Verdiğimiz ödevleri kontrol ettim. Öğrencilerimiz çizgileri birleştirmiş ama boyama çalışmalarını büyük bir kısmını yapmamışlar. Çizgileri birleştirme çalışmasının yapılması şimdilik yeterli. Boyamayı öğrencimiz istemiyorsa zorlamayalım.
İlk dersimize şarkı söyleyerek başladık. Ali Baba' nın çiftliği şarkısını tekrar söyledik. Şarkıyı söylerken gitara ve şarkıya uygun olarak elleriyle ritim tutmaya çalışmalarını istedim.
Çizgi çalışmalarına daha çok zaman harcamaya başladık. Bugün 2 sayfa çizgi çalışması yaptık. Evde öğrencimize beyaz bir kağıt verip rastgele yuvarlaklar ve ovaller yapmasını sağlayalım. Öğrencilerimiz iki çizgi arasındaki çalışmaları yaparken çizgi dışına taşırmamalıdır.
Sık sık boyama sayfaları verip onların boyanmasını isteyen ve öneren biri değilim. Tavsiyede etmem. Çünkü öğrenci için bu hem sıkıcı hem de zor bir iştir. O yüzden boyamayı sevmeyen ve istemeyen öğrencileri zorlamam. Yaratıcılığı geliştirmede farklı görsel sanat etkinlikleri kullanılmalıdır. Bunun için geçmişte origami ve tangram başta olmak üzere kesme ve yapıştırma çalışmaları yaptım. Bugün de öğrencilerimizle beraber "köpek yüzü" origamisini çalıştık. Kağıt katlamada iyi olan birkaç öğrencimi okula çağırıp bu konuda yardımcı olmalarını istedim. Birkaç origami çalışmasından sonra öğrenciler artık kendisi yapabilir seviyeye geleceklerdir. Sizlerde yaptığımız origamiyi evde öğrencimizle beraber tekrar yapabilirsiniz. Kağıdın fazla parçası için makas kullanmayalım. Katladıktan sonra elimizle yırtmaya çalışalım. "Köpek yüzü" origamisinin diyagramı için aşağıdaki bağlantıyı tıklayınız.
Sınıfta yaptığımız çalışmalardan birkaçı;
Son dersimizi dışarı oyun oynayarak geçirdik. "Balık ağı" oyununu öğrendik. Oyunlarımızı tam olarak kurallarına göre oynamasakta öğrenciler bu tür koşmalı oyunları severler. O yüzden kurallara fazla uymadan oyunu kendi istedikleri gibi oynadılar. Oyun etkinliğimizden birkaç fotoğraf;
Oyun oynadıktan sonra elimizi yüzümüzü yıkadık ve sınıfa geçtik. Hafta sonu ödevlerimizi verip uyum haftasını bu şekilde bitirmiş olduk.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder