Tema: Mesleklerin tanıtılması
Kazanımlar:
*Kendiliğinden
bir işe başlar ve başladığı işi bitirme çabası gösterir.
*Aile
üyelerinin, okul personelinin ve toplum çalışanlarının işlerini tanımlar.
*Her
mesleğin farklı özellikler gerektirdiğini bilir ve bu mesleklerin hangi
ihtiyaçlarımızı karşılamaya yönelik olduğunu araştırır.
Kullanılacak Araç – Gereç: Müzik, kutu
ÖĞRETME
– ÖĞRENME SÜRECİ
ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
*Öğrenciler
müzik eşliğinde sınıfın ortasında yürümeye başlarlar. Öğretmenin komutuyla
beraber istenilen hareketleri yaparlar. “Şoför
gibi araba kullanın, balerin gibi dans edin, itfaiyeci gibi yangın söndürün,
marangoz gibi çivi çakın, aşçı gibi yemek karıştırın, çiftçi gibi toprağı
karıştırın, temizlik işçisi gibi camları silin, berber gibi saç kesin, demirci
gibi demire vurun, makinist gibi tren kullanın, doktor gibi hasta muayene edin,
öğretmen gibi ders anlatın vb.”
1)
Hayalimdeki Meslek
Öğrenciler
daire şeklinde sıraya geçerler. Öğretmen öğrencilerden birine top verir.
Öğrenci elindeki topu bir arkadaşına atar. Topu arkadaşına atmadan önce
arkadaşının ismini ve yapmak istediği hayalindeki mesleği ve neden bu mesleği
seçtiğini söyler. Oyun bu şekilde devam eder.
3)
Kağıt Düşürme
Öğrenciler
ikişerli grup olurlar. Öğretmen her gruba bir kağıt verir. İkili gruplar
kağıtları vücutlarının bir bölgesine koyarak yere düşürmeden müzik eşliğinde
dans ederler. Kağıdı düşüren grup oyundan çıkar.
DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
*Pandomin Tekniği: Öğretmen önceden
hazırladığı meslek isimlerinin yazılı olduğu kağıtları bir kutunun içine koyar.
Gönüllü öğrencilerden biri kutunun içinden bir kağıt seçer. Kağıtta yazılı olan
mesleği sözsüz bir şekilde arkadaşlarına anlatmaya çalışır. Birkaç anlatımdan
sonra gönüllü öğrenci değiştirilir.
*Öğrencilerden 4 grup oluşturulur.
Gruplar sırayla sınıfın ortasına gelirler. Öğretmen kendilerine bir meslek
söyler. Gruplardaki öğrenciler sırayla o mesleği
“............
çünkü” şeklinde ifade ederler.
* Doğaçlama:
Öğrencilere 4 gruba ayrılırlar. Her gruba yarım bırakılmış bir hikaye
verilerek bu öykünün devamını düşünerek canlandırmaları istenir.
1.Grup: Tıp okulundan yeni mezun olan Sinan
yeni görevine başlamıştır. O gece hastanede ilk acil nöbetini tutacaktır. O
sırada siren sesiyle bir ambulans içeri girer, kapının açılmasıyla
birlikte…………………
2.Grup: Yeşim öğretmen teneffüste bahçede
gezinirken bir kız çocuğunun ağladığını ve çevresinin kalabalık olduğunu görür.
Oraya yaklaşır ve………………………
3.Grup: Film kaseti kiralamaya gelen iki
müşteri aynı anda aynı kaseti kiralamak ister. Kasetin sadece bir kopyası
vardır. Birinci kişinin amacı; ailesine bu akşam bu filmi izletmek için söz
vermiştir. Kaseti kesinlikle kiralamak iste. İkinci kişinin amacı; uzun bir
zamandan sonra sonunda bu filmi izlemek için gerekli süreyi bulabilmiştir.
Kaseti kesinlikle kiralamak ister.
4.Grup: Müşteri temizlemeye verdiği gömlek
hakkında temizleyici ile konuşur. Müşterinin amacı; yalnızca iki kez giydiği
gömleği küçülmüştür. Temizleyiciden gömleğin parasını vermesini ister. Temizleyicinin
amacı; gömleğin zaten küçük olduğunu müşterinin kendisine yanlış bir gömlek
getirdiğini söyler.
DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
*Öğrencilere
çalışmalar hakkında duygu ve düşünceleri sorulur.
*Okuldaki meslekler hatırlatılarak,
kimlerin ne mesleği yaptığı üzerinde konuşulur.
*Öğrencilere anne ve babalarının,
çevresindeki insanların hangi meslekleri yaptıkları sorulur.
*Öğrenciler 4 gruba ayrılır. Her gruba
birer kağıt verilir. Gruplardan mesleklerle ilgili şiir yazmaları istenir.
Merhaba öğretmenim bu etkinlik kaç yaş grubuna uygulanır lütfen onu da yazalım. Drama planı künyesi doğrultusunda olursa atölyeler çok daha sağlıklı olur.
YanıtlaSilMerhaba, icerigi incelemenize ve donus yapmaniza cok sevindim. Firsat buldukca sabit blog yayinlarini guncellemeye calisiyorum. Paylasiminizi dikkate alacagim.
Sil