13 Eylül 2015 Pazar

Yaratıcı Drama (Tanışma ve Selamlaşma)



Tema:Tanışma ve Selamlaşma
Kazanımlar:
* Farklı bir ortama katıldığında kendisini tanıtır.
* Arkadaşlarıyla karşılaştığında onlara nasıl selam vermesi gerektiğini kavrar.     
Kullanılacak Araç – Gereç: Müzik, top
 
ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİ

ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)

1) Neşeli Heykeller
Öğrenciler çalışma yerinde serbest olarak ayakta beklerler. Öğretmen öğrencilere şu yönergeyi söyler: “Çocuklar! Sizlere şimdi çok kısa bir hikaye anlatacağım. Çok eski zamanlarda ülkenin birinde zengin bir adam yaşarmış. Bu adam zenginliği ile ülkede yaşayan fakir insanlara her zaman yardım edermiş. Bu yüzden diğer insanlar bu adamı çok severmiş. Adamın çok güzel ve çok büyük bir evi varmış. Evinin bahçesinde türlü türlü ağaçlar ve çiçekler, çok güzel büyük bir havuz ve bir sürü heykel varmış. Ama bu heykeller sizin bildiğiniz heykellerden değil. Bu heykeller ne zaman bir müzik duysalar hemen dans etmeye başlıyorlarmış. Müzik bittiğinde eski hallerini unutup yeni şekillere giriyorlarmış.
Şimdi sizler bu zengin adamın bahçesindeki heykellersiniz. Müzik duyduğunuzda dans etmeye başlıyorsunuz. Müzik durduğunda eski halinizi hatırlamadığınız için yeni şekle girip donuyorsunuz. Oyun bir süre oynandıktan sonra bitirilir.

2) Top Yardımıyla İsim Çalışması
* Çalışma ortamına göre öğrenciler daire şeklinde yere otururlar veya ayakta dizilirler. Öğretmen eline topu alır ve kendi adını söyleyerek (“Benim adım ………. ”) seçtiği birine topu götürüp verir. Topu alan öğrenci kendi adını söyleyerek topu başka arkadaşına verir. Herkes kendi adını söyleyinceye kadar çalışma devam eder.
* Oyunun ikinci aşamasında topu eline alan öğrenci önce kendi adını daha sonra topu kime gönderecekse o arkadaşının adını söyler ve topu arkadaşına gönderir (“Benim adım ……….. topu göndereceğim arkadaşımın ismi ……….. ”). Herkes oyuna katıldıktan sonra çalışma bitirilir.

3) Benimle Gelir Misin?
         Öğrenciler çember halinde sıralanır. Bir kişi çemberin dışında ebe olarak kalır. Ebe çemberin etrafında dolaşmaya başlar. Dolaşırken istediği bir arkadaşının omzuna dokunarak ismiyle “ ……….. benimle gelir misin?” der. Seçtiği kişi çemberin dışına çıkıp ebeyi takip eder. Ebe çemberin etrafında dolaşırken çeşitli hareketler yapar. Ebeyi takip eden kişi ebenin yaptığı hareketlerin aynısını yapmaya çalışır. Ebe seçtiği kişinin yerine gelince oraya geçer ve arkadaki kişi yeni ebe olur. Oyun bu şekilde müzikle devam ettirilir.

DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)

         * Öğretmen sınıfı ikiye ayırır. Öğrenciler karşılıklı olarak sıralanırlar. Öğretmen tanışma ve selamlaşmanın önemi üzerinde durur ve birkaç tanışma ve selamlaşma örneği vererek topluca yapılır. “Her öğrenci karşıdaki eşinin gözüne baksın. Elimi çırptığımda eşlerinize doğru yavaşça yürüyün elinizi uzatıp ‘Merhaba’ diyerek tokalaşın. Sonra geriye dönerken ‘Hoşça kal’ deyip yerinize geçin. Elimi çırptığımda eşinize doğru gülümseyerek yürüyün, adınızı söyleyin ve eşinizin adını öğrenin. El sallayarak geriye dönün ve yerinize geçin. Şimdi kollarınızı açıp eşinize doğru biraz hızlıca yürüyün, eşinize sarılın ve geri dönüp hızlıca yerinize geçin.” denilir.
         *  Öğrencilerden ikili gruplar oluşturulur. Sırayla ortaya alınır ve her birine çeşitli selamlaşma yönergeleri verilerek bunları canlandırmaları sağlanır. “Yavaşça yürüyün, karşılaşınca göz göze bakarak birbirinize sessizce ‘Merhaba’ deyin. Karşılaştığınızda ağlıyormuş gibi yaparak ‘Hoşça kal’ deyin. Karşılaştığınızda gülümseyerek ‘Nasılsın?’ deyin. Kızgın bir şekilde ‘Hoşça kal’ deyin. Karşılaştığınızda el sallayarak ‘Güle güle’ deyin. Esneyerek ‘Günaydın’ deyin. Yorgun bir şekilde ‘İyi akşamlar’ deyin. Kahkahalar atarak ‘Hoş geldin’ deyin. Şaşkın bir şekilde ‘Nasılsın?’ deyin. Tek ayak üzerinde sekerek ‘Seni çok iyi gördüm’ deyin. Çift ayak üzerinde zıplayarak ‘Çok güzel bir gün’ deyin.” şeklinde yönergeler verilerek selamlaşmanın üzerinde durulur.
         * Öğrencilere orta boy resim kağıdı ve boya takımları dağıtılır. Öğrencilerden yeni katıldıkları bir ortamı ve bu ortamda diğer insanlar ile tanışma sürecini görsel çalışma ile anlatmaları istenir.

         * Doğaçlama: Öğrencilerden 4 veya 5 er kişilik gruplar oluşturulur. Her gruptan “bir arkadaş ortamını ve bu arkadaş ortamına yeni gelen biri ile tanışma” sürecini kısa bir şekilde canlandırmaları istenir. Öğrencilere yeterli zaman verilir. Öğretmen isteyen gruplara katılıp yardımcı olabilir.
 
DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)

         * Öğrenciler yerlerine geçerler. Çalışmalarla ilgili öğrencilerin sırayla düşünceleri alınır. En çok hangi etkinliği beğendikleri, hangisinde zorlandıkları sorulur.
        * Yeni tanışılan kişilerin isimlerini öğrenmenin ve selamlaşmanın önemi üzerinde durulur.
      * Çocukların birbirlerine nazik davranmaları ve arkadaşlarıyla iyi ilişkiler geliştirmelerinin üzerinde durulur.

5 yorum:

  1. kutlarım öğretmenim,etkili öğretim yöntemine başlangıç olmuş

    YanıtlaSil
  2. gerçekten çok beğendim hemen sınıfımda uygulayacağım teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. hocam buna ulaşabilir miyiz pdf olarak

    YanıtlaSil
  4. emeğinize sağlık hocam kesninlikle uygulayacağım

    YanıtlaSil