Tema: Mevsimler
Kazanımlar:
*Mevsim
farklılıklarından dolayı doğada (hava, su, toprak) meydana gelen değişiklikleri
gözlemler.
*Mevsimlerin
özelliklerini bilir.
*Mevsimlere
göre giyinmenin sağlığı için faydalı olduğunu kavrar.
Kullanılacak Araç – Gereç: Vivaldi’nin dört mevsim
CD’si, balon, ip, kavram kontrolü için kartlar
ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİ
ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
Öğrenciler
4 gruba ayrılırlar. Gruplardaki her öğrenciye birer balon verilir. Her gruba
isim olarak mevsim ismi verilir. Kış mevsime olan gruba beyaz balon, yaz
mevsimi olan gruba kırmızı balon, sonbahar mevsimi olan gruba sarı balon ve
ilkbahar mevsimi olan gruba ise yeşil balon verilir. Öğrenciler balonların
üstüne kendi mevsimlerinin bir özelliğini yazarlar ve iple ayaklarına
bağlarlar. Tüm gruplar veya ikili gruplar halinde öğrenciler birbirlerinin
balonlarını patlatmaya çalışırlar.
Öğrenciler
sınıfta çember oluşturacak şekilde sıralanırlar. Öğretmenin belirlediği kişiden
“bam” ile başlanır. Bir sonraki “bim”, bir sonraki “bom” ve bir sonraki
“ilkbahar” der. Oyun “bam – bim – bom – yaz ……. sonbahar …… kış” şeklinde devam
eder. Hata yapan öğrenci oyundan çıkar.
*İstasyon Tekniği: Öğrenciler 4 gruba
ayrılır. Grupların birer istasyon oldukları ve her istasyonun belli bir amacı
olduğu belirtilir. İstasyonlara mevsim isim isimleri verilir. Öğrenciler
öğretmenin komutuyla beraber istasyon değiştirirler ve diğer istasyonda yarım
bırakılmış etkinliğe katkı sağlarlar.
1.İstasyon: Kış mevsimi ile ilgili hikaye
yazarlar.
2.İstasyon: İlkbahar ile ilgili akrostiş
çalışması yapar.
3.İstasyon: Yaz mevsimi ile ilgili resim
yaparlar.
4.İstasyon: Sonbahar ile ilgili şiir
yazarlar.
*Öykü
Oluşturma: Öğrenciler 4 gruba ayrılırlar. Öğretmen gruplara yazacakları öykü
için çıkış noktası olacak bir cümle verir. Öğrenciler sırayla bu cümleye devam
niteliğinde bir cümle yazarlar. Gruplardaki her öğrenciye 2 kere söz hakkı
geldiğinde etkinlik tamamlanır ve öyküler okunur.
1.Grup: O sabah pencereden baktığımda her
taraf bembeyazdı.
2.Grup: Hava çok sıcaktı ve rahatlamak için
denize girmek istiyordum.
3.Grup: Otobüs beklerken birden bire yağmur
bastırdı.
4.Grup: O sapsarı yaprakların üzerinde
yaptığım yürüyüş beni çok rahatlattı.
*Kavram Kontrolü: Öğretmen önceden iki grup kart hazırlar. Birinci grup kartlara mevsimlerle ilgili bilmeceler, tekerlemeler veya o mevsimin özelliklerini belirten cümleler yazar. Diğer grup kartlara ise cevaplarını yazar. Hazırladığı kartları öğrencilere dağınık olarak dağıtır. Öğrencilerin birinci grup kartlarla cevapları eşleştirmesi istenir. Bu etkinlik daha ileri için şu şekilde hazırlanabilir. Kartların üst kısmına kavram yazılır. Alt kısmına ise diğer kartın kavramını çağrıştıracak bilgi yazılır. Öğrenci bilgiyi okuduktan sonra diğer öğrenci kavramı okur. Kavramı okuyan öğrenci o kartın altında yazar bilgiyi okur ve başka öğrenci o bilgiyle ilgili kavramı okuyarak çalışma sürdürülür.
*TV Programı: Öğrenciler 4 gruba
ayrılırlar. Her gruba çalışmaları için bir mevsim ismi verilir. Gruplardan bir
hava durumu programı hazırlamaları istenir. Hava durumunu bir kişi sunarken
diğer öğrencilerde sunulan hava durumuyla ilgili izleyicilere gösterilecek kısa
bir canlandırma yaparlar.
*Öğrencilerden yapılan çalışmalar hakkında duygu ve düşünceleri alınır. Mevsimlerin özellikleri ve insanların mevsimlere göre nasıl hareket etmeleri gerektiğiyle ilgili düşünceleri alınır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder