Tema: Vücudumuz ve fiziksel özelliklerimiz
Kazanımlar:
*
Kendisinin ve arkadaşlarının farklı özellikleri fark eder.
*
Arkadaşları ile farklılıklarını fark eder.
*
Vücudunu oluşturan organları ve işlevlerini bilir.
Kullanılacak Araç – Gereç: Öğrencilerin kişisel
eşyaları, müzik
ÖĞRETME
– ÖĞRENME SÜRECİ
ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
*
Öğrenciler sınıfın ortasında müzik eşliğinde serbest olarak yürümeye başlar.
Öğretmen sınıfta kendilerine bir alan belirlemeleri ve bu alana resim
yapacaklarını belirtir. “Evet çocuklar
hepiniz kendinize resim yapacağınız alanı belirlediniz. Müzik eşliğinde resim
yapacağınız alana doğru yürüyün ve yürürken ayaklarınızı ve bacaklarınızı
düşünün. Yürüme hareketini nasıl yapıyorsunuz? Resim yapacağınız alana
ulaştınız. Vücudumuzu kullanarak resim yapmaya başlayalım. Bugün sizlerle
vücudumuzun resmini çizelim. Saçlarınızın fırça olduğunu düşünün ve resminizi
yapmaya başlayın. Saçlarımızla tablomuzun her tarafını istediğiniz bir renge
boyayın. Şimdi başımız fırça olsun ve başımızı çizelim. Dirseklerimiz ve
omuzlarımızla vücudumuzun gövdesini ve kollarımızı yapalım. Dizlerimiz ve
ayaklarımız ile bacaklarımızı ve ayaklarımızı çizelim. Şimdi burnumuzla
gözlerimizi, burnumuzu ve ağzımızı çizelim. Kulaklarımızla kendi kulaklarımızı
yapmaya çalışalım. Parmaklarımızla ellerimizi ve ayak parmaklarımızı çizelim. Şimdi
yaptığımız vücudumuzu boyayalım. Sırtımızla, kalçamızla ve ayaklarımızla
boyayalım. Şimdi de gözlerinizle resminize güzel bir güneş çizin ve gözlerinizi
kapatın. Yaptığınız vücut resmini çok güzel oldu ve kırlardasınız. Koşup
oynadığınızı hayal edin.”
*Öğretmen
birinci etkinliğe bağlı olarak ısınma çalışmasını devam ettirir. “Çocuklar sizler koşup oynarken güneş
sizleri ısıtmaya başladı. Önce ayak parmaklarınız ısınıyor. Sıcaklık yavaş
yavaş dizlerinize, karnınıza ve göğsünüze doğru yayılmaya başladı. İyice gevşediniz.
Güneş ışığı şimdi yüzünüzde ve saçlarınıza kadar hissediyorsunuz. Sıcaklık
yavaşça omuzlarınıza ve kollarınıza doğru yayılıyor. Güneş şimdi avuç
içlerinizde, avuçlarınızı kapatın ve güneşi avuç içinizde kısa bir süre tutun.
Yavaşça gözleriniz açın ve avucunuzdaki güneşi gökyüzüne fırlatın.”
*Öğrenciler
sınıfın ortasında tekrardan serbest olarak dolaşmaya başlarlar. Kendilerine ait
bir eşyayı belirledikleri bir alana koyarlar. Müzikle beraber sınıfın her
tarafında dans etmeye başlarlar. Öğretmen: “Dans
ediyorsunuz ve eğleniyorsunuz. Müzik durdu ve ellerinizle eşyanıza dokunun.
Müzik başladı, dans ediyorsunuz. Müzik durdu başınızla eşyanıza dokunun. Müzik
başladı, dans edin. Müzik durdu eşyanıza dirseklerinizle dokunun. vb.” şeklinde
öğretmen öğrencilerin değişik organlarını kullandırarak eşyalarına
dokunmalarını ister.
DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
*
Öğretmen sınıfın tahtasını ikiye ayırır. Öğrencilere birinci kısma erkek çocuğu
ikinci kısma ise kız çocuğu resmi yapacaklarını söyler. Öğretmen sırayla
öğrencileri kaldırır ve söylediği organı çizmelerini ister. Her çizimden sonra
öğrencilere çizdiği organın ne işe yaradığını sorar.
*Bölünmüş Ekran Tekniği: Öğrenciler 4
gruba ayrılırlar. Öğretmen gruplara canlandıracakları çalışmaları verir.
1.Grup: Sağlıklı bir vücuda sahip ve
vücudunun sağlını korumak ve güçlü olmaya devam etmek için yapılanlar.
2.Grup: Sağlıksız ve güçsüz bir vücuda
sahip ve çok çabuk hastalanan, iyileşse bile kısa sürede tekrardan hastalanan
biri
3.Grup: Dengeli ve düzenli beslenen bir
kişi ve hayatı
4.Grup: Abur cuburlar ile beslenen bir kişi
ve hayatı
Öğretmen
gruplara çalışmaları için yeterli süreyi verir. Bir ve ikinci gruplar sınıfın
ortasına gelir. Birbirlerinden ayrılarak sırayla ve komutla beraber canlandırmalara
başlarlar. Birinci grup öğretmenin komutuyla beraber çalışmasını sergiler.
Komut gelince o anda donarlar ve ikinci grup başlar. Üçüncü ve dördüncü
gruplarda bu şekilde çalışmalarını sergilerler.
DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
*Çalışmalar boyunca yaşanılan duygu ve
düşüncelerin paylaşılması istenir.
*Öğrencilere vücutlarını ne kadar
tanıdıkları, güçlü ve güçsüz yanlarının ne oldukları sorulur.
*Öğrencilere;
“İki
tane kafan olsaydı nasıl olurdun?”
“Kollarından
sadece bir tane olsaydı neler yapardın?”
“Üçüncü bir elin
daha olsaydı vücudunda nerede olmasını isterdin?”
“Kulaklarımız
olmasaydı nasıl duyabilirdik?” gibi sorular sorulur.
*Her insanın organlarının işlevlerinin
nasıl farklılık göstereceği sorulur. Bu farklılıklara insanların saygı
göstermelerinin önemi üzerinde durulur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder