28 Eylül 2018 Cuma

e Sesi Çalışması (24-28 Eylül)

   Uyum haftasında ve geçtiğimiz hafta çizgi çalışmaları yapmıştık. Öğrencilerimizin büyük bir bölümü harf yazımı için hazır hale geldiler. Eksiği olan öğrencilerimizle el ve parmak kaslarını geliştirmeye yönelik çalışmalar yapıyoruz.

   Bu hafta içinde e harfi ile okuma yazma öğretimi sürecine başladık. Geçtiğimiz yıllarda morpakampüsü çok fazla kullanıyordum. Fakat sınırlama getirdikleri için artık okulistik sitesini kullanıyorum. Ayrıca youtube kanalı olan adisebabanın harfler ile ilgili filmlerini kullanıyorum. Öğrencilerimizin ev çalışmalarında kullanabileceği bu videoların paylaşımını geçtiğimiz günlerde yaptım. Yazma çalışmaları ile ilgili olarak interaktif defter oluşturma çalışması yapıyorum. Yazı ve matematik defterine sürekli görseller yapıştırarak devam edeceğiz. Sayfalar dolusu harf yazdırarak öğrencilerimizi bıktıracak çalışmalar yapmıyorum. 3-5 satır yazma harf yazma çalışmasının yeterli olduğunu düşünüyorum. El ve parmak kasları henüz defter kullanmaya uygun olmayan öğrencilerimiz için satır sayısı biraz fazla olabilir. Fakat bu öğrencilerimize de sayfalar dolusu yazdırmak doğru değildir.

   Matmatik dersinden uzamsal ilişkiler konusunu tamamladık. Yeteri kadar çalışma ve ev etkinliği yaptık. Çalışmalar 1.sınıf etkinlikler ve dosyalar sayfasındadır. 1 rakamı ile ilgili çalışma yaptık. Kılavuz çizgili kağıda yazım çalışması yaptıktan sonra matematik defterine de yazma çalışması yaptık. Bir iki öğrencimiz dışında hem kılavuz çizgili defter hem de matematik defterine yazma ile ilgili sorunumuz yok.

   Hayat bilgisinden fiziksel özelliklerimiz konusuna çalıştık. Okul ve sınıf kuralları ile ilgili çalışmalarımız zaman zaman devam ediyor. Ayrıca sorumluluklarımız ile ilgili de çalışmalar yapmaya başladık. Kurallar ve sorumluluklarımız ile ilgili öğrencilerimizle sohbet etmeye başladık. İlk derslerimizde bu konular ile ilgili de öğrencilerimizle konuşuyoruz.

   Çalıştığımız görsel etkinlikleri blogun instagram sayfasında paylaşıyorum. Kes - yapıştır, puzzle ve süsleme çalışmaları yaptık. Ayrıca müzik dersinden öğrencilerimiz bildiği şarkıları söyledik. Just Dance gösterileri ile ilgili de çalışma yapıyoruz. Görsel etkinliklerin taslağı blogun ilgili sayfasındadır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder