Tema:Tanışma ve Selamlaşma
Kazanımlar:
*
Farklı bir ortama katıldığında kendisini tanıtır.
*
Arkadaşlarıyla karşılaştığında onlara nasıl selam vermesi gerektiğini
kavrar.
Kullanılacak Araç – Gereç: Müzik, top
ÖĞRETME
– ÖĞRENME SÜRECİ
ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
1)
Neşeli Heykeller
Öğrenciler
çalışma yerinde serbest olarak ayakta beklerler. Öğretmen öğrencilere şu
yönergeyi söyler: “Çocuklar! Sizlere
şimdi çok kısa bir hikaye anlatacağım. Çok eski zamanlarda ülkenin birinde
zengin bir adam yaşarmış. Bu adam zenginliği ile ülkede yaşayan fakir insanlara
her zaman yardım edermiş. Bu yüzden diğer insanlar bu adamı çok severmiş.
Adamın çok güzel ve çok büyük bir evi varmış. Evinin bahçesinde türlü türlü
ağaçlar ve çiçekler, çok güzel büyük bir havuz ve bir sürü heykel varmış. Ama
bu heykeller sizin bildiğiniz heykellerden değil. Bu heykeller ne zaman bir
müzik duysalar hemen dans etmeye başlıyorlarmış. Müzik bittiğinde eski hallerini
unutup yeni şekillere giriyorlarmış.”
Şimdi
sizler bu zengin adamın bahçesindeki heykellersiniz. Müzik duyduğunuzda dans
etmeye başlıyorsunuz. Müzik durduğunda eski halinizi hatırlamadığınız için yeni
şekle girip donuyorsunuz. Oyun bir süre oynandıktan sonra bitirilir.
2)
Top Yardımıyla İsim Çalışması
*
Çalışma ortamına göre öğrenciler daire şeklinde yere otururlar veya ayakta
dizilirler. Öğretmen eline topu alır ve kendi adını söyleyerek (“Benim adım
………. ”) seçtiği birine topu götürüp verir. Topu alan öğrenci kendi adını
söyleyerek topu başka arkadaşına verir. Herkes kendi adını söyleyinceye kadar
çalışma devam eder.
*
Oyunun ikinci aşamasında topu eline alan öğrenci önce kendi adını daha sonra
topu kime gönderecekse o arkadaşının adını söyler ve topu arkadaşına gönderir
(“Benim adım ……….. topu göndereceğim arkadaşımın ismi ……….. ”). Herkes oyuna
katıldıktan sonra çalışma bitirilir.
3)
Benimle Gelir Misin?
Öğrenciler
çember halinde sıralanır. Bir kişi çemberin dışında ebe olarak kalır. Ebe
çemberin etrafında dolaşmaya başlar. Dolaşırken istediği bir arkadaşının omzuna
dokunarak ismiyle “ ……….. benimle gelir misin?” der. Seçtiği kişi çemberin
dışına çıkıp ebeyi takip eder. Ebe çemberin etrafında dolaşırken çeşitli
hareketler yapar. Ebeyi takip eden kişi ebenin yaptığı hareketlerin aynısını
yapmaya çalışır. Ebe seçtiği kişinin yerine gelince oraya geçer ve arkadaki
kişi yeni ebe olur. Oyun bu şekilde müzikle devam ettirilir.
DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
* Öğretmen sınıfı ikiye ayırır.
Öğrenciler karşılıklı olarak sıralanırlar. Öğretmen tanışma ve selamlaşmanın
önemi üzerinde durur ve birkaç tanışma ve selamlaşma örneği vererek topluca
yapılır. “Her öğrenci karşıdaki eşinin
gözüne baksın. Elimi çırptığımda eşlerinize doğru yavaşça yürüyün elinizi
uzatıp ‘Merhaba’ diyerek tokalaşın. Sonra geriye dönerken ‘Hoşça kal’ deyip
yerinize geçin. Elimi çırptığımda eşinize doğru gülümseyerek yürüyün, adınızı
söyleyin ve eşinizin adını öğrenin. El sallayarak geriye dönün ve yerinize
geçin. Şimdi kollarınızı açıp eşinize doğru biraz hızlıca yürüyün, eşinize
sarılın ve geri dönüp hızlıca yerinize geçin.” denilir.
*
Öğrencilerden ikili
gruplar oluşturulur. Sırayla ortaya alınır ve her birine çeşitli selamlaşma
yönergeleri verilerek bunları canlandırmaları sağlanır. “Yavaşça yürüyün, karşılaşınca göz göze bakarak birbirinize sessizce
‘Merhaba’ deyin. Karşılaştığınızda ağlıyormuş gibi yaparak ‘Hoşça kal’ deyin.
Karşılaştığınızda gülümseyerek ‘Nasılsın?’ deyin. Kızgın bir şekilde ‘Hoşça
kal’ deyin. Karşılaştığınızda el sallayarak ‘Güle güle’ deyin. Esneyerek
‘Günaydın’ deyin. Yorgun bir şekilde ‘İyi akşamlar’ deyin. Kahkahalar atarak
‘Hoş geldin’ deyin. Şaşkın bir şekilde ‘Nasılsın?’ deyin. Tek ayak üzerinde
sekerek ‘Seni çok iyi gördüm’ deyin. Çift ayak üzerinde zıplayarak ‘Çok güzel
bir gün’ deyin.” şeklinde yönergeler verilerek selamlaşmanın üzerinde
durulur.
* Öğrencilere orta boy resim kağıdı ve boya takımları dağıtılır. Öğrencilerden yeni katıldıkları bir ortamı ve bu ortamda diğer insanlar ile tanışma sürecini görsel çalışma ile anlatmaları istenir.
* Doğaçlama:
Öğrencilerden 4 veya 5 er kişilik gruplar oluşturulur. Her gruptan “bir
arkadaş ortamını ve bu arkadaş ortamına yeni gelen biri ile tanışma” sürecini kısa
bir şekilde canlandırmaları istenir. Öğrencilere yeterli zaman verilir.
Öğretmen isteyen gruplara katılıp yardımcı olabilir.
DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
*
Öğrenciler yerlerine geçerler. Çalışmalarla ilgili öğrencilerin sırayla
düşünceleri alınır. En çok hangi etkinliği beğendikleri, hangisinde
zorlandıkları sorulur.
* Yeni tanışılan kişilerin isimlerini
öğrenmenin ve selamlaşmanın önemi üzerinde durulur.
* Çocukların birbirlerine nazik davranmaları
ve arkadaşlarıyla iyi ilişkiler geliştirmelerinin üzerinde durulur.
kutlarım öğretmenim,etkili öğretim yöntemine başlangıç olmuş
YanıtlaSilgerçekten çok beğendim hemen sınıfımda uygulayacağım teşekkürler
YanıtlaSil