1 Şubat 2018 Perşembe

Yaratıcı Drama (Madde Ve Maddenin Özellikleri)



Tema: Madde ve maddenin özellikleri
Kazanımlar:
*Nesneleri veya olayları duyu organlarını kullanarak gözlemler.
*Maddelerin birbirlerinden farklı özellikleri olduğunu kavrar.
*Maddeleri özelliklerine göre sınıflandırır.
Kullanılacak Araç – Gereç: Müzik, üç tane kutu, farklı madde türlerinden resimler (öğrencilerden istenir), su, cam ve plastik bardaklar, fincan, parfüm şişesi, banyo lifi, şarj aleti, kalem kutusu vb. cisimler, gözleri bağlamak için bez
ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİ

ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)

* Öğrenciler sınıfın ortasında müzik eşliğinde serbest bir şekilde yürürler. Öğretmenin komutuna uygun olarak yürümeleri istenir. “ Yürürken ayağımızı taşa çarpıyoruz ve o anda neler hissettiğinizi belirterek yürümeye devam ediyoruz. Ellerimizde su dolu bardak var ve bardağı taşıyoruz. Ayağımız tekrardan taşa takıldı, elimizde bardağı düşürüp kırıyoruz. Bardaktan çıkan sesi hissedin. Şimdi plastik bardakla yürüyoruz. Bu sefer plastik bardağı düşürüyoruz. Çıkan sesi far edin. Şimdi hepiniz birer sineksiniz ve farklı farklı maddelere konarak duygu ve düşüncelerinizi hissetmenizi istiyorum.”
* Öğrenciler sınıfın ortasında U şeklinde dizilirler. En baştaki öğrenciye su dolu plastik bir bardak verilir ve hızla yandakine vererek en sondaki öğrenciye ulaştırmaları istenir. Aynı işlem bu sefer cam bardakla denenir. Bu arada öğretmen öğrencilerden birine bardağı bilerek düşürmesini ister. (Bardak cama benzeyen kırılmayan bir bardak olmalıdır.) Bu bardak düşürme olayından sonra öğrencilerin maddeler hakkındaki düşünceleri alınır.

1) Kulaktan Kulağa
         7’şerli öğrenci grupları oluşturulur. Öğrencilerden bir kişi sınıfta kalır diğerleri dışarı çıkarılır. İçeride kalan kişi sınıfın ortasında bir sandalyeye oturur. Öğretmen önceden hazırladığı ve madde konusuyla ilgili uzun bir cümleyi sandalyeye oturan öğrenciye söyler. Daha sonra dışarıdaki öğrenciler teker teker içeri alınır. Her alınan öğrenci bir öncekinden duyduğu cümleyi sonraki arkadaşına söyler. En son kişi cümleyi sınıfa söyler ve ilk söylenen cümleyle son söylenen cümlenin tutarlılığına bakılır ve neden farklı oldukları tartışılır.

DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
         *Yangın Söndürme Oyunu: Öğrenciler iki ayrı gruba ayrılırlar. Öğrenciler birbirlerine yüzleri dönük olarak dizilirler. Grupların en başındaki öğrenciler ellerine aldıkları hayali su kovalarını hızlı bir şekilde yanındaki arkadaşlarına vererek grubun ucundaki yangını söndürmeye çalışırlar. Kova aynı şekilde geri döner. Belli sayıdaki kovayı hızlı bir şekilde dökerek ateşi söndüren grup oyunu kazanır.
         *Öğrencilerden ikişerli 5 grup oluşturulur. Bu gruplar sınıfın dışına çıkarılır. Gruplar ikili olarak içeri alınır ve öğrencilerin gözleri bağlanır. Sırayla öğrencilerin ellerine farklı cisimler verilir. Bu cisimleri karşısındaki arkadaşına anlatarak ne olduğunu bulmasına yardımcı olmaya çalışır.
         *Bir önceki etkinliğe katılmayan öğrencilerden sırt sırta sıralarına oturmaları istenir. Öğretmen ikililerden birine bir cisim verir. Eşine bu cismi anlatması ve eşinin bu cismi çizmesine yardımcı olur. Çizim yapan öğrenci eşinin elindeki cismi görmemelidir.
         * Klip Çalışması: Öğrencilerden 4 grup oluşturulur. Madde ve maddenin özellikleri konulu bir şiir yazmaları ve bu şiiri bildikleri bir şarkının müziğine uyarlayarak klip çalışması yapmaları istenir.

DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
       *Öğrenciler halka şeklinde otururlar. Madde ve maddenin özellikleri ile ilgili düşüncelerini söylerler.
      *Yarım Kalmış Materyal Tekniği: Öğrenciler 4 gruba ayrılır ve her gruba çizimi yarım bırakılmış resimler verilir. Gruplardan bu resimleri madde ve maddenin özellikleri konusu temel alınarak tamamlamaları istenir. Biten çalışmalar tahtaya asılarak resimler hakkında konuşulur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder