1 Ağustos 2017 Salı

Yaratıcı Drama (İnsan İlişkileri Ve İletişimin Önemi)



Tema: İnsan ilişkileri ve iletişimin önemi
Kazanımlar:
*insanlar arası sağlıklı bir iletişimin önemini kavrar.
*İnsan ilişkilerinde bireylerin birbirlerini dinlemenin önemini kavrar.
*Dinleme kurallarına uyar ve konuşma sırasında vurgu ve ses tonuna dikkat eder.
Kullanılacak Araç – Gereç: Müzik, aile içi iletişim resimler, not kağıdı, fon kartonu

  ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİ

ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
 * Öğrenciler sınıfın ortasında müzik eşliğinde müziğin ritmine uyarak ve birbirleri ile uyum sağlayıcı hareketler yapmaya çalışarak yürümeye başlarlar. Öğretmen müziği durdurduğunda öğrenciler zıplama hareketi yaparlar. Zıplama hareketleri birkaç kez tekrar edildikten sonra öğretmen müziği devam ettirir. Öğretmen öğrencilerden müzik durduğunda zıplama hareketini aynı anda yapmalarını ister. Öğrenciler anlaşarak bu hareketi aynı anda yapıncaya kadar ısınma çalışması devam ettirilir.

1) Zar Adam
         Öğrenciler sınıfın ortasında müzik eşliğinde serbest olarak dolaşırlar. Öğretmenin komutu ve söyleyeceği 1’den 6’ya kadar olan sayılar kadar grup olup çömelmeleri istenir. Bir gruba dahil olamayan ve ayakta kalan öğrenciler oyundan çıkarılır.

2) Kukla - Kuklacı
         Öğrenciler sınıfın ortasında iç içe iki çember oluştururlar. Kukla olanlar dışarıdaki çember kuklacı olanlar ise içerideki çemberdir. Kuklacılar kuklaları istedikleri şekle sokarlar. Kuklacılar sağa doğru tek tek değişirler ve böylece her kuklacı bütün kuklalarla oynamış olurlar. Daha sonra roller değiştirilerek oyun devam ettirilir.

 3) Güven Çalışması
         Öğrenciler kol kola girerek çember oluştururlar. Öğrencilerden birisi ebe olur ve çemberin tam ortasına geçer. Amacı ayaklarını oynatmadan sadece elleri ile çemberdeki herhangi bir arkadaşına dokunarak onu ebe yapmak. Çemberdeki öğrencilerin amacı ise oldukları yerden kıpırdamadan sadece öne ve arkaya esneyerek ebeden kurtulmaya çalışmaktır.
4) Solucan
         Öğrenciler 2’ye ayrılırlar. Grup üyeleri birbirlerinin belinden tutarak dizilirler. Oyunun amacı her grubun başındaki kişi diğer grubun sonundaki kişiyi yakalayıp grubundan ayırmaktır. Diğer grup üyelerinin amacı ise hem kendi gruplarının sonundaki kişiyi korumak hem de diğer grubun son kişisini yakalamak için kendi grubunun başındaki arkadaşına yardımcı olmaktır.

DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
         *Donuk İmge – Fotoğraf Canlandırma Tekniği: Öğrenciler 4 gruba ayrılırlar. Öğretmen gruplara aile içi iletişim konulu birer resim verir. Öğrencilerden bu resim öncesinde neler olabileceğini canlandırmaları ve resimdeki o an geldiğinde donup kalmaları istenir.
         * Doğaçlama: Öğrenciler 4 gruba ayrılır ve öğretmen gruplara çalışmaları için konularını verir. Yeterli çalışma zamanı verildikten sonra öğrenciler sunumlarını yaparlar.
1.Grup: Baba oğlunun ailesi için hazırladığı bir yemeğin tadına bakıyor. Erkek çocuğun amacı; yaptığı yemeğin başarısından dolayı çok gururlu ve babasının yemeği çok beğenmesini istiyor. Babanın amacı; yaşamında hiç tatmadığı kadar kötü bir yemek, ne düşündüğünü oğluna söylemek istiyor ancak onun duygularını incitmemek için çok dikkatli davranıyor.
2.Grup: Bir ev hanımı kapı zili çaldıktan sonra kapıyı açtığında karşısında bir elektrik süpürgesi satıcısı bulur. Satıcının amacı; elektrik süpürgesini satmak için elindeki bir avuç dolusu tozu yarı açık kapıdan evin içine doğru fırlatıyor, böylece elektrik süpürgesinin nasıl çalıştığını göstermek istiyor. Ev hanımının amacı; hiçbir satıcı ile görüşecek durumda değil çünkü o sabah işine son verildi.
3.Grup: İki aşçı lokantanın mutfağında o günün özel yemeğini hazırlıyorlar. Birinci aşçının amacı; yemeğin yapılışında sos önemli bir öğedir, yemeğe kesinlikle sos hazırlamak ister. İkinci aşçının amacı; yemeğe sos katmamakta ısrarcıdır, çünkü sos yemeğin tadını değiştirir düşüncesindedir.
4.Grup: Kardeşler ailenin yeni taşındığı evdeki iki yatak odasından hangisini seçecekleri konusunda tartışırlar. Erkek kardeşin amacı; büyük olan oda kendisinin olacaktır çünkü eşyaları çok fazladır ve büyüktür. Kız kardeşin amacı; büyük olan oda kendisinin olacaktır çünkü ailesine yeni eşyalar aldıracaktır.

DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
            * Öğrencilerin yapılan çalışmalar hakkında duygu ve düşünceleri alınır.
         *Öğretmen öğrencilere yapışkan not kağıtları verir. Sınıfın uygun bir yerine önceden hazırladığı fon kartonunu asar. Öğrencilerden not kağıtlarına aile bireyleri, arkadaşları ve diğer insanlarla nasıl iletişim kurmaları ve onlara nasıl davranmaları ile ilgili birkaç cümle yazmalarını ister. Daha sonra sırayla not kağıtlarını fon kartonuna yapıştırırlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder