Tema: Yaratıcılığı geliştirme
Kazanımlar:
*Yaratıcı
dramanın özelliklerini kavrar.
*Yaşadığı
bir problemi nasıl çözebileceğini açıklar.
*İletişimde
jest, mimik ve beden dilinin önemini kavrar.
*Grup
içinde yapılan bir çalışmaya katkıda bulunur.
*insanlar
arası sağlıklı bir iletişimin önemini kavrar.
Kullanılacak Araç – Gereç: Balon, asetat kalemi,
müzik, form
ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
1)
İsim Ve……
Öğrenciler
daire şeklinde sınıfın ortasında dizilirler. Sırayla herkes adını söyler ve bir
mimik, o anki duygusal halini ifade edecek bir hareket yapar. Oyunun ikinci
aşamasında öğrenciler önce isimlerini söyler daha sonra isminin baş harfi ile
başlayan bir hayvan, eşya, şehir vb. söylerler. Söylenen ifadeler aynı
olmamalıdır.
2)
Müzikli Balonlar
Öğrenciler
sınıfın ortasında serbest bir şekilde durular. Öğretmen her öğrenciye birer
balon verir. Öğrenciler balonları şişirir ve isimlerini yazmadan kendilerini
tanıtabilecek özelliklerini yazarlar. Daha sonra hareketli bir müzik çalmaya
başlar. Öğrenciler balonları havaya atarak birbirleriyle karışmalarını
sağlarlar. Müzik bitene kadar öğrenciler balonları havada tutarak dans etmeye
çalışırlar. Müzik durduğu zaman herkes en yakınındaki balonu yakalayarak
ellerindeki balonun üzerinde yazan özelliklere göre arkadaşını bulmaya çalışır.
3)
A’yı Kovala B’den Kaç
Öğrenciler
sınıfın ortasında serbest olarak dururlar. Öğretmen öğrencilere bir arkadaşını
düşünmesini ve bu arkadaşının A olacağını söyler. Daha sonra bir arkadaşını
seçmesini ve bu kişiyi de B olarak adlandırmasını ister. Öğrenciler
düşündükleri arkadaşlarını kesinlikle birbirleriyle paylaşmamalıdır.
Öğrencilerin amacı A olarak düşündüğü kişinin olabildiğince yakınında durmak ve
B olarak düşündüğü kişiden mümkün olduğunca uzaklaşmaktır. Oyun öğrenci
sayısının durumuna göre gruplar halinde oynanabilir.
DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
*Bölünmüş Ekran Tekniği: Öğretmen
öğrencileri 4 gruba ayırır. Grupların konularını verir. Gruplar konularını
bölünmüş ekran tekniğine uygun olarak hazırlayıp sunarlar. Birinci grup okuldaki olumlu öğrenci davranışlarını, ikinci grup
okuldaki olumsuz öğrenci davranışlarını canlandırırlar. Üçüncü grup yaşlılara ve
yardıma muhtaç kişilere karşı olumlu davranışları, dördüncü grup yaşlılara ve
yardıma muhtaç kişilere karşı olumsuz davranışları canlandırırlar.
*Fotoğraf Karesi: Öğrenciler 3 gruba
ayrılırlar. Öğretmen gruplara konuyu verir. Gruplar verilen konuyu 5 ayrı
fotoğraf karesinde canlandırmaya çalışırlar.
“Meşhur bir lokanta vardır. Lokantaya yeni
bir müşteri gelir ve lokantanın içerisinde personel ve müşterilerin bir arada
olduklarını görür. Belli ki lokantada bir olay olmuştur.”
*Makina
Tasarlama: Öğrenciler 4 gruba ayrılırlar. Gruplar istedikleri konuda bir makina
tasarlarlar. Öğrenciler bedenlerini kullanarak bu makinanın parçalarını
seslerinden ritimler ile bu makinanın sesini oluştururlar. Gruplardan
içlerinden bir kişiyi mühendis olarak seçer. Mühendis sunum sırasında parçaları
sırayla birleştirir.
DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
*Öğrenciler
serbest bir şekilde müzik eşliğinde dans ederler. Öğretmen öğrencilerden ikili
eş olmaları ister ve birbirlerinden farklı yerlerde otururlar. Öğretmen öğrencilere
birbirlerini daha yakından tanımalarını sağlayan bir form dağıtır. Öğrenciler
eşleriyle konuşmadan arkadaşıyla ilgili bu formu doldurmaya çalışırlar.
*Öğrencilerden yapılan çalışmalar
hakkında duygu ve düşünceleri alınır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder