12 Mayıs 2017 Cuma

Ankara Gezisi

Yaklaşık bir ay önce planladığımız, okulumuz 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin katıldığı Ankara gezisini yaptık. Herhangi bir sorun olmadan geziyi bitirdik çok şükür. Öğrencilerimiz için faydalı, eğlenceli ve yorucu :) bir gezi oldu.

Perşembeyi cumaya bağlayan gece saat 2 buçukta okulumuz önünden 70 öğrenci ile hareket ettik. Sınıfımızdan 19 öğrenci geziye katıldı. Yolculuğun ilk yarım saatinde gezi hakkında rehberlik çalışması yaptık. Daha sonra öğrencilerimiz dinlendiler. Çünkü yoğun ve yorucu bir gezi programı bizleri bekliyordu.

Polatlı'nın girişinde öğrencilerimize Kurtuluş Savaşı hakkında kısaca bilgi verdim. Polatlı ve çevresinin düşman işgali ve Mustafa Kemal'in gösterdiği cesaret örneğini öğrencilerimize açıklamaya çalıştım. Polatlı'nın girişindeki Atatürk heykelinin ne anlam ifade ettiğini konuştuk.

Ankara ulaştığımızda kahvaltımızı yaptık. Daha sonra Anıtkabir ziyaret ettik. Müzeyi dolaştık. TBMM randevusundan dolayı müzeyi hızlı gezmek zorunda kaldık. Zamanımız kısıtlı olduğu için müzeyi rehberimiz değil kendim anlattım. Rehberimiz Anıtkabir ve çevresi hakkında bilgi verdi.

TBMM'yi ziyaret ettik. Genel kurulda gerekli açıklamalı dinledik. TBMM'nin çevresini dolaştık.

Kızılay Meydanından Ulus'a geçtik. Kızılay Meydanı hakkında öğrencilerimizi bilgilendirdim. Daha sonra Etnografya Müzesini gezdik.

Hamamönünde serbest zaman geçirdik. Programımızda burası yoktu fakat milli marşımız için önem arz ettiği için araya burayı da aldık. Hamamönü evleri arasında dolaştık. Alışveriş yaptık. Mehmet Akif Ersoy'un milli marşımızı yazdığı yeri incedik.

1. Meclis ve 2. Meclis'i ziyaret ettik. Rehberimiz buralar hakkında detaylı açıklamalarda bulundu.

Öğle yemeği için Sitelere geçtik.Yemekten sonra Sincan Harikalar Diyarı'nda serbest zaman etkinliği yaptık. Harikalar Diyarı'nı dolaştık. Masal Adası'nda bol bol fotoğraf çektik.

Ankara'dan 21.00 da ayrıldık. Günü birlik gezi olduğu için hem öğrencilerimiz hem de bizler yorulduk. Fakat yorulmamıza değen bir gezi oldu. Gezide emeği geçen öğretmenlerimize ve özellikler yardımları ve isteklerimizi geri çevrimedikleri için tur şirketimize teşekkür ederiz.