Tema: Madde ve maddenin özellikleri
Kazanımlar:
*Nesneleri
veya olayları duyu organlarını kullanarak gözlemler.
*Maddelerin
birbirlerinden farklı özellikleri olduğunu kavrar.
*Maddeleri
özelliklerine göre sınıflandırır.
Kullanılacak Araç – Gereç: Müzik, üç tane kutu,
farklı madde türlerinden resimler (öğrencilerden istenir), su, cam ve plastik
bardaklar, fincan, parfüm şişesi, banyo lifi, şarj aleti, kalem kutusu vb.
cisimler, gözleri bağlamak için bez
ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
*
Öğrenciler sınıfın ortasında müzik eşliğinde serbest bir şekilde yürürler.
Öğretmenin komutuna uygun olarak yürümeleri istenir. “ Yürürken ayağımızı taşa çarpıyoruz ve o anda neler hissettiğinizi
belirterek yürümeye devam ediyoruz. Ellerimizde su dolu bardak var ve bardağı
taşıyoruz. Ayağımız tekrardan taşa takıldı, elimizde bardağı düşürüp kırıyoruz.
Bardaktan çıkan sesi hissedin. Şimdi plastik bardakla yürüyoruz. Bu sefer
plastik bardağı düşürüyoruz. Çıkan sesi far edin. Şimdi hepiniz birer
sineksiniz ve farklı farklı maddelere konarak duygu ve düşüncelerinizi
hissetmenizi istiyorum.”
*
Öğrenciler sınıfın ortasında U şeklinde dizilirler. En baştaki öğrenciye su
dolu plastik bir bardak verilir ve hızla yandakine vererek en sondaki öğrenciye
ulaştırmaları istenir. Aynı işlem bu sefer cam bardakla denenir. Bu arada
öğretmen öğrencilerden birine bardağı bilerek düşürmesini ister. (Bardak cama
benzeyen kırılmayan bir bardak olmalıdır.) Bu bardak düşürme olayından sonra
öğrencilerin maddeler hakkındaki düşünceleri alınır.
1)
Kulaktan Kulağa
7’şerli
öğrenci grupları oluşturulur. Öğrencilerden bir kişi sınıfta kalır diğerleri
dışarı çıkarılır. İçeride kalan kişi sınıfın ortasında bir sandalyeye oturur.
Öğretmen önceden hazırladığı ve madde konusuyla ilgili uzun bir cümleyi
sandalyeye oturan öğrenciye söyler. Daha sonra dışarıdaki öğrenciler teker
teker içeri alınır. Her alınan öğrenci bir öncekinden duyduğu cümleyi sonraki
arkadaşına söyler. En son kişi cümleyi sınıfa söyler ve ilk söylenen cümleyle
son söylenen cümlenin tutarlılığına bakılır ve neden farklı oldukları
tartışılır.
DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
*Yangın Söndürme Oyunu: Öğrenciler iki
ayrı gruba ayrılırlar. Öğrenciler birbirlerine yüzleri dönük olarak dizilirler.
Grupların en başındaki öğrenciler ellerine aldıkları hayali su kovalarını hızlı
bir şekilde yanındaki arkadaşlarına vererek grubun ucundaki yangını söndürmeye
çalışırlar. Kova aynı şekilde geri döner. Belli sayıdaki kovayı hızlı bir
şekilde dökerek ateşi söndüren grup oyunu kazanır.
*Öğrencilerden ikişerli 5 grup
oluşturulur. Bu gruplar sınıfın dışına çıkarılır. Gruplar ikili olarak içeri
alınır ve öğrencilerin gözleri bağlanır. Sırayla öğrencilerin ellerine farklı
cisimler verilir. Bu cisimleri karşısındaki arkadaşına anlatarak ne olduğunu
bulmasına yardımcı olmaya çalışır.
*Bir önceki etkinliğe katılmayan
öğrencilerden sırt sırta sıralarına oturmaları istenir. Öğretmen ikililerden
birine bir cisim verir. Eşine bu cismi anlatması ve eşinin bu cismi çizmesine
yardımcı olur. Çizim yapan öğrenci eşinin elindeki cismi görmemelidir.
* Klip Çalışması: Öğrencilerden 4 grup
oluşturulur. Madde ve maddenin özellikleri konulu bir şiir yazmaları ve bu
şiiri bildikleri bir şarkının müziğine uyarlayarak klip çalışması yapmaları
istenir.
DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
*Öğrenciler halka şeklinde otururlar.
Madde ve maddenin özellikleri ile ilgili düşüncelerini söylerler.
*Yarım
Kalmış Materyal Tekniği: Öğrenciler 4 gruba ayrılır ve her gruba çizimi yarım
bırakılmış resimler verilir. Gruplardan bu resimleri madde ve maddenin
özellikleri konusu temel alınarak tamamlamaları istenir. Biten çalışmalar tahtaya
asılarak resimler hakkında konuşulur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder