11 Ocak 2019 Cuma

V - v, Ğ - ğ, F - f Ve J - j Sesi Çalışmaları (07 - 11 Ocak)

Bu hafta okuma yazma sürecini tamamladık. Son grup harflerimizi de çalışarak alfabeyi tamamladık. Dönemin başından itibaren yoğun bir çalışma sonucunda sınıfımızdaki bütün öğrenciler ses birleştirme mantığını kavradılar. Her sınıfta olduğu gibi bu süreci hızlı ilerleten öğrencileirmiz olduğu gibi yavaş ilerleyen öğrencilerimiz de vardır. Öğrencilerimizin büyük bir kısmı dikte çalışmalarında başarılıdır. Okuma hızları da sınıf düzeyine göre yüksektir. Diğer öğrencilerimiz sesleri tanımakta en fazla 5 harften oluşan kelimeleri okuyup dikte olarak yazabilmektedir. Zamanla bu öğrencilerimiz de hızlanacaklardır.

İlkokulun en önemli aşaması olan okuma yazma bölümünü bu şekilde tamamladık. Bu konuda öğrencilerimize destek olan velilerimize teşekkür ederim. Şunu unutmamak gerekir ki ailelerimiz öğrencilerimizin eğitim sürecine dahil olmazsa topluma ve ülkemize faydalı bir nesil yetiştirmekte zorlanırız. Her veli toplantısında bunu dile getiririm. Öğretim süreci okullarda gerçekleşir. Türkçeyi matematiği, resmi, müziği bizler okullarda öğretirir. Bundan daha önemlisi iyi bir insan olmayı öğretmemiz gerekir. Fakat öğrencilerimiz içinde yaşadığı toplumdan, teknolojik araçlardan olumsuz davranışları öğrenebilir. Bizim amacımız öğrencilerimize doğruyu öğretmek güzel ahlaklı birer insan olabilmesi için elimizden geleni yapmaktır. Bu konuda velilerimizle sürekli işbirliği içinde olmamız gerekir.

Okuma yazma aşamasını tamamladık. Bundan sonraki süreç öğrencilerimizin okuduğunu anlayabilmesi, yorumlayabilmesi ve yeni bir ürün ortaya koyabilmesi üzerine devam edecektir. Ayrıca okuma alışkanlığını öğrencilerimize kazandırmamız gerekiyor. Okuma alışkanlığını kazanmış bir öğrencinin öğretim hayatı her zaman başarılı olacaktır. Fakat okuma alışkanlığı olmayan öğrencileirmiz ilerleyen kademelerde zorluklar yaşayacaktır.

Matematik dersimizde bu dönme sayı sayma becerisi, toplama ve çıkarma işlemleri üzerinde durduk. Şunu her zaman söylerim matematik sayı saymadır. Matematik ritmik sayma, sayı örüntüleri oluşturma üzerine kuruludur. Sayı saymasını bilen, sayı örüntülerini ve ritmik saymayı kavrayan bir öğrenci dört işlemi çok rahat bir şekilde kavrar.  Okuma yazma sürecinin tamamlanmasıyla birlikte matematik dersinde çözme, problem kurma çalışmaları yapacağız. Matematikte başarılı olan öğrencilerimiz vardır. İleriki sınıfların kazanımı olan eldeli toplama veya onluk bozarak çıkarma işlemleri yapma gibi kazanımları öğrenebilecek düzeyde olan öğrencilerimiz vardır. Bu öğrencilerimize kendi düzeylerine uygun bu konuları öğrenebilme fırsatı vermeye çalışacağım. Kendi kendine öğrenme becerisini kazanan öğrencilerimiz için bundan sonraki süreç çorap söküğü gibi gelecektir.

Hayat bilgisi dersi konularını genellikle soru cevaplarla günlük hayattan örnekler üzerine çalışmalar yaparak tamamladık. Bundan sonra bu konuların tekrarını yapacağız. Ders defterine bu konularla ilgili görsel içerikler oluşturacağız. Kısa notlar tutarak yazma becerisini de geliştirmeye çalışacağız.

Görsel etkinlikler dersinde bir önceki sınıfımda yaptığım çalışmaların ileri düzeyini yaptığımızı düşünüyorum. Görsel etkinlikler sayfamızdan yapılan çalışmları takip edebilirsiniz. Ayrıca instagram sayfamızdan da bu sene yapılan çalışmlar hakkında bilgi alabilirsiniz.

Görsel etkinliklerde olduğu gibi müzik çalışmlarımızda da ileri düzeydeyiz. Marş ve şarkı öğretimi ile derslerimize devam edeceğiz. Ayrıca ritim duygusunu geliştirmek için de çalışmlar yapıyoruz. Just Dance Kids etkinliklerini öğrencilerimiz severek yapıyorlar.

Serbest etkinlikler dersini ve hava şartlarından dolayı sınıfta yaptığımız oyun derslerinde akıl ve zeka oyunları oynuyoruz. Akıl ve zeka oyunları eğitmeni olarak bu alanda öğrencileirmizi geliştirmemiz gerekiyor. Ayrıca öğrencilerimizin yaratıcılığını kullanarak oyun tasarlamaları için onlara fırsatlar vermeliyiz. Şu anda Tüm Akıl Oyunları Federasyonu'nun düzenlediği yarışma oyunlarını öğrencileirmizin bir kısmı oynamakta ve kendilerini geliştirmektedir. Q - Bitz başta olmak üzere Pentomino, Tangram, Twin Game, Equilibrio oyunları ile öğrencilerimiz çalışmalar yapmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder