Tema: Kurallar
Kazanımlar:
*Hayatımızda var olan kuralların önemini
kavrar.
*Kurallara uyulmadığı takdirde toplumda
meydana gelebilecek olumsuzlukları bilir.
*Karşılaştığı bir probleme karşı çözüm
yolları üretir.
Kullanılacak Araç – Gereç: Müzik, gözleri bağlamak
için bez, ip, oyun kartları
ÖĞRETME
– ÖĞRENME SÜRECİ
ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
*
Öğrenciler sınıfın ortasına gelirler. Öğrenciler birbirlerinin bellerini
tutarak arka arkaya dizilirler. Sonra grup daire şeklinde yürümeye başlar. Öğretmen
hareketli bir müzik başlatır. En öndeki öğrenci bir hareket yaparak yürümeye
devam eder. Yaptığı hareketi arkasındaki öğrenciler taklit ederler. Öndeki
öğrenci arkaya geçer. Onun arkasındaki başka bir hareket yapar ve öğrenciler
aynı hareketi taklit etmeye çalışırlar. Oyun bu şekilde bütün öğrenciler
hareket yapıncaya kadar devam ettirilir.
1)
Hareketi Kim Başlattı?
Öğrenciler
sınıfın ortasında daire şeklinde dizilirler. İçlerinden birisi olur ve dışarı
çıkarılır. Öğrenciler içlerinden bir kişiyi seçerler. Bu kişi bir hareket yapar
ve dairedeki diğer kişilerde aynı hareketi yaparlar. Ebenin amacı gruba
hareketi kimin yaptırdığını bulmaktır. Hareketi yaptıran kişi ebeye
yakalanmadan hareketi değiştirir. Çemberdeki öğrencilerde ebeye ipucu vermeden hareketi
yaptıranı takip edip onun yaptığını yapmaya çalışmalıdır.
2)
Şekil
Öğrenciler
4 veya 5 kişilik gruplar oluştururlar. Gruplardan biri sınıfın ortasına gelir
ve öğrencilerin gözleri bez ile bağlanır. Yeterli uzunlukta bir verilir.
Öğrenciler ipi iki elleriyle tutarlar. Öğretmenin komutlarıyla öğrenciler
öğretmenin söylediği geometrik şekilleri yapmaya çalışırlar. ( Şimdi kare olun!
Üçgen yapıyoruz.) gibi. Sonra öğrencilerin gözleri açılır ve şekli ne kadar
doğru yaptıkları üzerinde konuşulur. Gruplara sırayla bu çalışma yaptırılır.
3)
İsim Bulmaca
Öğrenciler çember şeklinde dizilirler.
İçlerinden bir kişi seçilir. Seçilen kişiye bir isim söyleyerek oyunu
başlatması söylenir. İsmi söyleyen kişinin sağındaki kişi ismin son harfinden
yeni bir isim söyleyerek oyun devam eder. Her isim sadece bir kez
söylenmelidir. Oyun meyve, hayvan, şehir vb. isimleriyle de oynanabilir.
DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
*Öğrenciler
4 gruba ayrılır. Her grup kendi içinden bir kişi seçer. Bu kişinin amacı
öğretmenin önceden hazırladığı oyun kartlarındaki durumları gruplarına pandomin
tekniği ile anlatmaya çalışmaktır. Öğretmenin hazırlayacağı oyun kartlarında
ise çimlere basmamak, parmak kaldırmadan konuşmamak, esnerken ağzımızı
kapatmak, kırmızı ışıkta durmak gibi kurallar vardır. En çok kuralı grubuna
anlatabilen kişi ve grubu birinci olur.
* Doğaçlama:
Öğrenciler 4 gruba
ayrılırlar. Öğretmen gruplara canlandırmaları için konularını verir. Yeterli
çalışma süresi verildikten sonra gruplar sırayla çalışmalarını sunarlar.
1.Grup:
Bir bankada sıra beklerken kuyrukta sıraya girmeden öne geçmeye çalışan biri
2.Grup:
Kütüphane ortamında ders çalışan öğrenciler ve bu ortamı bozan birkaç kişi
3.Grup:
Sınıf kurallarını bildiği halde bu kurallara uymayan bir kişi ve bu kişiyi
sürekli uyaran arkadaşlarının durumu
4.Grup: Trafik
kurallarına uymayan ve diğer insanların yaşamını sürekli tehlikeye atan bir
kişi
DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
*Öğrencilerden
4 grup oluşturulur. Her gruba toplumsal kurallar ile ilgili çalışma yapmaları
istenir.
1.Grup: Toplumsal kurallar ile ilgili resim
2.Grup: Toplumsal kurallar ile ilgili şiir
3.Grup: Toplumsal kurallar ile ilgili hikaye
4.Grup: Toplumsal kurallar ile ilgili afiş
*Öğrencilere
yapılan çalışmalar hakkında duygu ve düşünceleri sorulur. Hayatımızda
kuralların önemi üzerinde konuşulur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder