Tema: Yaratıcılığı
geliştirme
Kazanımlar:
*Yaratıcı
dramanın özelliklerini kavrar.
*Yaşadığı
bir problemi nasıl çözebileceğini açıklar.
*İletişimde
jest, mimik ve beden dilinin önemini kavrar.
*Grup
içinde yapılan bir çalışmaya katkıda bulunur.
*insanlar
arası sağlıklı bir iletişimin önemini kavrar.
Kullanılacak Araç – Gereç: Müzik, gözleri bağlamak
için bez, ip
ÖĞRETME
– ÖĞRENME SÜRECİ
ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
*
Öğrenciler sınıfın ortasına gelirler. Öğrenciler birbirlerinin bellerini tutarak
arka arkaya dizilirler. Sonra grup daire şeklinde yürümeye başlar. Öğretmen
hareketli bir müzik başlatır. En öndeki öğrenci bir hareket yaparak yürümeye
devam eder. Yaptığı hareketi arkasındaki öğrenciler taklit ederler. Öndeki
öğrenci arkaya geçer. Onun arkasındaki başka bir hareket yapar ve öğrenciler
aynı hareketi taklit etmeye çalışırlar. Oyun bu şekilde bütün öğrenciler
hareket yapıncaya kadar devam ettirilir.
1)
Yankı
Öğrenciler
sınıfın ortasında 4 veya 5 kişilik gruplar oluştururlar. Gruplar buldukları bir
sesi yankı halinde çıkarmaya çalışırlar. Öğretmen gruplara çalışmalara için ses
verebilir. Örneğin; A harfi ile çıkan nidalar, E harfi ile çıkan nidalar gibi.
Gruplar sırayla çalışmalarını sergilerler. Not: Öğrenci düzeyine göre öğretmen
ses ve yankı ilişkisin örnekler ile açıklar.
2)
Şekil
Öğrenciler
4 veya 5 kişilik gruplar oluştururlar. Gruplardan biri sınıfın ortasına gelir
ve öğrencilerin gözleri bez ile bağlanır. Yeterli uzunlukta bir verilir.
Öğrenciler ipi iki elleriyle tutarlar. Öğretmenin komutlarıyla öğrenciler
öğretmenin söylediği geometrik şekilleri yapmaya çalışırlar. ( Şimdi kare olun!
Üçgen yapıyoruz.) gibi. Sonra öğrencilerin gözleri açılır ve şekli ne kadar
doğru yaptıkları üzerinde konuşulur. Gruplara sırayla bu çalışma yaptırılır.
DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
*İç Ses – Dış Ses: Öğrenciler 4 gruba
ayrılırlar. Birinci ve ikinci grupla üçüncü ve dördüncü gruba aynı konularda
çalışma yapacakları söylenir. Gruplardan iki kişi canlandırmayı yapar. Diğer
iki ise canlandırmayı yapan kişilerin iç sesleridir.
1. ve 2. Grup: Öğrencilerden biri
beslenmesine dikkat eden düzenli spor yapan –kişidir. Diğeri ise o kişiyi
kıskanan fakat ona karşı iyi niyetli görünen sağlığına dikkat etmeyen kişidir.
Diğer iki öğrenci ise iç sesleridir. Grupların amacı yemeğe gitme ve gitmeme
konusunda canlandırma yapmalarıdır.
3. ve 4. Grup: Öğrencilerden biri çürümüş
meyve sebze satan bir manavdır. Diğeri ise alışveriş yaparken çok titiz
davranan ve yiyecekleri itina ile seçen müşteridir. Diğerleri ise i sesleridir.
Grupların amacı manav ile müşterinin arasında geçen alışverişi canlandırmaktır.
*Bütün öğrencilere A4 kağıdı verilir.
Kağıdın iki ana bölümü olduğu açıklanır. Kağıdın üst kısmı gökyüzü, alt kısmı
ise yeryüzüdür. Öğrencilerden bu açıklamaya uyan birer resim yapmaları istenir.
Çalışmalar bittiğinde kağıtların birleştirileceği söylenir.
*Doğaçlama: Öğrenciler 4 gruba ayrılırlar.
Öğretmen her gruba canlandırmaları için aynı konuyu verir. Gruplara
çalışmalarını hazırlamaları için yeterli süre verilir.
Doğaçlama
konusu: Küçük bir kasabada yaşan iki kişi ilk kez büyük bir şehre gidip
geziyorlar. Birincinin amacı; bu şehre geldiği için çok heyecanlı ve çok mutlu.
Büyük bir neşeyle şehri dolaşıyor. İkincinin amacı; büyük şehri gezmekten hiç
mutlu değil ve sürekli neden buraya geldim diye söyleniyor. Çünkü kalabalıktan
korkmuş durumda.
DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
*Öğretmen
çalışmalar ile ilgili öğrencilere sorular yöneltir. (Çalışmalar hoşunuza gitti
mi? vb.) Sınıfın ortasına toplanan öğrenciler sorunun ardından kendi
fikirlerine göre sınıfın değişik yerlerine dağılırlar. Sınıfın ortasına ne
kadar ve dik durularsa fikirleri o kadar olumludur. Sınıfın ortasından ne kadar
uzaklaşır ve ne kadar bükülürlerse fikirleri o kadar olumsuzdur. Öğretmen her
sorunun ardından gönüllü öğrencilerin olumlu ve olumsuz fikirlerini sorar.
*Dengeli
ve düzenli beslenmenin insan sağlığı üzerindeki olumlu etkisi üzerinde durulur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder