İSİM VE HAREKET
1) Öğrenciler sınıfın ortasında ayakta çember oluşturur.
2) Herkes sırayla önce kendi adını söyler, sonra ismiyle
ilişkilendirebileceği bir hareket yapar. (Örneğin; "Benim adım Ahmet"
der ve sağ elini havaya kaldırır."
3) Diğer öğrenciler de arkadaşını ismiyle birlikte
hareketini tekrar ederek selamlar.
BEN KİMİM BALONU
1) Her öğrencinin koluna balon bağlanır.
2) Öğretmen balonun üzerine çocukların isimlerini yazar.
Öğrencilerden kendisiyle ilgili basit
düzeyde bir görsel çizmelerini ister. (En sevdiği hayvan, yapmaktan hoşlandığı
etkinlik vb.)
3) Öğrenciler sınıfta serbest dolaşır, karşılaştığı
arkadaşıyla selamlaşır ve balonları üzerine yaptıkları görseller hakkında
konuşurlar.
EŞİNİ BUL – SESSİZ TANIŞMA
1) Öğrencilere dağınık bir şekilde sınıfın ortasına
toplanırlar.
2) Öğretmen önceden hazırladığı kartları (sesi ve hareketi
öğrenciler tarafından kolayca
taklit edilecek hayvan, ulaşım aracı vb.)
öğrencilere dağıtır.
3) Öğrenciler kartını göstermez, sadece hareket veya sesle canlandırır.
4) Eşini bulan öğrenciler birbirine adını söyler ve kısaca kendini tanıtır.
İSİM ZİNCİRİ
1) Öğrenciler sınıfın ortasında çember oluşturur.
2) Bir öğrenci kendi ismini ve kendini tanıtan kısa bir
cümle söyler. Örneğin; "Benim adım Gürkan, koşmayı severim."
3) İkinci öğrenci önce birinci öğrencinin söylediklerini
tekrar eder ardından kendi ismini ve cümlesini söyler.
4) Sınıf mevcuduna göre etkinlik öğrencilerin düzeyine göre
gruplara ayrılıp da uygulanabilir.
AYNADAKİ ARKADAŞIM
1) Öğrenciler ikili eşleşirler. Eğer sınıf mevcudu tek ise
kalan öğrenciyle öğretmen eşleşir.
2) Öğrencilerden birbirlerine yüzleri dönük şekilde
sıralanırlar. Biri lider olur ve yavaş hareketler yapar. (Ellerini açar,
zıplar, eğilir gibi)
3) Diğeri ayna gibi onu taklit eder.
4) Oyun sırasında lider, aynadaki arkadaşını tanımak için
ona sorular sorar. Bir süre sonra roller değişir.
MİKROFON BENDE
1) Öğrenciler çember olur. Ortaya gelen öğrenciye oyuncak
bir mikrofon ya da sembolik bir nesne verilir.
2) Mikrofonu alan öğrenci sadece adını söyler ve sevdiği bir şeyi sesle ya da
hareketle gösterir.(dans etmeyi seviyorsa dans eder vb)
3) Grup hem görür hem duyarak tanır.
İSİM HEYKELİ
1) Öğrenciler çember şeklinde otururlar.
2) İlk öğrenci çemberin ortasına gelir, adını söyler ve bir
heykel pozu verir.
3) İkinci öğrenci çıkar, önce birinci öğrencinin ismini
söyler ve heykel pozunu yapar. Daha sonra kendi ismini söyler ve heykel pozunu
gösterir. Çalışma tüm öğrencilerin katılımıyla devam ettirilir.
4) Sınıf mevcuduna göre etkinlik öğrencilerin düzeyine göre
gruplara ayrılıp da uygulanabilir.
KÖPRÜDEN GEÇMEK
1) Öğrenciler karşılıklı iki sıra olur ve ellerini yukarı
kaldırarak köprü yaparlar.
2) Bir öğrenci köprüden geçerken adını söyler ve bir hareket
yapar. (zıplar, kollarını açar) (kendi özelliklerini köprüden geçerken
anlatabilir)
3) Köprüyü oluşturan öğrenciler “Hoş geldin (isim)!” diye
bağırır.
4) Her öğrenci sırayla köprüden geçer.
İSİM PATLAMASI
1) Öğrenciler sınıfın ortasında çember olur.
2) Ortadaki öğrenci yüksek sesle adını söyler ve bir hareket
yapar. (“Ben Serkan!” diye bağırıp kollarını havaya açar)
3) Tüm grup aynı anda onun adını söyleyip hareketi tekrar
eder.
4) Diğer öğrencilerde sırayla oyuna katılmaya devam eder.
İSİMLE DANS
1) Öğrenciler sınıfın ortasında serbest dolaşır.
2) Öğretmen hareketli müzik açar ve öğrencilerden dans
etmelerini ister.
3) Müzik durduğunda öğrenciler en yakınındakiyle eş olur ve
birbirlerine isimlerini söylerler.
4) Sonra müzik yeniden başlar ve tekrar durduğunda
öğrenciler farklı eşler oluşturarak birbirlerinin isimlerini öğrenmeye çalışır.
BALONLA İSİM ZİNCİRİ
1) Sınıfta uygun alan varsa sınıfta oynanır, yoksa bahçeye
çıkılır.
2) Belirlenen alanda öğrenciler dağınık bir şekilde bekler.
3) Her öğrenciye bir balon verilir.
4) Öğrencilerden balonu havaya atmaları ve bu sırada kendi
isimlerini yüksek sesle söylemeleri istenir.
5) Balonu yere düşmeden ismini duyduğu başka bir arkadaşının
balonunu o arkadaşının ismini söyleyip yakalamaya çalışır.
İSİMLİ BALON KOŞUSU
1) Sınıfın ortasına balonlar bırakılır.
2) Öğretmen bir isim söyler. İsmi söylenen öğrenci ortaya
koşar, balonu alıp havaya atar ve kendi adını söyler.
3) Balonu yere düşürmeden arkadaşına atar, arkadaşı adını söyler.
MÜZİKLİ SANDALYE
1) Klasik müzikli sandalye oynanır.
2) Müzik durunca ayakta kalan öğrenciden kendisini tanıtması
istenir.
3) Tekrar müzik başlar, oyun devam eder.
RİTİMLE İSİM
1) Öğrenciler sınıfın ortasında çember olur.
2) Öğrencilere basit ritim araçları verilir ya da ritim
yapabileceği bir nesne verilir.
3) Her öğrenci adını söyler ve basit bir ritim yapar.
4) Grup arkadaşının ismini tekrar eder ve devamında kendi
ritim aracıyla o ritmi yapmaya çalışır.
ARKADAŞLIK AĞI
1) Öğrenciler sınıfın ortasında çember şeklinde dizilir.
2) Öğretmen bir yumak alır ve ucunu kendisi tutar. Öğretmen
adını ve yapmaktan hoşlandığı bir etkinliği söyler.
3) Öğretmen yumağı bir öğrenciye atar ve öğrencide adını ve
hoşlandığı etkinliği söyler.
4) Oyun bütün öğrencilere yumak gelinceye kadar devam eder.
5) Oyun sonunda ortada birbirine bağlanan bir “arkadaşlık
ağı” oluşur.
HAREKETLİ ŞAPKA
1) Öğrenciler sınıfın ortasında serbest bir şekilde dolaşır.
2) Öğretmen öğrencilerden birine şapka verir. Müzik
eşliğinde öğrenciler dans ederken şapkayı elden ele birbirlerine verirler.
3) Müzik durduğunda şapkayı elinde tutan öğrenci adını
söyler ve sevdiği bir şeyi canlandırır.
4) Grup hep birlikte onun adını ve canlandırmasını tekrar
eder.
HAREKET KARTLARI
1) Öğretmen önceden üzerinde basit hareketlerin olduğu
kartlar hazırlar.
2) Öğrencilerden sırayla kart seçmesini ister.
3) Öğrenci adını söyler ve karttaki hareketi yapmaya
çalışır.
4) Grup hep birlikte hem adı hem hareketi tekrar eder.
DUYGUSAL HEYKELLER
1) Öğrenciler çember şeklinde otururlar.
2) Sırayla öğrenciler ismini söyler, bir duyguyu belirten
poz verirler. Örneğin; "Ben Ela, mutluyum" diyerek gülümseyebilir.
3) Diğer öğrencilerde sırayla etkinliğe katılırlar.
4) İsteyen öğrenci belirttiği duygu hakkında kısa bir
konuşma yapabilir. "Beni bu olaylar mutlu eder, ben şu konulara kızarım
vb......."