21 Ağustos 2025 Perşembe

Tanışma Etkinlikleri 2 (Yaratıcı Drama)


İSİM VE HAREKET

1) Öğrenciler sınıfın ortasında ayakta çember oluşturur.

2) Herkes sırayla önce kendi adını söyler, sonra ismiyle ilişkilendirebileceği bir hareket yapar. (Örneğin; "Benim adım Ahmet" der ve sağ elini havaya kaldırır."

3) Diğer öğrenciler de arkadaşını ismiyle birlikte hareketini tekrar ederek selamlar.

BEN KİMİM BALONU

1) Her öğrencinin koluna balon bağlanır.

2) Öğretmen balonun üzerine çocukların isimlerini yazar. Öğrencilerden  kendisiyle ilgili basit düzeyde bir görsel çizmelerini ister. (En sevdiği hayvan, yapmaktan hoşlandığı etkinlik vb.)

3) Öğrenciler sınıfta serbest dolaşır, karşılaştığı arkadaşıyla selamlaşır ve balonları üzerine yaptıkları görseller hakkında konuşurlar.

EŞİNİ BUL – SESSİZ TANIŞMA

1) Öğrencilere dağınık bir şekilde sınıfın ortasına toplanırlar.

2) Öğretmen önceden hazırladığı kartları (sesi ve hareketi öğrenciler tarafından kolayca taklit edilecek hayvan, ulaşım aracı vb.)  öğrencilere dağıtır.

3) Öğrenciler kartını göstermez, sadece hareket veya sesle canlandırır.

4) Eşini bulan öğrenciler birbirine adını söyler ve kısaca kendini tanıtır.

İSİM ZİNCİRİ

1) Öğrenciler sınıfın ortasında çember oluşturur.

2) Bir öğrenci kendi ismini ve kendini tanıtan kısa bir cümle söyler. Örneğin; "Benim adım Gürkan, koşmayı severim."

3) İkinci öğrenci önce birinci öğrencinin söylediklerini tekrar eder ardından kendi ismini ve cümlesini söyler.

4) Sınıf mevcuduna göre etkinlik öğrencilerin düzeyine göre gruplara ayrılıp da uygulanabilir.

AYNADAKİ ARKADAŞIM

1) Öğrenciler ikili eşleşirler. Eğer sınıf mevcudu tek ise kalan öğrenciyle öğretmen eşleşir.

2) Öğrencilerden birbirlerine yüzleri dönük şekilde sıralanırlar. Biri lider olur ve yavaş hareketler yapar. (Ellerini açar, zıplar, eğilir gibi)

3) Diğeri ayna gibi onu taklit eder.

4) Oyun sırasında lider, aynadaki arkadaşını tanımak için ona sorular sorar. Bir süre sonra roller değişir.

MİKROFON BENDE

1) Öğrenciler çember olur. Ortaya gelen öğrenciye oyuncak bir mikrofon ya da sembolik bir nesne verilir.

2) Mikrofonu alan öğrenci sadece adını söyler ve sevdiği bir şeyi sesle ya da hareketle gösterir.(dans etmeyi seviyorsa dans eder vb)

3) Grup hem görür hem duyarak tanır.

İSİM HEYKELİ

1) Öğrenciler çember şeklinde otururlar.

2) İlk öğrenci çemberin ortasına gelir, adını söyler ve bir heykel pozu verir.

3) İkinci öğrenci çıkar, önce birinci öğrencinin ismini söyler ve heykel pozunu yapar. Daha sonra kendi ismini söyler ve heykel pozunu gösterir. Çalışma tüm öğrencilerin katılımıyla devam ettirilir.

4) Sınıf mevcuduna göre etkinlik öğrencilerin düzeyine göre gruplara ayrılıp da uygulanabilir.

KÖPRÜDEN GEÇMEK

1) Öğrenciler karşılıklı iki sıra olur ve ellerini yukarı kaldırarak köprü yaparlar.

2) Bir öğrenci köprüden geçerken adını söyler ve bir hareket yapar. (zıplar, kollarını açar) (kendi özelliklerini köprüden geçerken anlatabilir)

3) Köprüyü oluşturan öğrenciler “Hoş geldin (isim)!” diye bağırır.

4) Her öğrenci sırayla köprüden geçer.

İSİM PATLAMASI

1) Öğrenciler sınıfın ortasında çember olur.

2) Ortadaki öğrenci yüksek sesle adını söyler ve bir hareket yapar. (“Ben Serkan!” diye bağırıp kollarını havaya açar)

3) Tüm grup aynı anda onun adını söyleyip hareketi tekrar eder.

4) Diğer öğrencilerde sırayla oyuna katılmaya devam eder.

İSİMLE DANS

1) Öğrenciler sınıfın ortasında serbest dolaşır.

2) Öğretmen hareketli müzik açar ve öğrencilerden dans etmelerini ister.

3) Müzik durduğunda öğrenciler en yakınındakiyle eş olur ve birbirlerine isimlerini söylerler.

4) Sonra müzik yeniden başlar ve tekrar durduğunda öğrenciler farklı eşler oluşturarak birbirlerinin isimlerini öğrenmeye çalışır.

BALONLA İSİM ZİNCİRİ

1) Sınıfta uygun alan varsa sınıfta oynanır, yoksa bahçeye çıkılır.

2) Belirlenen alanda öğrenciler dağınık bir şekilde bekler.

3) Her öğrenciye bir balon verilir.

4) Öğrencilerden balonu havaya atmaları ve bu sırada kendi isimlerini yüksek sesle söylemeleri istenir.

5) Balonu yere düşmeden ismini duyduğu başka bir arkadaşının balonunu o arkadaşının ismini söyleyip yakalamaya çalışır.

İSİMLİ BALON KOŞUSU

1) Sınıfın ortasına balonlar bırakılır.

2) Öğretmen bir isim söyler. İsmi söylenen öğrenci ortaya koşar, balonu alıp havaya atar ve kendi adını söyler.

3) Balonu yere düşürmeden arkadaşına atar, arkadaşı adını söyler.

 MÜZİKLİ SANDALYE

1) Klasik müzikli sandalye oynanır.

2) Müzik durunca ayakta kalan öğrenciden kendisini tanıtması istenir.

3) Tekrar müzik başlar, oyun devam eder.

RİTİMLE İSİM

1) Öğrenciler sınıfın ortasında çember olur.

2) Öğrencilere basit ritim araçları verilir ya da ritim yapabileceği bir nesne verilir.

3) Her öğrenci adını söyler ve basit bir ritim yapar.

4) Grup arkadaşının ismini tekrar eder ve devamında kendi ritim aracıyla o ritmi yapmaya çalışır.

ARKADAŞLIK AĞI

1) Öğrenciler sınıfın ortasında çember şeklinde dizilir.

2) Öğretmen bir yumak alır ve ucunu kendisi tutar. Öğretmen adını ve yapmaktan hoşlandığı bir etkinliği söyler.

3) Öğretmen yumağı bir öğrenciye atar ve öğrencide adını ve hoşlandığı etkinliği söyler.

4) Oyun bütün öğrencilere yumak gelinceye kadar devam eder.

5) Oyun sonunda ortada birbirine bağlanan bir “arkadaşlık ağı” oluşur.

 HAREKETLİ ŞAPKA

1) Öğrenciler sınıfın ortasında serbest bir şekilde dolaşır.

2) Öğretmen öğrencilerden birine şapka verir. Müzik eşliğinde öğrenciler dans ederken şapkayı elden ele birbirlerine verirler.

3) Müzik durduğunda şapkayı elinde tutan öğrenci adını söyler ve sevdiği bir şeyi canlandırır.

4) Grup hep birlikte onun adını ve canlandırmasını tekrar eder.

HAREKET KARTLARI

1) Öğretmen önceden üzerinde basit hareketlerin olduğu kartlar hazırlar.

2) Öğrencilerden sırayla kart seçmesini ister.

3) Öğrenci adını söyler ve karttaki hareketi yapmaya çalışır.

4) Grup hep birlikte hem adı hem hareketi tekrar eder.

DUYGUSAL HEYKELLER

1) Öğrenciler çember şeklinde otururlar.

2) Sırayla öğrenciler ismini söyler, bir duyguyu belirten poz verirler. Örneğin; "Ben Ela, mutluyum" diyerek gülümseyebilir.

3) Diğer öğrencilerde sırayla etkinliğe katılırlar.

4) İsteyen öğrenci belirttiği duygu hakkında kısa bir konuşma yapabilir. "Beni bu olaylar mutlu eder, ben şu konulara kızarım vb......."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder