Tema: Mevsimler
Kazanımlar:
*Mevsim
farklılıklarından dolayı doğada (hava, su, toprak) meydana gelen değişiklikleri
gözlemler.
*Mevsimlerin
özelliklerini bilir.
*Mevsimlere
göre giyinmenin sağlığı için faydalı olduğunu kavrar.
Kullanılacak Araç – Gereç: Müzik, top, tabu
kartları
ÖĞRETME
– ÖĞRENME SÜRECİ
ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
Öğrenciler
sınıfın ortasında çember şeklinde dizilirler. Mevsimler ile ilgili müzik
açılır. “Fırtına” denildiğinde eller havada yanlara sallanarak vuuuu sesi
çıkarılır. “Dolu” denilince öğrenciler ellerini göğüslerine vurarak ses
çıkarırlar. “Kar” denildiğinde ise hiç ses çıkarmadan parmaklarını sallayarak
kar hareketi yaparlar. Komutlar yeri geldiğinde hızlı ve karışık olarak
söylenir.
Öğrenciler
sınıfın ortasında çember şeklinde dizilirler. Öğretmen öğrencilere bir top
verir. Öğrencilerden biri topu alır. Topu atan kişi bir mevsim ismi ve o
mevsimin özelliğini söyler. Daha sonra ismini söylediği bir arkadaşına topu
atar. Oyun bütün öğrencilere top dolandıktan sonra sonlandırılır.
Öğrenciler
çember şeklinde sınıfın ortasında dizilirler. Öğrencilerin öğretmenin vereceği
komutlara göre hareket etmeleri istenir. Kış denilince bir adım geriye,
ilkbahar denilince bir adım sağa, yaz denilince bir adım ileriye ve sonbahar
denilince bir adım sola gidilir. Komutları şaşıran öğrenciler çemberden
çıkarılarak oyun devam ettirilir.
*Öykü Oluşturma: Öğrenciler 4 gruba ayrılır. Her gruba bir mevsimi içeren öykü konuları verilir. Gruplardan bu konulara uygun öykü yazmaları istenir.
1.Grup: Bilecik Kent Ormanı yeni açılmıştı.
Küçük Kerem orayı görmeyi çok istiyordu. Hafta sonunu sabırsızlıkla beklemiş,
sonunda babasını ikna edebilmişti. Birazdan yola çıkacaklardı fakat hava
yağmurluydu.
2.Grup: Şimdi beraber geçirebilecekleri iki
haftalık tatil vardı önlerinde. Samet dün Bilecik’e dedesinin yanına gelmişti.
Kahvaltıdan sonra dedesi torununa Bilecik’i gezdirmek istiyordu. Tam evden
çıkacaklardı ki; her tarafın bembeyaz olduğunu gördüler.
3.Grup: Hasan yaza tatilini geçirmek için
Antalya’ya dayısının yanına gelmişti. Bugün dayısının oğlu Orhan ile denize
girecek, doyasıya eğleneceklerdi. Güneş yükseliyor, hava iyice ısınıyordu.
Denize gitmek için sabırsızlanıyorlardı ve artık hazırlanmaya karar verdiler. O
esnada çalan telefonu Orhan açtı.
4.Grup: Nazlı o gece hastanede arkadaşının
yerine nöbet tutmak zorunda kalmıştı. Çok yorulmuştu. Ertesi gün izin aldı ve
uzun zamandır görüşemediği arkadaşıyla orman gezisi yapmaya karar verdiler.
Hazırlıklarını yaptılar ve yola koyuldular. Orman yolu sapsarı yapraklarla
kaplıydı. Doğa sanki sarıya bürünmüştü.
*Klip Çalışması: Öğrenciler 4 gruba ayrılır. Her gruba birer mevsim ismi verilir. Gruplar mevsimlerine uygun bir şiir yazarlar. Bu şiiri bildikleri bir şarkının müziğine uyarlayıp sınıfta klip çalışması şeklinde sunarlar.
DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
*Tabu Oyunu: Öğrenciler 4 gruba ayrılır. Öğretmenin mevsimler ile ilgili hazırladığı tabu kartları ile gruplar birbirleriyle tabu oyununu oynarlar.
*Kartpostal
Oluşturma: Öğrenciler 4 gruba ayrılır. Her gruba bir mevsim yönergesi verilir.
Gruplardan istedikleri bir kişiye göndermek üzere kartpostal hazırlamaları
istenir. Kartpostalın arkasına gönderilecek adres ve iletilecek mesaj yazılır.
*Öğrencilerden yapılan çalışmalar
hakkında duygu ve düşünceleri alınır. Mevsimlerin özellikleri ve insanların
mevsimlere göre nasıl hareket etmeleri gerektiğiyle ilgili düşünceleri alınır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder