Tema: İnsan ilişkileri ve iletişimin önemi
Kazanımlar:
*insanlar
arası sağlıklı bir iletişimin önemini kavrar.
*İnsan
ilişkilerinde bireylerin birbirlerini dinlemenin önemini kavrar.
*Dinleme
kurallarına uyar ve konuşma sırasında vurgu ve ses tonuna dikkat eder.
Kullanılacak Araç – Gereç: Müzik, aile içi iletişim
resimler, not kağıdı, fon kartonu
ÖĞRETME
– ÖĞRENME SÜRECİ
ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
*
Öğrenciler sınıfın ortasında müzik eşliğinde müziğin ritmine uyarak ve
birbirleri ile uyum sağlayıcı hareketler yapmaya çalışarak yürümeye başlarlar.
Öğretmen müziği durdurduğunda öğrenciler zıplama hareketi yaparlar. Zıplama
hareketleri birkaç kez tekrar edildikten sonra öğretmen müziği devam ettirir.
Öğretmen öğrencilerden müzik durduğunda zıplama hareketini aynı anda
yapmalarını ister. Öğrenciler anlaşarak bu hareketi aynı anda yapıncaya kadar
ısınma çalışması devam ettirilir.
1)
Zar Adam
Öğrenciler
sınıfın ortasında müzik eşliğinde serbest olarak dolaşırlar. Öğretmenin komutu
ve söyleyeceği 1’den 6’ya kadar olan sayılar kadar grup olup çömelmeleri
istenir. Bir gruba dahil olamayan ve ayakta kalan öğrenciler oyundan çıkarılır.
2)
Kukla - Kuklacı
Öğrenciler sınıfın ortasında iç içe iki
çember oluştururlar. Kukla olanlar dışarıdaki çember kuklacı olanlar ise
içerideki çemberdir. Kuklacılar kuklaları istedikleri şekle sokarlar.
Kuklacılar sağa doğru tek tek değişirler ve böylece her kuklacı bütün kuklalarla
oynamış olurlar. Daha sonra roller değiştirilerek oyun devam ettirilir.
3) Güven Çalışması
Öğrenciler
kol kola girerek çember oluştururlar. Öğrencilerden birisi ebe olur ve çemberin
tam ortasına geçer. Amacı ayaklarını oynatmadan sadece elleri ile çemberdeki
herhangi bir arkadaşına dokunarak onu ebe yapmak. Çemberdeki öğrencilerin amacı
ise oldukları yerden kıpırdamadan sadece öne ve arkaya esneyerek ebeden
kurtulmaya çalışmaktır.
4)
Solucan
Öğrenciler 2’ye ayrılırlar. Grup
üyeleri birbirlerinin belinden tutarak dizilirler. Oyunun amacı her grubun
başındaki kişi diğer grubun sonundaki kişiyi yakalayıp grubundan ayırmaktır.
Diğer grup üyelerinin amacı ise hem kendi gruplarının sonundaki kişiyi korumak
hem de diğer grubun son kişisini yakalamak için kendi grubunun başındaki
arkadaşına yardımcı olmaktır.
DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
*Donuk İmge – Fotoğraf Canlandırma
Tekniği: Öğrenciler 4 gruba ayrılırlar. Öğretmen gruplara aile içi iletişim
konulu birer resim verir. Öğrencilerden bu resim öncesinde neler olabileceğini
canlandırmaları ve resimdeki o an geldiğinde donup kalmaları istenir.
* Doğaçlama:
Öğrenciler 4 gruba ayrılır ve öğretmen gruplara çalışmaları için konularını
verir. Yeterli çalışma zamanı verildikten sonra öğrenciler sunumlarını
yaparlar.
1.Grup: Baba oğlunun ailesi için hazırladığı
bir yemeğin tadına bakıyor. Erkek çocuğun amacı; yaptığı yemeğin başarısından
dolayı çok gururlu ve babasının yemeği çok beğenmesini istiyor. Babanın amacı;
yaşamında hiç tatmadığı kadar kötü bir yemek, ne düşündüğünü oğluna söylemek
istiyor ancak onun duygularını incitmemek için çok dikkatli davranıyor.
2.Grup: Bir ev hanımı kapı zili çaldıktan
sonra kapıyı açtığında karşısında bir elektrik süpürgesi satıcısı bulur.
Satıcının amacı; elektrik süpürgesini satmak için elindeki bir avuç dolusu tozu
yarı açık kapıdan evin içine doğru fırlatıyor, böylece elektrik süpürgesinin
nasıl çalıştığını göstermek istiyor. Ev hanımının amacı; hiçbir satıcı ile
görüşecek durumda değil çünkü o sabah işine son verildi.
3.Grup: İki aşçı lokantanın mutfağında o
günün özel yemeğini hazırlıyorlar. Birinci aşçının amacı; yemeğin yapılışında
sos önemli bir öğedir, yemeğe kesinlikle sos hazırlamak ister. İkinci aşçının
amacı; yemeğe sos katmamakta ısrarcıdır, çünkü sos yemeğin tadını değiştirir
düşüncesindedir.
4.Grup: Kardeşler ailenin yeni taşındığı
evdeki iki yatak odasından hangisini seçecekleri konusunda tartışırlar. Erkek
kardeşin amacı; büyük olan oda kendisinin olacaktır çünkü eşyaları çok fazladır
ve büyüktür. Kız kardeşin amacı; büyük olan oda kendisinin olacaktır çünkü
ailesine yeni eşyalar aldıracaktır.
DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
* Öğrencilerin yapılan çalışmalar
hakkında duygu ve düşünceleri alınır.
*Öğretmen öğrencilere yapışkan not
kağıtları verir. Sınıfın uygun bir yerine önceden hazırladığı fon kartonunu
asar. Öğrencilerden not kağıtlarına aile bireyleri, arkadaşları ve diğer
insanlarla nasıl iletişim kurmaları ve onlara nasıl davranmaları ile ilgili
birkaç cümle yazmalarını ister. Daha sonra sırayla not kağıtlarını fon
kartonuna yapıştırırlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder