Tema: Duygu ve düşüncelerimiz
Kazanımlar:
*Duygu
ve düşünceleri arasındaki ilişkiyi fark eder.
*Duygu
ve düşüncelerini ifade eder.
*Farklı
durumlarda farklı duygu ve düşüncelere sahip olabileceğini kavrar.
Kullanılacak Araç – Gereç: Duygularla ilgili fotoğraflar,
müzik, top
ÖĞRETME
– ÖĞRENME SÜRECİ
ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
*Öğrenciler sınıfın ortasında serbest
olarak yürümeye başlarlar. Öğretmenin komutuyla kızgın kumda yürüme, bataklıkta
yürüme, yüksek topuklu ayakkabılarla yürüme, cam kırıklarının arasında yürüme
çalışmaları yapılır. Duygu yürüyüşü (öfkeli, telaşlı, dalgın, mutlu, hüzünlü
olduklarını hayal ederek yürüme) yapılır.
1)
Eşinden Uzak Dur
Öğrencilere
ikişerli gruplara ayrılırlar. Müzik eşliğinde dans etmeleri istenir. Müzik
durdurulduğunda eşler sınıf içinde birbirlerinden en uzak yere gitmeye
çalışırlar. Müzik tekrar başlatıldığında eşler birleşerek tekrar dans etmeye
başlarlar. Oyun belli bir süre sonra bitirilir.
2)
Sayma
Öğrenciler çember şeklinde dizilirler. 1’den
10’a kadar sayma çalışması yapılır. Saymaya başlayan kişi 1 der ve çemberdeki
herhangi bir kişi 2 der. Böylece sayma işlemi devam ettirilir. Eğer aynı anda
iki kişi aynı sayıyı söylerse oyun biter ve tekrar başa dönülerek 1’den
başlanır. Oyunu zorlaştırmak için öğrenciler karışık bir şekilde de
dizilebilirler.
DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
*Öğrenciler 4 ayrı gruba ayrılırlar.
Öğretmenin önceden hazırladığı kızgın, mutlu, korkmuş ve şaşkın ifadeleri
gösteren fotoğraflardan her biri gruplara dağıtılır. Gruplardan kendilerine
verilen fotoğrafları anlatan bir canlandırma yapacakları istenir. Çalışma
sırasında fotoğraftaki ifadeye gelindiğinde o anda donup kalmaları gerektiği
belirtilir ve diğer öğrencilerden gerçekten o duyguyu yansıtıp yansıtmadıkları
sorulur.
*
Doğaçlama: Öğrencilerden 5 ayrı grup
oluşturulur. Gruplara konuları verilir. Yeterli süre verildikten sonra
öğrenciler sunumlarını sergilerler.
1.Grup:
Bir partide üzerine içecek dökülmüş birisi
2.Grup:
Yıllar sonra en sevdiği arkadaşı ile karşılaşmış birisi
3.Grup:
Sokakta bir köpek tarafından kovalanan birisi
4.Grup:
Futbol maçında yanlışlıkla karşı tribüne oturmuş birisi
5.Grup:
Farklı bir düğün salonuna giren damat
DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
*Öğrenciler 4 gruba ayrılırlar.
İstasyon tekniği kullanılarak her gruptan duygu çalışması yapmaları ve yarım
kalan işe katkı sağlamaları istenir.
Resim: Mutluluk masası
Şiir: Hüzün masası
Öykü: Korku masası
Şarkı: Öfke masası
*Çalışmalar hakkında öğrencilerin duygu
ve düşünceleri alınır.
*Öğrenciler çember şeklinde sınıfın
ortasında dizilirler. Öğretmen bir öğrenciye top verir ve duygu durumlarında
kendilerini nasıl ifade ettikleri ve davrandıklarını söylemelerini ister.
Çalışmayı yapan öğrenci topu farklı bir arkadaşına atar ve oyun bu şekilde
devam ettirilir.
*Öğrencilerin arkadaşlarıyla
ilişkilerinde sevginin ne kadar önemli olduğu üzerinde durulur ve aralarında
iyi ilişkiler geliştirmelerinin önemi üzerinde durulur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder