Tema: Yaratıcılığı geliştirme
Kazanımlar:
*Yaratıcı
dramanın özelliklerini kavrar.
*Yaşadığı
bir problemi nasıl çözebileceğini açıklar.
*İletişimde
jest, mimik ve beden dilinin önemini kavrar.
*Grup
içinde yapılan bir çalışmaya katkıda bulunur.
*insanlar
arası sağlıklı bir iletişimin önemini kavrar.
Kullanılacak Araç – Gereç: Gözleri kapatmak için bez, müzik
ÖĞRETME
– ÖĞRENME SÜRECİ
ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
1)
Ev Sahibi - Kiracı
Öğrenciler sınıfın ortasında üçlü grup olurlar. Gruplardan iki kişi birbirlerine dönerler ve el ele tutuşurlar. Bu kişiler ev sahibi olacaktır. Üçüncü kişi ise el ele tutuşan öğrencilerin arasına girer ve kiracı olur. Üçlü grup oluşturamayan bir veya iki kişi ebe olacaktır. Ebelerin görevi kendilerine ev aramaktır. Öğretmenin komutuyla beraber oyun başlar. Kiracılar yer değiştirsin dediğinde kiracılar kendilerine yeni ev bulacaktır. Ev sahipleri yer değiştirsin dediğinde evler bozulacak ve yeni evler kurulacaktır.
2)
Güven Çalışması
Öğrenciler sınıfın ortasında serbest olarak dururlar. Öğretmen öğrencilerden ikişerli eş olmalarını ister. Eşlerden birinin gözleri bağlanır. Eşinin görevi ise bu öğrenciye yardım ederek diğer gruplara çarpmasını önleyerek sınıfın içinde dolaşmasını sağlamaktır. Öğrencilerde güven duygusunu geliştirmek için oynanan bu oyunun diğer ismi kör gezdirmedir.
3)
Zinciri Çöz!
Öğrencilerin yaş seviyesine göre 6 veya 8 kişilik gruplarla oynanan bir oyundur. Yaş ortalaması büyük ise 10 kişi ile oynanabilir. Grup daire şeklinde sınıfın ortasında dizilir. Öğrenciler önce sol ellerini kaldırırlar ve birbirlerinin sol ellerini tutarlar. Daha sonra sağ ellerini kaldırırlar ve birbirlerinin sağ ellerini tutarlar. Oyunun kuralı olarak öğrenciler yanındaki arkadaşının ellerini tutamazlar. Ayrıca sol elini tuttuğu kişinin sağ elini tutamaz. Daha sonra çözülerek daire olmaya çalışırlar.
DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
*Hikaye Tamamlama: Öğrenciler 4 gruba
ayrılırlar. Öğretmen öğrencilerin bildiği bir hikayenin bir kısmını okur.
Gruplardan hikayenin sonunu olduğundan farklı bir şekilde tamamlamaları
istenir. Öğrenciler hikayenin tamamlanan kısmını canlandırırlar.
*Fotoğraf Tamamlama: Öğretmen
öğrencilerden bir kişiyi sınıfın ortasına geçmesini ve bir hareket yapıp donmasını
ister. Daha sonra diğer öğrenciler sırayla kaldırılarak donan öğrencilere
uyumlu bir hareket yapmaları istenir. Bütün öğrenciler etkinliğe katıldığında
uyumlu bir fotoğraf karesinin oluşturulması sağlanır.
* Doğaçlama:
Öğrenciler 4 gruba ayrılır. Öğretmen her gruba canlandırmaları için aynı
senaryoyu verir. Öğrencilerin hazırlık yapmaları için yeterli zaman verilir.
Gruplar sırayla çalışmalarını sunarlar.
Doğaçlama konusu; Okul yenidir ve okula gelmeyen öğrenciler için bu okulun katı kuralları vardır. Okula gelmeyen öğrenci geldiği ilk gün anne veya babasından, okula neden gelmediklerini belirten bir kağıt getirmesi gerekmektedir. Ama öğrenci mazeret dilekçesini bulamamaktadır. Annesi yazmıştır fakat belki almayı unutmuştur ya da yolda düşürmüş olabilir. Öğrenci öğretmene ne söylemelidir? Öğretmen öğrenciye inanıp inanmamakta tereddüt etmektedir ve okul müdürüne gider. Öğretmen ve müdür arasında nasıl bir konuşma olur? Okul müdürü ne yapacaktır?
DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
*Öğrencilerden
sınıfın ortasında serbest bir şekilde yürürken verilen komutlara uygun olarak
bedenlerinin bir parçası ile belirli sayıda bir araya gelmeleri istenir.
Örneğin; 3 omuz, 7 ayak vb. Etkinlik öğrenci sayısına göre gruplar halinde ve
birden fazla komutla yaptırılabilir.
*Öğrencilerden yapılan çalışmalar
hakkında duygu ve düşünceleri alınır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder