18 Eylül 2017 Pazartesi

2017 - 2018 Eğitim - Öğretim Yılı Başlar

Uzun bir yaz tatilinden sonra yeni eğitim - öğretim yılına bugün başladık. 1.sınıfa başladığımız ilk gün hala dün gibi. Zaman gerçekten çok hızlı geçiyor. 1. sınıfın ilk günü ve ilk etkinliğimiz tanışma oyunlarından bir fotoğraf :)
   4.sınıfın ilk günüydü bugün. 2. ve 3. sınıf olarak okulumuzun 2. katındaydık. 4. sınıf olarak 1. kata tekrar indik. Yeni bir sınıf ortamı oluşturduk. Sınıfımızdaki eksiklerimizi gidermeye çalıştık. 1. sınıfa başlayan öğretmenlerimize her zaman tavsiye ediyorum. 1. sınıfta öğrencilerimize gerekli olan eğitimi verebilirsek ilerleyen sınıflarda işimiz çok kolaylaşacaktır. Öğretim kısmı bir şekilde halledilir. Önemli olan eğitimdir. Sanki hiç yaz tatiline girmemiş gibi aynı tempoyla eğitim - öğretim yılına başladık biz. :) Geçtiğimiz senenin oturma düzeni ile başladık. İlerleyen günlerde ufak tefek değişiklikler olabilir. Sınıf başkanlığı seçimini yaptık. Geçen seneki öğrencilerimiz okul ve sınıf işlerini bildikleri için arkadaşları tarafından tekrar seçildiler. 15 Temmuz Demokrasi Günü hakkında öğrencilerimizle sohbet ettik. Öğrencilerimizin ihtiyaç listesini belirledik. Geçen senenin ders defterleri kullanılmaya devam edilecek. İnsan hakları ve trafik için defter belirledik. Yaz tatilinin değerlendirmesini yaptık.

   3. dersimizde okuduğunu anlama çalışması ile okuma ve yazma etkinliği yaptık. Huzur isimli metin üzerinden öğrencilerimizin okuma düzeylerini belirmeye çalıştım. Okuma ile ilgili sorun yaşayan öğrencimiz şu anda yok. Fakat okuduğunu anlama ile ilgili birkaç öğrencimde eksiklik gördüm. Bu sene Türkçe dersinde dilbilgisinden daha çok okuduğunu anlamaya ve yorumlamaya zaman ayıracağım. Dilbilgisinden anlam ile ilgili konuları detaylı olarak işleyeceğiz.

   4. dersimzide toplama ve çıkarma işlemleri ile ilgili alıştırmalar yaptık. Sayı ve basamak kavramı üzerinde durduk. Toplama ve çıkarmada sıkıntısı olan öğrencimiz yok. sayı ve basamak kavramını unutan öğrencilerimiz olmuş. Gerekli olan hatırlatma çalışmasını yaptık.

   Öğleden sonraki ilk dersimizde çarpma ve bölme işlemleri ile ilgili alıştırmalar yaptık. Çarpım tablosu ve ritmik sayma ile ilgili bazı öğrencilerimiz hala sorun yaşıyor. İşlemlerin yapılışında sorun olmasa bile ritmik sayma hızlı olmadığı için işlemleri öğrencilerimizden bazıları geç bitiriyor. 3 basamaklı sayılarla çarpmayı gösterdim. 2 basamaklı sayılarla çarpma unutulmamış. 3 basamaklı sayılarla çarpmayı hatırladık. 3 basamaklı sayıyı 1 basamaklı sayıya bölmede unutmalar olmuş. 3 basamaklı sayılarla çarpma ve bölme bu senenin konusu olduğu için detaylı olarak çalışma yapacağız.

  Son dersimizde oyun etkinliği yaptık. Okulumuzun ön bahçesinde ısınma hareketleri ile oyun etkinliğine başladık. Öğrencileri derse motive etmek için her zaman sıra düzenine geçip gerekli olan selamlamayı yapıyoruz. Daha sonra orta tempo ile koşu ve ısınma hareketlerinden sonra oyun etkinliğine başlıyoruz.

   Okulumuzun ders programı belli olduktan sonra haftalık ders programını öğrencilerimize vereceğim. Ayrıca okul çıkışı yapacağımız çalışmalar hakkında ilerleyen günlerde öğrencilerimize bilgi vereceğim. Okul çıkışlarında gerek akademik olsun gerekse sosyal kültürel çalışmalarımız olacaktır. Ayrıca hafta sonları tekvando çalışmalarımız devam edecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder