Tema: Beden dilini geliştirme, sorun çözme ve grup
birlikteliği
Kazanımlar:
*Yaşadığı
bir problemi nasıl çözebileceğini açıklar.
*İletişimde
jest, mimik ve beden dilinin önemini kavrar.
*Grup
içinde yapılan bir çalışmaya katkıda bulunur.
Kullanılacak Araç – Gereç: Gözleri kapatmak için
bez, müzik, şapka, atkı, yüzük, gözlük, kırmızı ve siyah fon kartonlarından
kesilmiş daireler, durum kartları
ÖĞRETME
– ÖĞRENME SÜRECİ
ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
*
Öğrenciler sınıfın ortasında karışık olarak sıralanırlar. Gönüllü öğrencilerden
birisi en öne geçer. Müzik eşliğinde
aklına gelen egzersiz hareketlerini arkadaşına yaptırır. Diğer öğrenciler
hareketleri bir uyum oluşturacak şekilde yapmaya çalışırlar. Gönüllü
öğrencilerin egzersiz yaptırması için değişiklik yapılabilir.
1)
Karışık Salata
Öğrenciler
sınıfın ortasında çember oluşturur ve otururlar. Öğrencilerden bir kişi ebe
seçilir. Çemberi oluşturan öğrencilerden 4 -5 kişiye şapka, atkı, gözlük ve
yüzük verilir. Öğretmenin yer değiştirme komutuyla o kişiler kendi aralarında
yer değiştirir. Ebe yer değiştiren bir kişinin yerine geçer. Ebe olan kişiden
eşyasını alır.
2)
Bedenimiz Daire
Öğrenciler ayakta serbest bir şekilde
dizilirler. Öğretmen öğrencilerden ilk önce işaret parmakları ile havada daire
çizmelerini ister. Daha sonra tek ellerini kullanarak daire yapmalarını ister,
ardından iki elleri ile daire yapmalarını söyler. Daha sonra sıra ile tek
kolları ile, her iki kolla, tüm vücutları ile daire yapmalarını ister.
Öğrencilerden sıra ile iki, dört, altı kişi ile daire oluşturmaları istenir.
Daha sonra bütün öğrencilerden çeşitli şekillerde daireler oluşturmaları
istenir.
DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
*Fotoğraf Karesi Oluşturma: Öğrenciler
4 gruba ayrılırlar. Her gruptan sokakta olabilecek bir sorunu ve çözüm yolunu 7
ayrı fotoğraf karesi şeklinde sunmaları istenir.
*Pandomim: Üzerinde çeşitli durumların
bulunduğu kağıtlar (aşık olmak, üzülmek, ağlamak, şaşırmak, şüphelenmek,
kızmak, sevinmek, kararsız kalmak, hırslanmak, düşünmek, sıkılmak, umursamamak,
korkmak, heyecanlanmak, uykusu gelmek, yorulmak, pişman olmak, hastalanmak,
dövünmek, acıkmak vb.) gönüllü bir öğrenciye verilir. Öğrenciden sırayla
kağıtta yazılı olan durumu ses kullanmadan jest, mimik ve beden diliyle
canlandırması istenir. Diğer öğrencilerden de bu durumu bulmaları istenir.
Etkinliğe gönüllü öğrenciler değiştirilerek devam ettirilir.
*Ne
Hissettin: Öğrencilerden ikili gruplar oluşturulur. Aşağıda verilen roller
ikili gruplar halinde sırayla canlandırılır. Canlandırmalar sonunda öğrencilere
neler hissettikleri sorulur.
- Biri ders çalışan bir öğrenciyi
canlandırırken diğeri gürültü yapan kardeşini canlandırır.
- Biri ders çalışırken diğeri bağıra bağıra
bir şey satan bir sokak satıcısını canlandırır.
- Biri ağlayan bir çocuğu diğeri onu
sakinleştirmeye çalışan anneyi veya babayı canlandırır.
- Biri ev ödevini yapmayan bir öğrenciyi
diğeri öğrencinin anne, baba veya öğretmenini canlandırır.
- Biri trafik kurallarını uymadığı için
kaza yapmış ve suçsuz olduğunu düşünen birini diğeri trafik polisini
canlandırır.
*Doğaçlama:
Öğrencilerden 4 grup oluşturulur. Her gruba canlandırma yapacakları konular
verilir. Çalışma yapmaları için yeterli zaman verildikten sonra gruplar sırayla
çalışmalarını sunarlar.
1. Grup: Evde patates kızartıyorsunuz ve
tava birden alev alıyor. Komşunuza gidip onun telefonunu kullanarak itfaiyeyi
arayacaksınız. Ancak korkudan sesiniz kısılmış ve konuşamıyorsunuz.
2. Grup: Derede bir köpek boğuluyor ama siz
kendi başınıza ona ulaşamıyorsunuz. En yakındaki kişiye koşuyorsunuz ve gelip
size yardım etmesini sağlamaya çalışıyorsunuz. Hiçbir kelime kullanmadan ne
yapmasını istediğinizi açıklayın.
3. Grup: Arkadaşınızın doğum günü partisi
için kek pişiriyorsunuz ama yumurtayı yere düşürüyorsunuz. Başka yumurtanızda
kalmamış. Komşunuzun evine gidip, hiçbir kelime kullanmadan ne istediğinizi ve
neden istediğinizi açıklayın.
4. Grup: Saatlerdir gölün kenarındasın ve
balık tutmaya çalışıyorsun. Arkadaşlarına söz verdiğin için kendi tuttuğun
balıklardan onlara güzel bir yemek yedireceksin. Güneş batmak üzere ancak
oltanda hiçbir hareket yok.
DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
*Önceden hazırlanmış siyah ve kırmızı
fon kartonlarından hazırlanmış daireler öğrencilere dağıtılır. Öğrencilerden
sırayla tahtaya gelip fon kartonunu tahtaya yapıştırması istenir. Öğrenciler
daire şeklindeki fon kartonlarını birleştirip bir uğur böceği oluşturmalıdır.
* Öğrencilerin her birine bir dosya
kağıdı verilir. Öğrencilerden bu kağıdı kullanarak bir yüz maskesi yapmaları
istenir. Öğrencilere istedikleri bir yüz ifadesi yapabilecekleri söylenir.
Etkinlik sonunda değerlendirme yapılır. Benzer yüz ifadesi olan maskeler
gruplandırılır ve sınıf panosuna asılır.
*Öğrencilerden
yapılan çalışmalar hakkında duygu ve düşünceleri alınır. Karşılaştıkları bir
sorunu nasıl çözmeleri gerektiği üzerinde konuşulur. İletişimde jest, mimik ve
beden dilinin önemi konuşulur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder