23 Kasım 2018 Cuma

Ü - ü Sesi Çalışması (19 - 23 Kasım)

   Başta görevleri başında şehit düşen tüm öğretmenlerimiz olmak üzere aramızdan ayrılan tüm öğretmenlerimize Allah rahmet eylesin.
   Başöğretmenimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün "Öğretmenler; yeni nesli cumhuriyetin fedakar öğretmen ve eğitimcilerini sizler yetiştireceksiniz ve yeni nesil sizin eseriniz olacaktır..." sözünü kendisine ilke edinen tüm öğretmenlerimizin günü kutlu olsun.

Değerli meslektaşlarım,
Sizlerden geçtiğimiz yıllarda yaptığım gibi sinifimegitimi günlük olarak güncelleme mesajları alıyorum. Bu sene sinifimegitimi, velilerimiz ve öğrencierimizin kullanabileceği şekilde güncel tutmaya çalışıyorum. Bu yüzden haftalık olarak ders içeriğini paylaşıyorum. Özellikle görsel etkinlikleri sinifimegitim in instagram sayfasında paylaşıyorum. Görsel etkinliklere ulaşmak için sinifimegitimin instagram sayfasını takip etmenizi öneririm. Görsel içeriği blogta yayınlamak fazla zaman alıyor. Bu yüzden instagramı görsel içerik için kullanıyorum.


Bu hafta Ü ve Y seslerinin öğretimini verecektim. Fakat Y sesini önümüzdeki haftaya bıraktım. Ü sesini çarşamba gününe kadar çalıştık. Sürekli genel tekrar çalışmaları, okuma ve dikte üzerinde etkinlikler yaptık. Öğrencilerimizin hepsi ses birleştirme mantığını kavradılar. Sürekli okuma çalışmalarıyla hızlandırma sürecindeyiz. Ev çalışması olarak verdiğim metinleri her gün ilk dersimizde takip ederek okuma çalışması yapıyoruz. İlk birkaç gün bu çalışma öğrencilerimize zor geldi fakat zamanla alıştılar. Okuma çalışması yapan öğrencilerimiz takipte zorlanmama başladılar. Dikte çalışması ile ilgili yaptığım etkinliğin detayını instagram sayfasında paylaştım. Öğrencileirmizin defter görselleri de bu paylaşımda mevcutturç

Matematik dersinden ritmik saymalar ve onluk birlik kavramına çalıştık. Onluk birliklerin öğretiminde kalemleri ve onluk taban bloklarını kullanarak somutlaştırma yaptık. Ders defterine görseller çizerek konuyu pekiştirmeye çalıştık. Önümüzdeki haftalarda onluk birlik kavramına ve ritmik sayma konusuna devam edeceğiz. Ayrıca matematik defterinin görsellerine de instagram sayfasından ulaşabilirsiniz.

Hayat bilgisinden masalar üzerinden bireysel farklılıklar ve davranışlar konusunu çalıştık. Okul teması ile ilgili konuların tekrarına devam ediyoruz.

Müzik dersinden Atatürk Çocukları marşına çalışmaya başladık. Öğrencilerimiz sinifimegitim şarkılarımız sayfasından çalıştığımız marş ve şarkılara ulaşabilirler.

Oyun dersinde öğrencilerimize bu hafta balık ağı oyununu öğrettim. Ayrıca halk oyunlarının temel hareketlerini ritmik sayma becerisi ile harmanlayarak vermeye çalışıyorum. Kol kaldırma ve zeybeğin temel figürü olan düz yürüme hareketini sürekli yapıyoruz. Hava şartlarından dolayı dışarıda çok zaman geçiremiyoruz. Bu yüzden sınıf içi oyunları, zeka oyunları, film izleme ve kodlama eğitimi gibi serbest zaman etkinlikleri ile bu dersimizi değerlendirmeye çalışıyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder