6 Aralık 2015 Pazar

Yaratıcı Drama (Mesleklerin Tanıtılması)



Tema: Mesleklerin tanıtılması
Kazanımlar:
*Kendiliğinden bir işe başlar ve başladığı işi bitirme çabası gösterir.
*Aile üyelerinin, okul personelinin ve toplum çalışanlarının işlerini tanımlar.
*Her mesleğin farklı özellikler gerektirdiğini bilir ve bu mesleklerin hangi ihtiyaçlarımızı karşılamaya yönelik olduğunu araştırır.
Kullanılacak Araç – Gereç: Müzik, kutu



ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİ

ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
*Öğrenciler müzik eşliğinde sınıfın ortasında yürümeye başlarlar. Öğretmenin komutuyla beraber istenilen hareketleri yaparlar. “Şoför gibi araba kullanın, balerin gibi dans edin, itfaiyeci gibi yangın söndürün, marangoz gibi çivi çakın, aşçı gibi yemek karıştırın, çiftçi gibi toprağı karıştırın, temizlik işçisi gibi camları silin, berber gibi saç kesin, demirci gibi demire vurun, makinist gibi tren kullanın, doktor gibi hasta muayene edin, öğretmen gibi ders anlatın vb.”

1) Hayalimdeki Meslek
         Öğrenciler daire şeklinde sıraya geçerler. Öğretmen öğrencilerden birine top verir. Öğrenci elindeki topu bir arkadaşına atar. Topu arkadaşına atmadan önce arkadaşının ismini ve yapmak istediği hayalindeki mesleği ve neden bu mesleği seçtiğini söyler. Oyun bu şekilde devam eder.
        
3) Kağıt Düşürme
         Öğrenciler ikişerli grup olurlar. Öğretmen her gruba bir kağıt verir. İkili gruplar kağıtları vücutlarının bir bölgesine koyarak yere düşürmeden müzik eşliğinde dans ederler. Kağıdı düşüren grup oyundan çıkar.



DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)

         *Pandomin Tekniği: Öğretmen önceden hazırladığı meslek isimlerinin yazılı olduğu kağıtları bir kutunun içine koyar. Gönüllü öğrencilerden biri kutunun içinden bir kağıt seçer. Kağıtta yazılı olan mesleği sözsüz bir şekilde arkadaşlarına anlatmaya çalışır. Birkaç anlatımdan sonra gönüllü öğrenci değiştirilir.
         *Öğrencilerden 4 grup oluşturulur. Gruplar sırayla sınıfın ortasına gelirler. Öğretmen kendilerine bir meslek söyler. Gruplardaki öğrenciler sırayla o mesleği
“............ çünkü” şeklinde ifade ederler.
         * Doğaçlama: Öğrencilere 4 gruba ayrılırlar. Her gruba yarım bırakılmış bir hikaye verilerek bu öykünün devamını düşünerek canlandırmaları istenir.
1.Grup: Tıp okulundan yeni mezun olan Sinan yeni görevine başlamıştır. O gece hastanede ilk acil nöbetini tutacaktır. O sırada siren sesiyle bir ambulans içeri girer, kapının açılmasıyla birlikte…………………
2.Grup: Yeşim öğretmen teneffüste bahçede gezinirken bir kız çocuğunun ağladığını ve çevresinin kalabalık olduğunu görür. Oraya yaklaşır ve………………………
3.Grup: Film kaseti kiralamaya gelen iki müşteri aynı anda aynı kaseti kiralamak ister. Kasetin sadece bir kopyası vardır. Birinci kişinin amacı; ailesine bu akşam bu filmi izletmek için söz vermiştir. Kaseti kesinlikle kiralamak iste. İkinci kişinin amacı; uzun bir zamandan sonra sonunda bu filmi izlemek için gerekli süreyi bulabilmiştir. Kaseti kesinlikle kiralamak ister.
4.Grup: Müşteri temizlemeye verdiği gömlek hakkında temizleyici ile konuşur. Müşterinin amacı; yalnızca iki kez giydiği gömleği küçülmüştür. Temizleyiciden gömleğin parasını vermesini ister. Temizleyicinin amacı; gömleğin zaten küçük olduğunu müşterinin kendisine yanlış bir gömlek getirdiğini söyler.

DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)

         *Öğrencilere çalışmalar hakkında duygu ve düşünceleri sorulur.
         *Okuldaki meslekler hatırlatılarak, kimlerin ne mesleği yaptığı üzerinde konuşulur.
         *Öğrencilere anne ve babalarının, çevresindeki insanların hangi meslekleri yaptıkları sorulur.
         *Öğrenciler 4 gruba ayrılır. Her gruba birer kağıt verilir. Gruplardan mesleklerle ilgili şiir yazmaları istenir.

1 yorum: