Tema: Sağlık ve temizlik
Kazanımlar:
*Temizlikle
ilgili malzemeleri doğru kullanır.
*İçinde
bulunduğu çevreyi temiz tutar.
*Doğru
beslenmenin önemini fark eder.
*Gerektiğinde
büyüklerinden yardım alarak kişisel bakımını yapar.
*Sağlığını
koruma sorumluluğunu üstlenir ve okulda sağlığını korumak için yapması
gerekenleri açıklar.
Kullanılacak Araç – Gereç: Müzik, gözleri bağlamak
için bez, ip, tabu kartları, tuvalet kağıdı, konuyla ilgili resimler
ÖĞRETME
– ÖĞRENME SÜRECİ
ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
*
Öğrenciler sınıfın ortasına gelirler. Öğrenciler birbirlerinin bellerini
tutarak arka arkaya dizilirler. Sonra grup daire şeklinde yürümeye başlar.
Öğretmen hareketli bir müzik başlatır. En öndeki öğrenci bir hareket yaparak
yürümeye devam eder. Yaptığı hareketi arkasındaki öğrenciler taklit ederler.
Öndeki öğrenci arkaya geçer. Onun arkasındaki başka bir hareket yapar ve
öğrenciler aynı hareketi taklit etmeye çalışırlar. Oyun bu şekilde bütün
öğrenciler hareket yapıncaya kadar devam ettirilir.
1)
Resim Anlatma
Öğretmen
gönüllü öğrencileri tek tek tahtaya çıkarır. Temizlik ve sağlıkla ilgili
resimleri öğrencilere verir. Öğrenciler konuşmadan sadece hareketleri yaparak
kendilerine verilen resimleri anlatmaya çalışırlar.
2)
Tuvalet Kağıdı
Öğrenciler
çember şeklinde sınıfın ortasında dizilirler. Öğretmen her öğrenciye tuvalet
kağıdı rulosundan istediği kadar parça koparmasını ister. Öğrencilerden sırayla
kopardığı parça kadar temizlik ve sağlıkla ilgili bir şeyler söylemesi istenir.
3)
Şekil
Öğrenciler
4 veya 5 kişilik gruplar oluştururlar. Gruplardan biri sınıfın ortasına gelir
ve öğrencilerin gözleri bez ile bağlanır. Yeterli uzunlukta bir verilir.
Öğrenciler ipi iki elleriyle tutarlar. Öğretmenin komutlarıyla öğrenciler
öğretmenin söylediği geometrik şekilleri yapmaya çalışırlar. ( Şimdi kare olun!
Üçgen yapıyoruz.) gibi. Sonra öğrencilerin gözleri açılır ve şekli ne kadar
doğru yaptıkları üzerinde konuşulur. Gruplara sırayla bu çalışma yaptırılır.
DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
*Bölünmüş Ekran Tekniği: Öğrenciler 4
gruba ayrılır. Birinci ve üçüncü gruba, ikinci ve dördüncü gruba aynı konular
verilir. Birinci grup hasta bir kişiye ziyaret sırasında yapılması gerekenleri,
diğer grup ise hasta ziyareti sırasında yanlış olan davranışları, yapılmaması
gerekenleri canlandırırlar. Gruplar çalışmalarını bölünmüş ekran tekniğine
uygun olarak öğretmenin komutlarına uyarak sunarlar.
*Reklam Hazırlama: Öğrenciler 4 grup
oluşturur. Gruplara belli temizlik ürünlerinin isimleri ve resimleri verilir.
Gruplardan bir reklam programı hazırlayıp canlandırmaları istenir.
*İstasyon Tekniği: Öğrencilerden 4 grup
oluşturulur. Her grubun birer istasyon olduğu ve istasyonların belli bir
isimleri olduğu söylenir. Her istasyonun bir görevi vardır. Öğretmenin
komutuyla istasyonda çalışan öğrenciler değişiklik yapar ve diğer istasyonda
yarım bırakılmış işe katkı sağlar.
1.İstasyon:
Sokak temizliği ile ilgili resim çalışması
2.İstasyon:
Doğa temizliği ile ilgili akrostiş yapar
3.İstasyon:
Kişisel temizliği ile ilgili hikaye yazar.
4.İstasyon:
Ev temizliği ile ilgili şiir yazar.
* Doğaçlama:
Öğrenciler 4 gruba ayrılır. Öğretmen birinci ve üçüncü gruba, ikinci ve
dördüncü gruba çalışmaları için aynı konuyu verir. Gruplara yeterli süre
verildikten sonra çalışmalarını sunmaları istenir.
Birinci ve üçüncü grup: Kemal Efendi 15
yıllık temizlik görevlisidir. Her sabah olduğu gibi erkenden kalkıp,
süpürgesini alır ve yollara düşer. Ancak bugünün diğer günlerden bir farkı
vardır. İnsanlar sanki Kemal Efendi’nin işini zorlaştırmak için
uğraşmışlar………..
İkinci ve dördüncü grup: Okul çıkışı
Mevlüt, arkadaşlarını her zaman yemek yediği lokantaya götürür. Ancak o gün
lokanta hijyen şartlarına hiç uygun değildir ve Mevlüt çok şaşırır………………
DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
*Sağlık
ve temizlik konusunu içeren tabu kartları hazırlanır. Öğrencilerden 6 kişilik 2
grup oluşturulur. Gruplar sırayla tabu oyununu oynarlar. En çok kelimeyi bilen
grup kazanır.
*Öğrencilere konuyla ilgili duygu ve
düşünceleri sorulur. Sağlıklı ve temiz olmak için neler yapmamız gerektiği
üzerinde konuşulur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder