31 Temmuz 2022 Pazar

Yaratıcı Drama (Çevreyi Algılama Ve Yön Bulma)

Tema: Çevreyi algılama ve yön bulma

Kazanımlar:

*Nesnelerin çevredeki konumlarını söyler.

*Yönergeye uygun olarak mekanda konum alır.

*Uzamsal ilişkileri ifade etmek için uygun terimleri kullanır.

Kullanılacak Araç – Gereç: Müzik

ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİ 

ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)

1) Eşinden Uzak Dur

         Öğrencilere ikişerli gruplara ayrılırlar. Müzik eşliğinde dans etmeleri istenir. Müzik durdurulduğunda eşler sınıf içinde birbirlerinden en uzak yere gitmeye çalışırlar. Müzik tekrar başlatıldığında eşler birleşerek tekrar dans etmeye başlarlar. Oyun belli bir süre sonra bitirilir.

2) Sıcak – Soğuk

         Öğrencilerden gönüllü birisi ebe olur ve sınıf dışına çıkarılır. Diğer öğrencilerle beraber bir eşya sınıfın içinde bir yere saklanır. Ebe olan öğrenci sınıfa çağrılır ve saklanan eşyayı bulmaya çalışır. Öğrenciler ise ebe eşyaya yaklaştıkça sıcak uzaklaştıkça soğuk diyerek ebeyi yönlendirirler. Sıcak-soğuk yerine alkış yaparak ya da arı vızıltısı çıkartarak ebeyi yönlendirebilirler.

3) Cadde Ve Sokaklar

         Öğrenciler 4 er kişilik gruplara ayrılırlar. Gruplardaki öğrenciler art arda dizilirler. Gruplar ise çift kol aralık hizaya geçerler. 4 X 4 şeklinde sınıfın ortasında düzene geçerler. Geriye kalan öğrencilerden birisi ebe diğeri ise ebeden kaçan kişi olur. Öğretmenin caddeler komutu ile gruplar kendi içinde çift kollarını el uçlarında birleştirirler. Sokaklar dediğinde ise diğer gruplardaki eşleri ile ellerini birleştirirler. Bu şekilde ebenin ve kaçan kişinin yolları oluşturulur.

 

DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)

      *Öğrencilerden 4 grup oluşturulur. Her gruba birer kareli kağıt ve yaşadıkları yerleşim yeri ile ilgili yer veya bölge ismi verilir. Grupların amacı verilen yerin veya bölgenin şemasını yukarıdan bakış açısına göre basit şekilde çizmeleri istenir. Çalışmasını bitiren grup çizimini tahtaya asar. Gruplardan bir kişi çizimlerini nasıl yaptıklarını açıklar.

         * Doğaçlama: Öğrenciler 3 ayrı gruba ayrılırlar. Öğretmen gruplara çalışacakları konularını verir. Gruplara yeterli çalışma zamanı verilir ve canlandırmalara geçilir.

1.Grup: Yaşlı teyze yeğeni ile ilk defa Gölpazarı’na gelir. O gün Gölpazarı’nın pazarıdır ve olmadığı kadar kalabalık bir gün geçirmektedir. Yaşlı teyze pazara girer ve yeğenini kaybeder. Karakola gider ve yeğenini nerede kaybettiğini tarif etmeye çalışır.

2.Grup: Gölpazarı Sağlık Meslek Lisesi’ni yeni kazanan genç ilk defa Gölpazarı’na gelir. O gün çalışmaya yeni başlayan şoförün minibüsüne biner. Şoför genci yanlışlıkla Reşadiye mahallesindeki caminin önünde indirmiştir. Durakta bekleyen iki kişi vardır. Biri aynı yaşlarda genç biri diğeri ise yaşlı bir amcadır. Öğrenci onlara gideceği yeri tarif etmelerini ister. (Yaşlı amca öğrenciye doğru yolu tarif eder fakat alay etmek için diğer genç ona yanlış tarafı tarif etmeye çalışır.)

3.Grup: Gölpazarı Meslek Yüksek Okulu’nda okuyan kız öğrencinin babası ondan habersin ziyaretine gelecektir. Bilecik’ten gelen minibüs babayı bankanın önünde indirir. Kızının adresini bankada para çekmek için bekleyen kuyruktan üç kişiye sorar. Üç kişiden de farklı cevap alır.

 

DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)

         *Etkinlikler boyunca yaşanan duygu ve düşünceler paylaşılır.

      *Herhangi bir parçanın bulunulan çevredeki durumu ve yeri nasıl dikkate alınacağı üzerinde konuşuldu.

       *Öğrencilerden yön, kroki, dikkat etme, yol tarifi vb. konularda neler düşündükleri sorulur.

       *Öğrenciler 4 ayrı gruba ayrılır. Öğretmen öğrencilere birer resim kağıdı dağıtır. Gruplardan bu resim kağıtlarına hazine haritası çizmelerini ister. Çalışmasını bitiren grup haritasını sınıf panosuna asar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder