14 Ekim 2022 Cuma

Okuma - Yazma Süreci ("k" ve "i" sesi etkinlikleri)

   İlk grup seslerde sona doğru gelirken yavaş yavaş öğrencilerimiz sesleri daha hızlı birleştirip hece ve kelimeleri oluşturmaya başladı. Önemli olan öğrencinin sesi net bir şekilde ayırt edebilmesidir. Bunun için özellikle kelimede bulunan sesin baş, orta veya sonda olması gibi yapılan etkinlikler bu konuda önemlidir. Sesi kelimede algılayamayan öğrenciye bunu sabrederek net bir şekilde ağızdan çıktığı şekliyle alternatif yöntemler kullanarak  hissettirmek gerekiyor.

   Dikte çalışmaları yaptırırken önce cümleyi daha sonra kelime kelime söyleyerek öğrencilerimizin söyleneni yazmasını sağlıyoruz. Zorlanan öğrencilerimiz için kelimeyi de hecelerine ayırarak söyleyebiliriz fakat sese kadar inilmesini doğru bulmuyorum. Ses birleştirmede sorun yaşayan öğrencilerimizle hece çalışmalarıyla bu işi devam ettireceğiz.

   Geçtiğimiz hafta öğrencilerimizle akıl ve zeka oyunları çalışmalarına başladık. Haftanın iki günü gruplar halinde öğrencilerimize kutu oyunlarını tanıtmaya başladım. Q-Bitz ile oyunlarımıza başladık. Bir süre sonra farklı bir oyun ile çalışmalarımıza devam edeceğiz.

"k" ve "i" sesi çalışmalarından örnekler;





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder