Tema: Sorun çözme becerileri ve empati
Kazanımlar:
*Karşılaştığı
sorun ve engellere karşı çözüm önerileri geliştirir.
*Kendisini
bir başkasının yerine koyarak düşünür.
*Karşılıklı
ilişkilerde çıkan sorunlarla baş eder.
*Kişiler
arası iletişimde söz konusu olan engelleri fark eder.
Kullanılacak Araç – Gereç: İp yumağı, müzik, okuma
metni
ÖĞRETME
– ÖĞRENME SÜRECİ
ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
1)
Fırça
Öğretmen
öğrencilere “Sizler ünlü bir ressamın
fırçaları olacaksınız ve çok değerli resimler çizeceksiniz. Sizin yaptığınız
resimler sergilenecek ve dünyaca ünlü ressamlar gelip sergiyi gezecekler.” der.
“Fırçalar
ayağa kalkıyor ve önlerindeki tuvale doğru yavaş yavaş ilerliyorlar. Şimdi
koşuyoruz ve hemen yavaşlıyoruz. Kağıdınıza zıplaya zıplaya ulaşın ve resminize
başlayın. Önce kağıdınızı başınızla boyamaya başlayalım. Kollarınızla boyayın.
Elleriniz ve parmaklarınızla akan boyayı silin. Sırtınızla resminize devam
edin. Diz kapaklarınızla, ayaklarınızla, topuklarınızla kağıdınızı boyayın.
Şimdi ayrıntıları yapmak için çok duyarlı olan kirpiklerinizle boyayın.
Dilinizle düzeltmeler yapın. Burnunuzla renkleri karıştırın. Saçınızla son bir
kez kağıdınızı boyayın. Resminizi seyretmek için çömelip tavana bakın. Mükemmel
resimler yaptınız. Şimdi gözlerinizi kapatın ve sergideki yaptığınız resimlerin
kendiniz olduğunu düşünün. Ünlü ressamlar sergide sizleri satın alıyorlar.”
2)
İp Yumağı
Öğrenciler
çember şeklinde sınıfın ortasında dizilirler. İpin ucunu tutarak ip yumağını
bir arkadaşının adını söyleyerek ona atar. İp yumağını alan kişi ipin ucundan
tutup yumağı başka bir arkadaşına atar. Gruptaki bütün öğrencilere ip yumağının
gelmesi sağlanır. Oyuna ilk başlayan kişi kendisini tanıtarak ipi tekrar yumak
yapmaya başlar. İlk başta yumağı attığı kişiye geldiğinde yapmaya başladığı ip
yumağını ona verir. Oyun bu şekilde bütün öğrenciler kendisini tanıtıp ipi
yumak yapıncaya kadar devam ettirilir.
DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
*Yarım Kalmış Mektup: Öğrenciler 5
gruba ayrılırlar. Önceden hazırlanmış bir mektup ve bu mektuba cevap olarak
yarım bırakılmış başka bir mektup gruplara dağıtılır. Öğrenciler grupça bu
mektupları tamamlarlar. Öğrencilere mektuplarda iki kişi arasında geçen bir
sorun olduğu ve bu sorunu mektuplaşarak çözmeleri gerektiği belirtilir.
1.Mektup: Sevgili Arkadaşım ………..,
Bugüne kadar seninle çok güzel
şeyler paylaştık. Şu ana kadar seni ne zaman hatırdıysam yüzümde kocaman bir
gülümseme oluştu. Fakat son yaptığın………………………………..
Not: Bu konuyu yüz yüze
konuşup seni incitmektense mektup yazarak duygularımı ifade etmeyi tercih
ettim. Beni anlayacağını umuyorum.
2.Mektup: Sevgili Arkadaşım …………,
Dün mektubunu aldım ve
okurken çok duygulandım. Böyle bir konunun aramızda sorun yaratacağını
düşünmemiştim. Madem ki bu senin için bir sorun……………………………………
*Sınıftan gönüllü öğrencilerden üç kişi
seçilir. Bunlardan biri ayakta duru ve ellerini arkasında bağlar. Diğer bu
kişinin arkasına geçer ve ona kol ve el hareketleri kazandırır. Diğer öğrenciye
ise bir okuma metni verilir. (Küçük kurbağa şarkısının her dizesi farklı bir
şekilde okunabilir.) Metni okuyan kişi metni şarkı söyler gibi, rapçi gibi,
haber sunuyormuş gibi, şiveli konuşarak, üzgün, mutlu ve sinirli bir şekilde
okur. Sabit kalan öğrencinin arkasındaki öğrenci okunan metne göre el ve kol
hareketleri yapar. İstekli gönüllü öğrencilerle çalışma devam ettirilir.
DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
*Öğrencilere
ikiye ayrılmış birer kağıt verilir. Kağıdın birinci kısmına kendisiyle sorun
yaşamış bir kişiyi ve bu sorunu anlatan resim yapmaları istenir. İkinci kısmına
ise eğer sorunu çözdüler ise nasıl çözdükleri eğer sorun devam ediyorsa nasıl
çözmeleri gerektiğini anlatan resim yapmaları istenir.
*Öğrencilere çalışmalar hakkında duygu
ve düşünceleri sorulur. Ailemizdeki diğer kişilerle, arkadaşlarımızla veya
başka kişilerde problemler yaşayacağımızı, bu problemlerin sağlıklı iletişim
kurarak ve karşılıklı anlayışlarla çözülmesi gerektiği üzerine konuşulur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder