8 Şubat 2018 Perşembe

Hayatımızdaki Teknoloji - Üçgen

İlk dersimize kısa bir rehberlik çalışması yaparak başladık. Bireysel olarak ev çalışmalarının kontrolünü yaptık. Kalan zamanımızda sosyal bilgiler dersinden ilk dönem işlediğimiz konuların kısaca tekrarını yaptık. Bilim, teknoloji ve toplum ünitesinde işleyeceğimiz konulara kısaca göz gezdirdik. 2. sınıftan itibaren insanlığa hizmet etmiş önemli kişilerin hayat hikayelerini ve yaptıklarını çalışmıştık. Ünitenin içeriği bu yüzden zor olmayacaktır. Geçtiğimi günlerde SpaceX şirketinin Mars'a gönderdiği roket animasyonunu izleyerek derse giriş yaptık. Günümüzdeki teknolojinin bu hale gelmesinin aşamalarının neler olabileceğini konuştuk. Ateş, yazı, tekerleğin bulunuşuyla birlikte insanların hayatında meydana gelen gelişmelerin neler olduğunu açıklamaya çalıştık. Elon Musk hakkında öğrencilerimize kısaca bilgi verdim. Uzun bir süre sessizliğini koruyan uzay araştırmaları bu tarihi gün ile birlikte tekrar hareketlenecektir. Öğrencilerimize Elon Musk'ın hayatı ve yaptığı çalışmaları anlatmamın sebebi "Bakın insanlar ne tür çalışmalar yapıyor, uzaya roketler gönderiyorlar vs." değildi. Burada öğrencilerimize vermeye çalıştığım kazanım bir hedef büyük bir hedef uğruna vazgeçmeden çalışmak bu hedefe ulaşmak için çok okuyup kendimizi geliştirmek araştırmalar yaparak insanlığa faydalı olabilecek ürünler ortaya çıkarmaktır. Geçmişteki bilim insanlarına da baktığımızda hepsi bir hedef belirleyip hayatlarında bunun için uğraş vermişlerdir.

İkinci dersimizde teknoloji ve bilim kavramlarının ne demek olduğunu açıklamaya çalıştık. Hayatımızda kullandığımız teknolojik aletlerin sınıflandırılmasını yaptık. Ders defterimize konuyla ilgili kısaca not yazdık.

Üçüncü dersimizde matematik yaptık. Kare ve dikdörtgen ile ilgili konuları tamamladık. Üçgenin isimlendirilmesi ve kenarlarına göre üçgen çişitlerini çalıştık. Öğrencilerimize farklı üçgenlerin çizili olduğu bir etkinlik verdik. Cetvel kullanarak kenar uzunluklarını hesapladık. Daha sonra kenar uzunluklarına göre sınıflandırma işlemini yaptık. Yarın üçgenin açıları konusuna çalışmaya başlayacağız.

Dördüncü dersimizde Türkçeden okuduğunu anlama çalışması yaptık. Şekerci Güzeli metnine devam ettik. Öğrencilerimizin düzeyine uygun olan çalışma kitabındaki etkinlikleri tamamladık.

Öğleden sonraki ilk dersimizde trafikten trafik kazalarının nedenleri konusuna çalıştık. Bunun için kısa bir film izledik. Bu film yardımı ile trafik kazalarının nedenlerini sıraladık. İnsanlardan ve diğer durumlardan kaynaklanan nedenleri ayırdık. Kitabımızdaki görsel okumaları yaptık. Ders defterine konuyla ilgili kısaca not tuttuk.

Son dersimizde zeka oyunları oynadık.

Okul çıkışı halk oyunu çalışmasında Harmandalı zeybeğini gösteri şeklinde çalıştık. Müzik eşliğinde çalışma yaptık. Harmandalı gösteri düzeninden Yunt Dağları gösteri düzenine geçiş çalışmalarına başladık.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder