14 Ağustos 2017 Pazartesi

Yaratıcı Drama (Yaratıcılığı Geliştirme 2)



Tema: Yaratıcılığı geliştirme
Kazanımlar:
*Yaratıcı dramanın özelliklerini kavrar.
*Yaşadığı bir problemi nasıl çözebileceğini açıklar.
*İletişimde jest, mimik ve beden dilinin önemini kavrar.
*Grup içinde yapılan bir çalışmaya katkıda bulunur.
*insanlar arası sağlıklı bir iletişimin önemini kavrar.
Kullanılacak Araç – Gereç: Balon, asetat kalemi, müzik, form
ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİ

ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
1) İsim Ve……
         Öğrenciler daire şeklinde sınıfın ortasında dizilirler. Sırayla herkes adını söyler ve bir mimik, o anki duygusal halini ifade edecek bir hareket yapar. Oyunun ikinci aşamasında öğrenciler önce isimlerini söyler daha sonra isminin baş harfi ile başlayan bir hayvan, eşya, şehir vb. söylerler. Söylenen ifadeler aynı olmamalıdır.

2) Müzikli Balonlar
         Öğrenciler sınıfın ortasında serbest bir şekilde durular. Öğretmen her öğrenciye birer balon verir. Öğrenciler balonları şişirir ve isimlerini yazmadan kendilerini tanıtabilecek özelliklerini yazarlar. Daha sonra hareketli bir müzik çalmaya başlar. Öğrenciler balonları havaya atarak birbirleriyle karışmalarını sağlarlar. Müzik bitene kadar öğrenciler balonları havada tutarak dans etmeye çalışırlar. Müzik durduğu zaman herkes en yakınındaki balonu yakalayarak ellerindeki balonun üzerinde yazan özelliklere göre arkadaşını bulmaya çalışır.

3) A’yı Kovala B’den Kaç
         Öğrenciler sınıfın ortasında serbest olarak dururlar. Öğretmen öğrencilere bir arkadaşını düşünmesini ve bu arkadaşının A olacağını söyler. Daha sonra bir arkadaşını seçmesini ve bu kişiyi de B olarak adlandırmasını ister. Öğrenciler düşündükleri arkadaşlarını kesinlikle birbirleriyle paylaşmamalıdır. Öğrencilerin amacı A olarak düşündüğü kişinin olabildiğince yakınında durmak ve B olarak düşündüğü kişiden mümkün olduğunca uzaklaşmaktır. Oyun öğrenci sayısının durumuna göre gruplar halinde oynanabilir.


DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
       *Bölünmüş Ekran Tekniği: Öğretmen öğrencileri 4 gruba ayırır. Grupların konularını verir. Gruplar konularını bölünmüş ekran tekniğine uygun olarak hazırlayıp sunarlar. Birinci grup okuldaki olumlu öğrenci davranışlarını, ikinci grup okuldaki olumsuz öğrenci davranışlarını canlandırırlar. Üçüncü grup yaşlılara ve yardıma muhtaç kişilere karşı olumlu davranışları, dördüncü grup yaşlılara ve yardıma muhtaç kişilere karşı olumsuz davranışları canlandırırlar.
         *Fotoğraf Karesi: Öğrenciler 3 gruba ayrılırlar. Öğretmen gruplara konuyu verir. Gruplar verilen konuyu 5 ayrı fotoğraf karesinde canlandırmaya çalışırlar.
“Meşhur bir lokanta vardır. Lokantaya yeni bir müşteri gelir ve lokantanın içerisinde personel ve müşterilerin bir arada olduklarını görür. Belli ki lokantada bir olay olmuştur.”
         *Makina Tasarlama: Öğrenciler 4 gruba ayrılırlar. Gruplar istedikleri konuda bir makina tasarlarlar. Öğrenciler bedenlerini kullanarak bu makinanın parçalarını seslerinden ritimler ile bu makinanın sesini oluştururlar. Gruplardan içlerinden bir kişiyi mühendis olarak seçer. Mühendis sunum sırasında parçaları sırayla birleştirir.

DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
         *Öğrenciler serbest bir şekilde müzik eşliğinde dans ederler. Öğretmen öğrencilerden ikili eş olmaları ister ve birbirlerinden farklı yerlerde otururlar. Öğretmen öğrencilere birbirlerini daha yakından tanımalarını sağlayan bir form dağıtır. Öğrenciler eşleriyle konuşmadan arkadaşıyla ilgili bu formu doldurmaya çalışırlar.
         *Öğrencilerden yapılan çalışmalar hakkında duygu ve düşünceleri alınır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder