretmen "e" sesi öğretimine dikkat çekmek için içinde "e" sesi olan  bu varlıklarla ilgili belirlediği kısa cümleleri öğrencilere söyler. Örneğin; "Elma yiyoruz." "Eldiven takıyoruz. Elimizi yıkayalım. Dedemizin elini öpelim." vs. Öğrencilerden söylenen ifadelere uygun bedenleriyle canlandırma yapmaları istenir. Canlandırma sonunda komutla beraber heykel gibi hareketsiz kalmaları söylenir. 

2) Duygularım

Sınıf tahtasına önceden hazırlanan duygu durumlarını anlatan görseller yapıştırılır. (mutlu, üzgün, korku, heyecan, şaşkınlık vs.) Öğrencilerden her bir duygu durumunu "e" sesiyle başlayan bir varlık bularak anlatmaları istenir. Örneğin; "Elma yerken mutlu olurum. Erik ağacını görünce korkarım. Eldivenimi kaybedince üzülürüm." gibi. Bu etkinlik sayesinde içinde "e" sesi olan varlıklara örnek verme ve duygularını ifade etme kazanımları sağlanmaya çalışılır.

3) Hedef Vurma

Yazı tahtasına "e" sesiyle başlayan varlıkları görsellerinin olduğu a4 kağıtları asılır. (elma, erik, elbise, eldiven ......) Öğrenciler sırayla belli bir mesafeden stres topuyla atış yapar. Top hangi görsele gelirse öğrenciden o görseldeki varlıkla ilgili bir cümle kurması istenir. Bu etkinlikle hem fiziksel bir çalışma yapılmış olur hem de dil becerisinin gelişmesine katkı sağlanır.

4) Şarkı Söyleme

Öğrencilere "e" sesiyle ilgili şarkı veya tekerleme öğretilir. Harf öğretiminde özellikle kullandığım "Sevimli Dostlar" kanalının hazırladığı şarkıları öğrencilerimiz severek öğreniyorlar. Ayrıca ders kitabının ilgili bölümü de yaptırılabilir. Öğrenciler şarkıyı dinlerken "e" sesi geçen varlıklara uygun bedenleriyle hareketler yapıp canlandırabilirler.

 

5) Ara Değerlendirme

- Öğrencilere isminde "e" olan varlıkları bulmaya yönelik çalışma kağıdı dağıtılır. Öğrenciler isminde "e" sesi bulunan varlığı işaretleyebilir ya da boyayabilir. 

Önemli!
Yeni müfredatta öğretilen sesin ismin başında mı ortasında mı sonunda mı etkinliklerine yer verilmemiştir. Sınıfın düzeyi göz önünde bulundurularak birer örnekle bu çalışmaya yer verilebilir. Bununla ilgili internette çalışma kağıtları da bulabilirsiniz.

DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)

1) Bebek Uyutma
Öğretmen, bir annenin bebeğini uyutması ile ilgili öğrencilere kısa bir hikaye okur. Öğrencilerden bu hikayeye göre bir bebeği uyutmaları istenir. Bu etkinlikte özellikle bebeği uyuturken "eeeeee" sesinin vurgulanması sağlanmalıdır. Sınıfa getirilen eşyalarla canlandırma yapılır.

2) Hikaye Tamamlama - Canlandırma
Öğrenciler sınıfın ortasına çember şeklinde dizilirler. Öğretmen bir hikaye başlatır ve öğrencilerden sırayla hikayeye katkı sağlamalarını ister. Öğrenciler katkı sağlarken içinde "e" sesi olan kelimeleri kullanmalıdır. Örneğin; Küçük bir evde yaşayan dede vardır. Bir gün elma ağacının yanına oturdu....... Öğrencilerden sırayla bir veya iki cümle ile hikayeyi sürdürmeleri istenir. Öğrencilerin zorlandığı yerde öğretmen ipuçlarıyla hikayenin akışına yardımcı olur. Bu etkinlik sayesinde öğrencilerin dil gelişimi sağlandığı gibi "e" sesini tanımaları pekişmiş olacaktır. Ders zamanına göre oluşturulan hikayenin öğrenci grupları tarafından canlandırmaları etkinliği de yapılabilir.

3) E Harfi Yolculuğu
Öğrenciler 3 - 4 kişilik gruplara ayrılırlar. Gruplara hayali bir yolculuğa çıkacakları söylenir. Bu yolculukta "e" harfiyle başlayan varlıkları veya yerleri ziyaret edecekleri söylenir. Örneğin; elma bahçesini ziyaret etme, ejderha ile karşılaşma, ekmek yapma vs. Gruplara hazırlık yapmaları için zaman verilir. Gruplar sırayla çalışmalarını canlandırırlar. 

4) "e" - "E" Sesini Yazma
- Öğretmen öğrencilere "e" - "E" sesinin kuralına uygun olarak nasıl yazılacağını bilgisayar veya akıllı tahtadan açarak gösterir. Çalışmada önce "e" daha sonra "E" sesinin yazılışı öğretilir. 
"a" - "A" sesi öğretiminde örnek olarak verdiğim süsleme etkinliği yaptırılabilir. 

- "e" - "E" sesi yazılış animasyonu üzerinden yapılan çalışmalardan sonra öğrenciler sesi parmaklarıyla havada yazarlar, birbirlerinin sırtına parmaklarıyla yazarlar, sıranın üzerinde parmakla yazma çalışması yaparlar, kum havuzunda yazma çalışması yapılır vs........

- Yazı tahtasında çalışmalara geçilir. Her öğrenciye yazı tahtasında harfin yazılışı yaptırılır. Yanlış yazan öğrencilere yardım edilerek harfin doğru yazılışı öğretilir.

- Çalışma kağıtları üzerinden yazma çalışma yapılır. Bunun için harfin noktalı şekilde yazılışına öncelik verilir. Öğrenciler birkaç sıra noktalı olarak yazılmış harfin üzerinden kuralına uygun olarak yazma çalışması yapar.

- Yeterli düzeyde çalışma yapıldıktan sonra deftere yazma çalışmasına geçilir. Öğretmen örnek olması için satır başına harfi yazar ve kalan satıra öğrencilerden harfi yazmasını ister. Öğrencilerin yazıları kontrol edilir, hatalı yazımlar düzeltilmeye çalışılır.

5) Resim Yapma
Öğrenciler bireysel veya oluşturulan gruplar halinde çalışabilir. Öğrencilere resim kağıdı, renkli el işi kağıtları, krapon kağıtları, boyalar ve yapıştırıcı dağıtılır. Öğrencilerden "e" harfiyle başlayan varlıkları düşünmeleri ve resimlerini çizmeleri istenir. (Sınıf düzeyi dikkate alınarak ileri düzey çalışma olması amacıyla çizilen varlıkların bir konuyu anlatmaları istenebilir.) Kağıdın uygun yerlerine yazımını öğrendikleri "e" -"E" harfini bol bol yazarak süslemeleri istenir.

6) Ses Birleştirme
Üzerinde önceden öğretilen "a" "n" ve yeni öğretilen "e" sesinin olduğu a4 boyutunda kartlar hazırlanır. Öğrencilere önce "e" sesinin olduğu kart gösterilir ve okutulur. Bu kartın yanına "n" sesi getirilerek öğrencilerden bu iki sesi birleştirip okumaları istenir. Etkinlik birkaç defa tekrarlanır. Öğretmen oluşturulan "en" hecesini tahtaya yazar ve deftere birkaç satır yazma çalışması yapılır.

- Kartlarla yapılan ses birleştirme çalışması "ne" hecesi için de uygulanır. Ses birleştirme ve okuma çalışmalarından sonra öğretmen "ne" hecesini tahtaya yazar. Deftere birkaç satır yazma çalışması yapılır.

- "an" hecesi kartlarla oluşturulur ve okutulur. Daha sonra "yeni oluşturulan "ne" hecesi ile birleştirme çalışmasına geçilir. Bu çalışmada hece kartlarından faydalanılır. a4 kağıdının birine "an" hecesi, diğerine "ne" hecesi yazılır. Sırayla öğrencilere gösterilerek okutulur. Hecelerin birleştirilmesiyle "anne" kelimesine ulaşılır. "nane" "nene" "annen" "nenen" "anneanne" kelimeleri için de buna benzer çalışma yapılabilir.

- Anlamlı kelimelerin yazma çalışması deftere yapılırken görsellerden yararlanmak faydalı olacaktır. "anne" "nene" "nane" kelimeleri yazılırken önce görsel yapıştırılır ve kelimeler yeterli sayıda satırlara yazılır. Aşağıdaki defter uygulamasını inceleyebilirsiniz.
 Öğretilen sesin yazım çalışmasına başlamadan önce hazırladığınız bir görseli öğrencilerimiz ders defterine yapıştırıyor. Daha sonra sırayla küçük ve büyük harfin yazılışına geçiliyor. Örneğin;


Önemli!
Yazma çalışması sizleri ve öğrencilerimizi harf öğretimi sürecinde zorlayacaktır. Öncelikle sabırla devam etmelisiniz. Öğrencilerimizin hepsi kuralına uygun olarak harfleri yazmayabilir, kılavuz çizgilerini uygun olarak kullanmayabilir. Kuralına uygun yazım için sayfalarca harf yazdırmanın faydası yoktur. Öğrencinin eksik öğrenmesi var ise öncelikle bu eksik öğrenme giderilmeli ve bireysel çalışmalara yer verilmelidir. Kalabalık sınıflarda paylaştığım etkinlikleri uygulamak zordur ve bireysel çalışma çok zaman alır. Yazma çalışmaları kontrolü sırasında öğrencilerimizi iyi takip edersek sorun yaşayan öğrencilerimizi veli desteği belli bir düzeye getirebiliriz. (Öğrencinin nasıl bir hata yaptığını ve düzeltmek için uygulanması gereken yöntemi veliye anlatmak gerekir.) (Veli desteği de zayıf ise bu öğrencilerimizle uygun vakit ayırıp bireysel çalışma yapmak gerekir.) 
Ses birleştirmede sorun yaşayan öğrenciler olacaktır. Bu öğrencilerle bireysel ilgilenmek gerekir. Serbest etkinlik derslerinde sınıfa vereceğiniz bir etkinlik sırasında ses birleştirmede sorun yaşayan öğrencilerle bireysel çalışmalara yer verilir.

DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Bölümü)

1) Taç-Maske-Bileklik Yapımı
"e" sesi öğretimi değerlendirme bölümünde olduğu gibi serbest etkinlikler veya görsel sanatlar dersinde kazanımları ilişkilendirmek için yapılabilecek etkinliktir. Öğrenciler bu etkinlikleri çalışırken eksiği olan veya sınıf düzeyinden geride olanlarla bireysel çalışma fırsatınız olacaktır. Özellikle ses birleştirmede sorun yaşayan öğrencilerle çalışmalar yapılabilir.

2) Harf Bulmacaları
Öğrenciler çalışma kağıtları üzerinde çalışırlar. Labirent, yapboz, karışık semboller veya harfler içinden öğretilen harf bulma gibi etkinlikler uygulanır. Buna benzer çalışmalar internette bolca vardır.

3) Bilmece Öğretimi
Öğrencilere yanıtının isminde "e" sesi olan bilmeceler sorulur. 

4) Şarkı ve Hareketler
İsminde "e" sesi olan kelimeler içeren kısa şarkı veya tekerleme oluşturulur. Öğrenciler şarkıyı veya tekerlemeyi söylerken harfle ilgili hareketler yapar. Örneğin; "E" harfini havada parmakla yazma, yere ayakla yazma gibi. Bu etkinlikle harfi yazılışını pekiştirilmeye çalışılır.

5) Masal Okuma - Anlama
Öğrencilere isminde "e" sesi olan varlıkların olduğu bir masal anlatılır. Masal bittikten sonra öğrenciler, isminde "e" sesi olan varlıkları bulmaya çalışır. Ayrıca öğretmen masalla ilgili sorular sorarak dinlediğini anlama etkinliği de yapmış olur. Bunun için 5N 1K etkinliği kullanılabilir.

6) "E" Harfi Parkuru
Beden eğitimi ve oyun dersinde "E" harfi parkuru hazırlanır. Parkura zıplama, sürünme, yavaşlama, hızlanma gibi fiziksel görevlerin olacağı engeller konulur. Öğrenciler sırayla parkuru tamamlar. 

10 Eylül 2024 Salı

N Harfi Öğretimi (Yaratıcı Drama)

 

Ders: Türkçe
Öğrenme Alanı: İlk Okuma Yazma
Kazanımlar:

1) "n" - "N" sesini hissetme ve söyleme
- Söylenen varlıkları isminde "n" sesinin olup olmadığını fark eder. 
- "n" sesini söyler.
- "n" sesiyle başlayan varlık isimleri söyler.

2) "n" - "N" sesini tanıma ve yazma
- Karışık olarak verilen semboller arasında "n" - "N" sesini gösterir.
- "n" - "N" sesini yazılış kuralına uygun olarak yazar.

3) "n" - "N" sesiyle hece ve kelime oluşturur. Oluşturduğu kelimeyi okur.

4) Bir etkinliğin veya yapılacak işin aşamalarını dinleyip uygular.

5) Duygu, düşünce ve izlenimlerini drama, oyun, tiyatro, kukla vs. yöntemlerle sunar.

Kullanılacak Araç-Gereçler: Müzik çalar, "n" ve "a" sesi kartları, orta boy resim kağıtları ve boyalar, maske-bileklik veya taç yapımı için karton-boya-yapıştırıcı-makas, hikaye canlandırmaları için getirilen kıyafet ve diğer eşyalar

Süre: Sınıf düzeyi ve öğrenci sayısına göre değişiklik gösterir.

ÖĞRENME - ÖĞRETME SÜRECİ
ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)

1) Eşinden Uzak Dur

Öğrenciler sınıfın ortasına geçerler ve ikişerli eş olurlar. Müzik eşliğinde dans etmeleri istenir. Müzik durduğunda eşler sınıf içinde birbirlerinden en uzak yere gitmeye çalışır. Müzik tekrar başladığında dans ederek birleşirler. Oyun bir süre bu şekilde devam eder.

2) "n" - "N" Harfi İle Adım At

Öğrenciler sınıfın ortasında çember oluşturur. Öğretmen sözsüz bir müzik açar. Müzikteki ritme uygun olarak öğrencilerden adım atmaları istenir. Her adımda öğretmen gruba "n" sesiyle başlayan bir varlık söyler. (Varlığın ismi söylenirken "n" sesi bastırılarak söylenir.) Öğrenciler bu ismi tekrar ederek ritmik şekilde adım atmaya devam ederler. Etkinlik ile öğrencilerin hem müziğe uyumlu hareket etmeleri hem de "n" sesiyle başlayan kelimeleri fark etmeleri sağlanır.

3) "n" - "N" Sesi Yürüyüşü

Öğrencilere basit bir ritim tutturulur. (Alkış yapma vs.) Öğretmen "n" sesiyle başlayan kelimeler söylerken öğrenciler ritmik adımlarla sınıf içinde yürümeye başlar. Söylenen her yeni kelimede dururlar ve o kelimeyle ilgili bir hareket yaparlar. Örneğin; "nar" söylendiğinde nar toplama, "nane" söylendiğinde eğilip nane koklama gibi. 

4) Şarkı Söyleme

Öğrencilere "n" sesiyle ilgili şarkı veya tekerleme öğretilir. Harf öğretiminde özellikle kullandığım "Sevimli Dostlar" kanalının hazırladığı şarkıları öğrencilerimiz severek öğreniyorlar. Ayrıca ders kitabının ilgili bölümü de yaptırılabilir.

5) Ara Değerlendirme

- Öğrenciler gruplara ayrılır. ve her gruptan "n" harfi ile başlayan farklı varlıkları temsil edecek basit düzeyde fotoğraf kareleri hazırlamaları istenir. Grupların çalışmaları için uygun süre verilir. Her gruptan en az 3 tane "n" sesiyle başlayan varlığı heykel gibi durarak anlatmaları istenir. Gruptaki her öğrenci seçilen nesneyi bedeniyle canlandırır ve durduğu yerde kalır. Gruptaki öğrenciler varlıkları heykel gibi canlandırırken diğer öğrenciler hangi varlığı temsil ettiklerini tahmin edip bulmaya çalışır.

- Öğrencilere isminde "n" olan varlıkları bulmaya yönelik çalışma kağıdı dağıtılır. Öğrenciler isminde "n" sesi bulunan varlığı işaretleyebilir ya da boyayabilir. 

Önemli!
Yeni müfredatta öğretilen sesin ismin başında mı ortasında mı sonunda mı etkinliklerine yer verilmemiştir. Sınıfın düzeyi göz önünde bulundurularak birer örnekle bu çalışmaya yer verilebilir. Bununla ilgili internette çalışma kağıtları da bulabilirsiniz.

DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)

1) Hikaye Canlandırma
Öğretmen, öğrencilere bir hikaye anlatacağını açıklar. Burada karakterlerin isminin (Nino, Niloya vs.) "n" sesi ile başlamasına dikkat edilir. Anlatılacak hikayede geçen diğer karakterlerin de (cansız varlıklar, hayvanlar, bitkiler vs.)  isminde "n" sesi bulunmasına özen gösterilir. Öğrenciler hikayenin içeriğine göre gruplara ayrılır. Hikayeyi canlandırmaları için süre verilir. Canlandırma sırasında hikayede geçen varlıkları vücutlarıyla taklit etmeleri istenir.

2) Hikaye Oluşturma
Öğrenciler sınıfın ortasında çember şeklinde otururlar. Öğretmen isminde "n" sesi olan kelimeler söyler. Her öğrenci sırayla bir kelime seçer ve bu kelimeyi cümle içinde kullanır. Sıra diğer öğrenciye geçtiğinde o öğrenci de seçtiği kelimeyi cümle içinde bir önceki cümleyle ilişkili olarak cümle içinde kullanmaya çalışır. Öğrenciler bu etkinlik sayesinde isminde "n" sesi olan kelimelerden oluşan bir hikaye oluşturmaya çalışır. Ayrıca bu etkinlik ile öğrencilerin kelimeleri anlamlı bir bağlamda kullanmaları öğretilmeye çalışılır.

3) Resim Yapma
Öğrenciler 3-4 kişilik gruplara ayrılır. Her gruba orta boy resim kağıdı ve boya kalemleri verilir. Öğrencilerden isminde "n "sesi olan varlıkların olduğu bir resim yapmaları istenir. Öğretmenin rehberliğinde yapılan resmin bir olayı anlatması istenir. Yaptıkları çalışmalar sınıf panosunda sergilenir. Grupların yaptıkları resimler incelenir. Her resimden isminde "n" sesi olan varlıkların ismi vurgulu bir şekilde söylenir. 

4) "n" - "N" Sesini Yazma
- Öğretmen öğrencilere "n" - "N" sesinin kuralına uygun olarak nasıl yazılacağını bilgisayar veya akıllı tahtadan açarak gösterir. Çalışmada önce "n" daha sonra "N" sesinin yazılışı öğretilir. 
"a" - "A" sesi öğretiminde örnek olarak verdiğim süsleme etkinliği yaptırılabilir. 

- "n" - "N" sesi yazılış animasyonu üzerinden yapılan çalışmalardan sonra öğrenciler sesi parmaklarıyla havada yazarlar, birbirlerinin sırtına parmaklarıyla yazarlar, sıranın üzerinde parmakla yazma çalışması yaparlar, kum havuzunda yazma çalışması yapılır vs........

- Yazı tahtasında çalışmalara geçilir. Her öğrenciye yazı tahtasında harfin yazılışı yaptırılır. Yanlış yazan öğrencilere yardım edilerek harfin doğru yazılışı öğretilir.

- Çalışma kağıtları üzerinden yazma çalışma yapılır. Bunun için harfin noktalı şekilde yazılışına öncelik verilir. Öğrenciler birkaç sıra noktalı olarak yazılmış harfin üzerinden kuralına uygun olarak yazma çalışması yapar.

- Yeterli düzeyde çalışma yapıldıktan sonra deftere yazma çalışmasına geçilir. Öğretmen örnek olması için satır başına harfi yazar ve kalan satıra öğrencilerden harfi yazmasını ister. Öğrencilerin yazıları kontrol edilir, hatalı yazımlar düzeltilmeye çalışılır.

5) Ses Birleştirme
- Üzerinde önceden öğretilen "a" sesi ve yeni öğretilen "n" sesinin olduğu a4 boyutunda kartlar hazırlanır. Öğrencilere önce "a" sesinin olduğu kart gösterilir ve okutulur. Bu kartın yanına yeni öğretilen "n" sesi getirilerek öğrencilerden bu iki sesi birleştirip okumaları istenir. Etkinlik birkaç defa tekrarlanır. 

- Öğretmen oluşturulan "an" hecesini tahtaya yazar ve deftere yazma çalışmasına geçilir. 

Öğrencilere deftere yazma çalışmaları yaptırırken görsel yapıştırmalardan faydalanmanızı tavsiye ederim. Öğretilen sesin yazım çalışmasına başlamadan önce hazırladığınız bir görseli öğrencilerimiz ders defterine yapıştırıyor. Daha sonra sırayla küçük ve büyük harfin yazılışına geçiliyor. Örneğin;

Ses öğretimi ilerlerken anlamlı hece ve kelimelerin yazılışları için de aynı şekilde görsellerden faydalanabilirsiniz. Örneğin; önceki sistemde "e" ve "l" sesi öğretildiğinde oluşturulan "el", "ele" kelimelerinin görsellerini deftere yapıştırıp sonra yazma çalışmalarına geçilmiştir.
- "an" ve "na" heceleriyle yeterli çalışma yapıldıktan sonra "ana" kelimesinin yazılışı görselle desteklenip deftere yapıştırılır ve yazma çalışması yapılır.

Önemli!
Yazma çalışması sizleri ve öğrencilerimizi harf öğretimi sürecinde zorlayacaktır. Öncelikle sabırla devam etmelisiniz. Öğrencilerimizin hepsi kuralına uygun olarak harfleri yazmayabilir, kılavuz çizgilerini uygun olarak kullanmayabilir. Kuralına uygun yazım için sayfalarca harf yazdırmanın faydası yoktur. Öğrencinin eksik öğrenmesi var ise öncelikle bu eksik öğrenme giderilmeli ve bireysel çalışmalara yer verilmelidir. Kalabalık sınıflarda paylaştığım etkinlikleri uygulamak zordur ve bireysel çalışma çok zaman alır. Yazma çalışmaları kontrolü sırasında öğrencilerimizi iyi takip edersek sorun yaşayan öğrencilerimizi veli desteği belli bir düzeye getirebiliriz. (Öğrencinin nasıl bir hata yaptığını ve düzeltmek için uygulanması gereken yöntemi veliye anlatmak gerekir.) (Veli desteği de zayıf ise bu öğrencilerimizle uygun vakit ayırıp bireysel çalışma yapmak gerekir.) 

Harf öğretimi için acele etmek son derece yanlıştır. Emin adımlarla ilerleyiniz. Özellikle sosyal medyanın etkisinde kalıp "Ben yetiştiremiyorum, öğretemiyorum, benim öğrencilerim böyle güzel yazamıyor vs." şeklinde olumsuz düşüncelere kapılmak sadece sizleri üzecektir. Sınıfınızın düzeyini en iyi siz bilirsiniz ve ona göre ilerleyiniz. 

DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Bölümü)

1) Taç-Maske-Bileklik Yapımı
"a" sesi öğretimi değerlendirme bölümünde olduğu gibi serbest etkinlikler veya görsel sanatlar dersinde kazanımları ilişkilendirmek için yapılabilecek etkinliktir. Öğrenciler bu etkinlikleri çalışırken eksiği olan veya sınıf düzeyinden geride olanlarla bireysel çalışma fırsatınız olacaktır.

2) Harf Bulmacaları
Öğrenciler çalışma kağıtları üzerinde çalışırlar. Labirent, yapboz, karışık semboller veya harfler içinden öğretilen harf bulma gibi etkinlikler uygulanır. Buna benzer çalışmalar internette bolca vardır.

3) Bilmece Öğretimi
Öğrencilere yanıtının isminde "n" sesi olan bilmeceler sorulur. 

4) Şarkı ve Hareketler
İsminde "n" sesi olan kelimeler içeren kısa şarkı veya tekerleme oluşturulur. Öğrenciler şarkıyı veya tekerlemeyi söylerken harfle ilgili hareketler yapar. Örneğin; "N" harfini havada parmakla yazma, yere ayakla yazma gibi. Bu etkinlikle harfi yazılışını pekiştirilmeye çalışılır.

5) Masal Okuma - Anlama
Öğrencilere isminde "n" sesi olan varlıkların olduğu bir masal anlatılır. Masal bittikten sonra öğrenciler, isminde "n" sesi olan varlıkları bulmaya çalışır. Ayrıca öğretmen masalla ilgili sorular sorarak dinlediğini anlama etkinliği de yapmış olur. Bunun için 5N 1K etkinliği kullanılabilir.

20 Ağustos 2024 Salı

Tanışma Etkinlikleri (Yaratıcı Drama)

 
İSİM VE HAREKET
1) Öğrenciler sınıfın ortasında ayakta çember oluşturur.
2) Herkes sırayla önce kendi adını söyler, sonra ismiyle ilişkilendirebileceği bir hareket yapar. (Örneğin; "Benim adım Ahmet" der ve sağ elini havaya kaldırır."
3) Diğer öğrenciler de arkadaşını ismiyle birlikte hareketini tekrar ederek selamlar.

İSİM TOPU
1) Öğrenciler sınıfın ortasında çember oluşturur.
2) Bir öğrenci topu alır ve başka bir arkadaşına atar. Topu attığı arkadaşının ismini söyler.
3) Herkes topu bir defa atıp aldığında etkinlik hızlandırılarak devam ettirilebilir.

BUZ KIRICI SORU SORMA
1) Öğrenciler çember şeklinde otururlar.
2) Öğretmen gruba "buz kırıcı" bir soru sorar. Sorunun amacı öğrencilerin kendisini tanıtması ve paylaşımda bulunmasına yönelik olmalıdır. Örneğin; "Bu grupta tanımadığın birine bir soru soracak olsan ne olurdu?" veya "Dün seni mutlu eden bir şey söyleyebilir misin?" vb.............
3) Öğrencilerin soruları yanıtlayıp kendilerini gruba tanıtmaları ve kendi aralarında iletişim kurmaları sağlanır.

ADIM ADIM TANIŞMA
1) Öğrenciler sınıfta serbest bir şekilde dolaşırlar.
2) Karşılaştıkları arkadaşlarıyla önce tokalaşırlar daha sonra kendini tanıtan bir cümleyi arkadaşıyla sırayla paylaşır.
3) Bütün öğrenciler en az bir arkadaşıyla tokalaşıp kendini tanıttıktan sonra ikinci aşamaya geçilir.
4) İkinci aşamada karşılaştıkları arkadaşına önceden tanıştığı arkadaşını sırayla tanıtmaları istenir.

ORTAK NOKTALAR
1) Öğrenciler ikili gruplar oluşturur.
2) Gruplar 3 - 5 dakika süre verilir. Ortak özellikleri hakkında konuşurlar.
3) Süre tamamlandıktan sonra gruplar ortak özelliklerini diğer arkadaşlarıyla paylaşır.

İSİM ZİNCİRİ
1) Öğrenciler sınıfın ortasında çember oluşturur.
2) Bir öğrenci kendi ismini ve kendini tanıtan kısa bir cümle söyler. Örneğin; "Benim adım Mete, koşmayı severim."
3) İkinci öğrenci önce birinci öğrencinin söylediklerini tekrar eder ardından kendi ismini ve cümlesini söyler.
4) Sınıf mevcuduna göre etkinlik öğrencilerin düzeyine göre gruplara ayrılıp da uygulanabilir.

BİR YALAN BİR DOĞRU
1) Öğrenciler çember şeklinde oturur.
2) Herkes kendisi ile ilgili iki cümle söyler; cümlenin biri doğru biri yalan olacaktır.
3) Diğer öğrenciler hangi cümlenin doğru hangi cümlenin yalan olduğunu tahmin etmeye çalışır.

HAYALİ KARTVİZİTLER
1) Öğrencilere birer kalem ve kağıt verilir.
2) Herkes hayalindeki mesleği temsil eden bir görsel çizer.
3) Bütün öğrenciler çalışmasını tamamladıktan sonra sırayla görselini arkadaşlarıyla paylaşır.

İSİM HEYKELİ
1) Öğrenciler çember şeklinde otururlar.
2) İlk öğrenci çemberin ortasına gelir, adını söyler ve bir heykel pozu verir.
3) İkinci öğrenci çıkar, önce birinci öğrencinin ismini söyler ve heykel pozunu yapar. Daha sonra kendi ismini söyler ve heykel pozunu gösterir. Çalışma tüm öğrencilerin katılımıyla devam ettirilir.
4) Sınıf mevcuduna göre etkinlik öğrencilerin düzeyine göre gruplara ayrılıp da uygulanabilir.

SESLİ TANIŞMA
1) Öğrenciler çember şeklinde oturur.
2) İlk öğrenci adını söyler, daha sonra bir sesle ismini ilişkilendirir. Örneğin; "Benim adım Onur, bam bamm!" 
3) Sırayla öğrenciler etkinliği devam ettirir. Etkinlik sonunda tüm isimler ve sesler sırayla hep birlikte söylenir.

HAYVAN TAKLİDİ
1) Öğrenciler çember şeklinde oturur.
2) Birinci öğrenci çemberin ortasına gelir, ismini söyler ve en sevdiği hayvanın taklidini yapar.
3) İkinci öğrenci çemberin ortasına gelir, önce birinci arkadaşının ismini söyler, taklidini yapar ve onu selamlar. Daha sonra kendi ismini söyler ve sevdiği hayvanın taklidini gösterir.
4) Tüm öğrenciler etkinliği tamamladıktan sonra öğretmen rastgele bir öğrencinin ismini söyler. Öğrencilerden bu öğrencinin hayvanının taklidini yapmalarını ister.

DUYGUSAL HEYKELLER
1) Öğrenciler çember şeklinde otururlar.
2) Sırayla öğrenciler ismini söyler, bir duyguyu belirten poz verirler. Örneğin; "Ben Ela, mutluyum" diyerek gülümseyebilir.
3) Diğer öğrencilerde sırayla etkinliğe katılırlar.
4) İsteyen öğrenci belirttiği duygu hakkında kısa bir konuşma yapabilir. "Beni bu olaylar mutlu eder, ben şu konulara kızarım vb......."

BANA SORU SOR
1) Öğrenciler çember oturur.
2) Bir öğrenci çemberin ortasına geçer ve rastgele seçtiği bir arkadaşına kendisini tanıtmaya yönelik "Bana bir soru sor" der.
3) Sorulan soruyu yanıtlar ve soru soran ortaya geçer.
4) Etkinlik tüm öğrencilerin katılımıyla sonlandırılır. 

İSİM LABİRENTİ
1) Okul bahçesine labirent çizgileri oluşturulur. Labirente iki giriş verilir.
2) Sınıf iki gruba ayrılır. Gruplardaki öğrenciler labirenti farklı girişlerini kullanırlar.
3) Labirentte ilerleyen öğrenciler karşılaştıkları arkadaşlarıyla tokalaşır ve kendisini tanıtır.

KENDİMİ TEMSİL EDİYORUM
1) Öğretmen önceden öğretmen masasına çeşitli küçük varlıklar koyar. (taşlar, yapraklar, kalemler, çeşitli oyuncaklar gibi)
2) Öğrenciler öğretmen masasının etrafında çember olup ayakta bekler.
3) Öğretmen öğrencilere "Eğer masadaki bir varlık olsaydınız neden onu olurdunuz?" şeklinde soru sorar.
4) Öğrenciler sırayla düşüncelerini ifade eder.

PORTRE ÇİZİMİ
1) Öğrenciler ikili grup olurlar.
2) Öğretmen öğrencilere kalem ve kağıt verir.
3) İkili gruplar birbirilerine bakarak basit bir portre çizmeye çalışır. Çizerken de birbirlerini tanımaları için sohbet ederler.
4) Çizimler tamamlandıktan sonra öğrenciler portresini ve eşiyle ilgili öğrendiklerini arkadaşlarına paylaşır.

İSİMSİZ RESİM
1) Öğrencilere kağıt ve boya kalemleri verilir.
2) Öğrencilerden kendilerini anlatan bir resim yapmaları istenir. 
3) Tüm resimler panoda karışık olarak sergilenir.
4) Öğrencilerden hangi resmin kime ait olduğunu tahmin etmeleri ve resim hakkında düşüncelerini ifade etmeleri istenir.

İÇ İÇE ÇEMBERDE TANIŞMA
1) Öğrenciler sınıfın ortasında iç içe iki çember oluşturur. Birbirlerine dönerler.
2) Öğretmenin komutuyla zıt yönde yürürler. Öğretmen "Dur" komutuyla öğrenciler durur ve karşı karşıya gelen öğrenciler birbirleriyle tokalaşıp tanışırlar.
3) Bütün öğrencilerin birbirleriyle tanışmaları sağlandıktan sonra oyun bitirilir.

ÜÇ PARMAK
1) Öğrenciler sınıfın ortasında serbest bir şekilde ayakta beklerler ve üç parmağını kaldırırlar. (İşaret parmağı, orta parmak, yüzük parmağı)
2) İşaret parmağı "İsim", orta parmak "Oyun" ve yüzük parmağı "Hayvan" şeklinde temsil edilecektir. Temsil edilecek konular değiştirilebilir.
3) Öğrenciler sınıfta dolaşır, karşılaştığı arkadaşıyla parmaklarını dokundurarak temsil konularını öğrenmeye çalışırlar.

ÖRÜMCEK AĞI
1) Öğrenciler sınıfın ortasında çember olurlar.
2) Öğretmen seçtiği bir öğrenciye belli bir uzunlukta bir yumak ip verir.
3) Öğrenci ipin ucunu tutar ve ip yumağını ismini söylediği arkadaşına atar.
4) Yumağı tutan tutan öğrenci ipi tutar ve o da seçtiği bir öğrenciye yumağı atar. Bu şekilde çemberde bir örümcek ağı oluşur.
5) En sona kalan öğrenci yumağı öğretmenin tahta kaleme sarmaya başlar. Sarma işlemini yaparken kendisiyle ilgili özellikleri arkadaşlarına anlatır. İpi sarma işlemi arkadaşına gelince kalemi ona verir ve etkinlik bütün öğrencilerin bu şekilde kendisini tanıtmasıyla sonlandırılır.
6) Kalabalık öğrenci grubunda uygulamak zordur bu yüzden sınıf belli sayıda gruplara ayrılarak yaptırılabilir.