8 Eylül 2018 Cumartesi

1.Sınıflar Başlıyor :)

Değerli meslektaşlarım;

1.sınıf okutacak değerli öğretmenlerimiz için pazartesi günü okul başlıyor. Sınıf öğretmenlerimiz için 1.sınıfın ayrı bir yeri vardır. Uzun yıllar öğretmenlik yapsak bile 1.sınıf okutmaya başlayacağımız zaman bizleri öğrencilerimizle birlikte aynı heyecan kaplar. 1.sınıf okutacak öğretmenlerimiz okullar başlamaya yakın sınıflarını hazırladılar ve öğrencilerini bekliyorlar. Bu sene ben de 1.sınıf okutacağım ve mesleğe başladığım ilk yıllardaki heyecan yine var. :) Sizlere uyum sürecinin ilk gününde neler yapmayı planladığımı kısaca aktaracağım. Zaten okul başladığında blog u günlük ve haftalık olarak güncel tutmaya devam edeceğim.

Elime sınıfımın listesi ulaşır ulaşmaz anaokulu öğretmenlerimiz ile hemen irtibata geçtim ve öğrencilerimin durumu hakkında bilgi aldım. Hazırbulunuşlukları, olumlu ve olumsuz yönleri, aile durumu vs. detaylı bir rehberlik dosyası oluşturdum. Bu çalışma aslında 1.sınıfa başlayacak olan öğretmenlerimizin yapması gereken en önemli çalışmadır. Sınıf listeleri birkaç gün önceden hazırlanmış olsaydı aslında veli toplantısı yapmayı ve velilerimizle tanışmayı, ilk gün için neler yapılması gerektiğini konuşmayı düşünüyordum. Uyum haftası boyunca öğrencilerimizi gözlemleyip anaokulu öğretmenlerimizin düşünceleriyle harmanlayacağım.

İlk derse eğlenceli bir giriş yapmayı düşünüyorum. Müzik eşliğinde öğrencilerimizle birlikte dans gösterisi olabilir. Daha sonra öğrencilerimizle tanışma süreci başlayacak. Aslında ben onları tanıyorum ama onlar beni tanımıyor. :) Onların anlayabileceği bir dilden kısaca kendimi tanıtacağım. Daha sonra sınıfımızı, sınıftaki eşyalarımızı ve okulumuzun kullanım alanlarını tanıtacağım. Sonuçta anaokulundanfarklı bir ortam olacaktır onlar için. Tanışma oyunları ile devam edeceğim. Öğrencilerimizin büyük bir kısmı anaokulundan birbirini tanıdıüı için bu oyunu biraz farklı oynatmayı düşünüyorum. Çember şeklinde duran öğrencilerimiz topu arkadaşına atarken hem ismini söyleyecek hem de kendisi ile ilgili bir özelliğini. Oyun farklılaştırılabilir. Tanışma oyunları oynatacağım. Müzik eşliğinde neşeli heykeller oyunu ile devam etmeyi düşünüyorum. Daha sonra bahçede anaokulundan bildikleri balık ağı ya da yağ satarım bal satarım oyununu oynatacağım. Öğrencilerimiz artık yeni ortama alışmış olacaklardır. Sınıf içinde belki de söz almadan konuşmalar, ayakta dolaşmalar vs. olacaktır. Sınıf kuralları ile ilgili burada kısaca konuşma yapmayı düşünüyorum. Sürece öğrencilerimizi de katarak belli başlı sınıf kurallarını oluşturacağız. İlerleyen zamanlarda bu kurallar ile ilgili daha geniş çalışmalar yapılacaktır. Ayrıca temizlik konusunda da kısaca konuşacağız. İlk gün yapacağım çalışmaların temeli bu şekilde olacaktır. Duruma göre farklılıklar veya eklemeler yapabilirim. Aslında uyum sürecini uzun tutmak istiyordum fakat öğleden sonra öğretmenlerimizle kapsayıcı eğitim ile ilgili çalışma yapacağım için süreci kısa tutmak zorunda kaldım. Bütün öğretmenlerimize şimdiden hayırlı ve başarılı bir eğitim-öğretim yılı dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder