5 Ağustos 2018 Pazar

Yaratıcı Drama (Sağlık Ve Temizlik)


Tema: Sağlık ve temizlik
Kazanımlar:
*Temizlikle ilgili malzemeleri doğru kullanır.
*İçinde bulunduğu çevreyi temiz tutar.
*Doğru beslenmenin önemini fark eder.
*Gerektiğinde büyüklerinden yardım alarak kişisel bakımını yapar.
*Sağlığını koruma sorumluluğunu üstlenir ve okulda sağlığını korumak için yapması gerekenleri açıklar.
Kullanılacak Araç – Gereç: Müzik, gözleri bağlamak için bez, ip, tabu kartları, tuvalet kağıdı, konuyla ilgili resimler

ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİ

ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
* Öğrenciler sınıfın ortasına gelirler. Öğrenciler birbirlerinin bellerini tutarak arka arkaya dizilirler. Sonra grup daire şeklinde yürümeye başlar. Öğretmen hareketli bir müzik başlatır. En öndeki öğrenci bir hareket yaparak yürümeye devam eder. Yaptığı hareketi arkasındaki öğrenciler taklit ederler. Öndeki öğrenci arkaya geçer. Onun arkasındaki başka bir hareket yapar ve öğrenciler aynı hareketi taklit etmeye çalışırlar. Oyun bu şekilde bütün öğrenciler hareket yapıncaya kadar devam ettirilir.

1) Resim Anlatma
         Öğretmen gönüllü öğrencileri tek tek tahtaya çıkarır. Temizlik ve sağlıkla ilgili resimleri öğrencilere verir. Öğrenciler konuşmadan sadece hareketleri yaparak kendilerine verilen resimleri anlatmaya çalışırlar.

2) Tuvalet Kağıdı
         Öğrenciler çember şeklinde sınıfın ortasında dizilirler. Öğretmen her öğrenciye tuvalet kağıdı rulosundan istediği kadar parça koparmasını ister. Öğrencilerden sırayla kopardığı parça kadar temizlik ve sağlıkla ilgili bir şeyler söylemesi istenir.

3) Şekil
         Öğrenciler 4 veya 5 kişilik gruplar oluştururlar. Gruplardan biri sınıfın ortasına gelir ve öğrencilerin gözleri bez ile bağlanır. Yeterli uzunlukta bir verilir. Öğrenciler ipi iki elleriyle tutarlar. Öğretmenin komutlarıyla öğrenciler öğretmenin söylediği geometrik şekilleri yapmaya çalışırlar. ( Şimdi kare olun! Üçgen yapıyoruz.) gibi. Sonra öğrencilerin gözleri açılır ve şekli ne kadar doğru yaptıkları üzerinde konuşulur. Gruplara sırayla bu çalışma yaptırılır.


DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
         *Bölünmüş Ekran Tekniği: Öğrenciler 4 gruba ayrılır. Birinci ve üçüncü gruba, ikinci ve dördüncü gruba aynı konular verilir. Birinci grup hasta bir kişiye ziyaret sırasında yapılması gerekenleri, diğer grup ise hasta ziyareti sırasında yanlış olan davranışları, yapılmaması gerekenleri canlandırırlar. Gruplar çalışmalarını bölünmüş ekran tekniğine uygun olarak öğretmenin komutlarına uyarak sunarlar.
        *Reklam Hazırlama: Öğrenciler 4 grup oluşturur. Gruplara belli temizlik ürünlerinin isimleri ve resimleri verilir. Gruplardan bir reklam programı hazırlayıp canlandırmaları istenir.
         *İstasyon Tekniği: Öğrencilerden 4 grup oluşturulur. Her grubun birer istasyon olduğu ve istasyonların belli bir isimleri olduğu söylenir. Her istasyonun bir görevi vardır. Öğretmenin komutuyla istasyonda çalışan öğrenciler değişiklik yapar ve diğer istasyonda yarım bırakılmış işe katkı sağlar.
1.İstasyon: Sokak temizliği ile ilgili resim çalışması
2.İstasyon: Doğa temizliği ile ilgili akrostiş yapar
3.İstasyon: Kişisel temizliği ile ilgili hikaye yazar.
4.İstasyon: Ev temizliği ile ilgili şiir yazar.
         * Doğaçlama: Öğrenciler 4 gruba ayrılır. Öğretmen birinci ve üçüncü gruba, ikinci ve dördüncü gruba çalışmaları için aynı konuyu verir. Gruplara yeterli süre verildikten sonra çalışmalarını sunmaları istenir.
Birinci ve üçüncü grup: Kemal Efendi 15 yıllık temizlik görevlisidir. Her sabah olduğu gibi erkenden kalkıp, süpürgesini alır ve yollara düşer. Ancak bugünün diğer günlerden bir farkı vardır. İnsanlar sanki Kemal Efendi’nin işini zorlaştırmak için uğraşmışlar………..
İkinci ve dördüncü grup: Okul çıkışı Mevlüt, arkadaşlarını her zaman yemek yediği lokantaya götürür. Ancak o gün lokanta hijyen şartlarına hiç uygun değildir ve Mevlüt çok şaşırır………………

DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
         *Sağlık ve temizlik konusunu içeren tabu kartları hazırlanır. Öğrencilerden 6 kişilik 2 grup oluşturulur. Gruplar sırayla tabu oyununu oynarlar. En çok kelimeyi bilen grup kazanır.
         *Öğrencilere konuyla ilgili duygu ve düşünceleri sorulur. Sağlıklı ve temiz olmak için neler yapmamız gerektiği üzerinde konuşulur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder