Tema: Dengeli ve düzenli beslenme
Kazanımlar:
*Büyümek
ve sağlıklı olmak için beslenmesin önemini açıklar.
*Neden
dengeli ve düzenli beslenmesi gerektiğini bilir.
*Dengeli
ve düzenli beslenen bir kişi ile beslenmeyen bir kişinin gelişim düzeylerinin arasındaki
farkları kavrar.
*Düzenli
beslenme alışkanlığı edinir.
Kullanılacak Araç – Gereç: Balon, müzik, “Pazar
Yeri” öyküsü için materyal
ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
*Müzik eşliğinde öğretmenin verdiği komutlara
göre öğrenciler hareketler yaparlar. Örneğin; inekten süt sağma, bahçeye gidip
salata için malzeme toplama, ağaçtan limon toplama, çilek bahçesinde gezinme ve
birkaç çilek toplayıp yeme, domates toplama, üzüm bağında gezinme ve üzüm
salkımı koparıp arkadaşıyla beraber yeme, kiraz bahçelerinde gezinme ve ağacın
dallarına uzanarak kiraz toplama ve yemek vb.
1)
Balon Patlatma
Öğrenciler
sınıfın ortasında serbest bir şekilde durular. Öğrencilere ikişer tane balon ve
bu balonları ayak bileklerine bağlamak için 2 tane ip verilir. Öğrenciler
balonları ayaklarına bağlarlar. Öğrenci hem kendi balonlarını korumaya hem de
diğerlerinin balonlarını patlatmaya çalışır. 2 balonu da patlayan öğrenci
oyundan çıkar. Öğrenciler kalabalık ise oyun gruplar halinde oynatılabilir.
DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
*Öğrenciler 4 gruba ayrılır. Öğretmen
aşağıdaki hikayeyi gruplara dağıtır. Gruplar hikayeyi okurlar ve
canlandırmaları için çalışırlar. Canlandırmasını yapacak gruptan bir kişi
hikayeyi okurken diğerleri hikayeye göre canlandırmayı yapar.
“Ekim ayının ilk günleriydi. Pazar yerinin
en güzel sergisi bizimdi.Tüm nar arkadaşlarım kıpkırmızıydı. Bütün narlar bir
gün önce dallardaydık. Bugün Pazar yerine geldik. Yanımızda sarı elma, sonraki
sergide ise sulu portakal ile küçük mandalina dizilmişlerdi. Az ileride tombul
domates ile tatlı biberin neşesine diyecek yoktu. En uçta da pazara yeni gelen
uzun pırasa ile beyaz karnabahar duruyordu. Öbür yanımda ise tanıdık olmayan
bazı arkadaşlar gördüm. Onlar çok yalnız duruyorlardı.
- Arkadaşım merhaba! Bizim pazara hoş
geldin! Seni pazarda ilk kez görüyorum. Adın nedir?
- Benim adım ananas. Senin adın nedir?
- Benim adım da kıpkırmızı nar. Ananas
kardeş bana kendini tanıtır mısın ?
- Nar kardeş! Ben sıcak ülkelerde
yetiştirilirim. Bitkimin boyu yerden bir metre kadar yüksekliktedir.
Yapraklarım ince ve uzun olur. Yıllarca yaşar ve meyve veririm. Buraya da çok
uzun bir yolculuktan sonra getirildim. Bana pazardaki arkadaşlarını tanıtır
mısın?
-Elbette. Bak bunlar sarı elma, sulu
portakal ve küçük mandalina. Bu arkadaşlar kışın yetişir. Onlarda ülkemizin
sıcak bölgelerinde büyürler.
Sulu portakal da selam verdi:
- iyi günler ananas kardeş!
Sonra birlikte sebzelerin yanına gittik ve
onları tanıtmaya devam ettim:
- Bak şu baştakiler göbekli marul ile demet
maydanoz. Onların yanındakilerde tombul domates ile acı biber. En uçtaki
arkadaşlar da uzun pırasa ile beyaz karnabahar. Bu sebzeler, kış aylarından çok
hoşlanırlar. İnsanları hastalıklardan korurlar.
- Nar kardeş! Sizleri tanımak beni çok
mutlu etti. Pazar kalabalık olmaya başladı. Artık yerlerimize gidelim.
Ananas ile sergimize gittik. Pazar yeri tüm
neşesi ile yeni bir güne daha başladı.”
*Fotoğraf Karesi Oluşturma Tekniği:
Öğrenciler 4 gruba ayrılır. Her gruba aynı konu verilir ve 5 fotoğraf karesinde
canlandırmaları istenir.
“Bir lokanta vardır. Lokantaya yeni bir
müşteri gelir ve lokantanın içerisinde personel ve müşterilerin bir arada
durduklarını görür. Belli ki orda bir olay olmuştur.”
*Bölünmüş Ekran Tekniği: Öğrencilerden
4 grup oluşturulur. Birinci ve üçüncü gruba beslenmesine dikkat eden sağlıklı
bir kişiyi, ikinci ve dördüncü grup sağlıklı beslenen kişileri kıskanan fakat
onlara karşı iyi niyetli görünen dengesiz ve düzensiz beslenen kişiyi canlandırmaları
istenir. Birinci ve üçüncü grup ve ikinci ve dördüncü grup öğretmenin komutuyla
çalışmalarını sunarlar.
DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
*Öğrencilere
dengeli ve düzenli beslenme denildiğinde ne anladıkları sorulur ve düşünceleri alınır.
*Öğrenciler 4 gruba ayrılır. Gruplardan
ikisi dengeli ve düzenli beslenmeyi diğer ikisi ise dengesiz ve sağlıksız
beslenmeyi konu edinen çalışma yapacaklardır. Birinci grup şiir, ikinci grup
afiş, üçüncü grup hikaye ve dördüncü grup resim çalışması yapacaklardır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder