22 Ağustos 2023 Salı

Tanışma ve Selamlaşma (Yaratıcı Drama)

Tema:Tanışma ve Selamlaşma

Kazanımlar:

* Farklı bir ortama katıldığında kendisini tanıtır.

* Arkadaşlarıyla karşılaştığında onlara nasıl selam vermesi gerektiğini kavrar.     

Kullanılacak Araç – Gereç: Müzik, top, yumak ip, kuru boya, a4 kağıdı

ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİ


ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)


1) Zıpla Zıpla Spor

Öğrenciler sınıfın ortasına geçer. Öğretmen “Hakan Abi ve Gitarı Boncuk” kanalından “Zıpla Zıpla Spor Şarkısı” nı açar. Öğretmen, öğrencilerine şarkıya eşlik ederek hareketleri beraber yapmaya çalışacaklarını söyler. Karekodu okutarak şarkıya ulaşabilirsiniz.

2) Adım Çuf Çuf

Öğretmen trenin nasıl bir ulaşım aracı olduğunu soru cevap yaparak öğrencilerine anlatır. Daha sonra öğretmen lokomotif olarak “Ben küçük bir trenim/ Yaylaları gezerim/ Arkadaş edinirim/……...(Öğretmen ismini söyler.) trene” şeklinde şarkı söyler. Ardından sınıftaki bir öğrencinin karşısında durur. Elini sıkarak onu oyuna davet eder, elinden tuttuğu öğrenciyi arkasına alarak trenin vagonunu oluşturmaya başlar. Vagon olan öğrenci, öğretmenin yaptığı gibi başka bir arkadaşının elini sıkar ve “Merhaba ben ………(Öğrenci ismini söyler.)” der. Tanıştığı öğrenci de ismini söyleyince arkadaşının elini tutar ve onu arkasına alır. Böylece öğrenciler bir tren oluşturur.

3) Yün Tırtıl Yünden Tırtıl

Öğrencilerin art arda dizilmeleri sağlanır. Öğretmen bir yün yumağını eline alır. Kendi adını söyleyerek arkasındaki çocuğa yumağı verir ve ipin bir ucundan tutmaya devam eder. Sonrasında tüm öğrenciler sırayla adını söyleyerek son öğrenciye gelene kadar yumağı arkadaşlarına vermeye ve ipin bir ucundan tutmaya devam eder. Sıranın sonundaki öğrenci adını söyledikten sonra öğretmen bu öğrencinin yanına gelir. “Yün tırtıl, yünden tırtıl gel benimle pıtır pıtır.” Tekerlemesini yüksek sesle söyler ve grubun tekrar etmesini ister. Öğretmen, artık bir tırtıl olduklarını ve beraber hareket etmeleri gerektiğini söyler. Öğrencilerden ipi tutmaya devam ederek grup halinde verilen yönergelere uymalarını ister. (“Tırtılın karnı acıktı, hızlı yürüyor, tırtıl yoruldu, çömeliyor vb.)

4) İsim – Hareket Oyunu

Öğretmen öğrencilerinden çember oluşturmalarını ister. Öğrenciler sırayla ismini söylerken, isminin her hecesine bir hareket gösterir. (AH “sağ el parmakları şıklatma”, MET “sol el parmaklarını şıklatma.”) Öğrencilerin hepsi isimlerinin hecelerine göre hareketlerini gösterdikten sonra sırayla herkes önce adını söyler ve hareketini yapar. 1.sınıfa yeni başlayan öğrencilerle oyun oynatılırken hece mantığına göre hareket yaptırılmayabilir. Öğrenci ismini söyler ve bir hareket yapar.

DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)

 * Öğrenciler sınıfın ortasına alınır. Sağ elinin üç parmağını kaldırmaları istenir. (İşaret, orta, yüzük parmakları) Öğretmen, işaret parmağı “Merhaba, benim adım………/Öğrenci adını söyler.”, orta parmak “Yapmaktan hoşlandığı bir etkinlik” ve yüzük parmağı “Yeni okul ortamı hakkındaki duygu ve düşüncesi” ifade edeceğini açıklar ve örneklendirir. Öğrenciler parmaklarını kaldırıp sınıfta dolaşır. Karşılaştıkları arkadaşlarıyla parmaklarını dokundurarak kendilerini yönergelere göre ifade etmeleri sağlanır. Bütün öğrenciler birbiriyle karşılaşıncaya kadar çalışmaya devam edilir.

 * Öğrenciler birbirlerini tanıdıktan sonra öğretmen “Şimdi herkes birbirinin ismini öğrendiğine göre, birbirimizi biraz daha yakından tanımaya ne dersiniz? Kendimizi resimlerle tanıtacağız.” der. Öğrencilere a4 kağıdı ve kuru boya dağıtır. Öğrencilere kendilerini tanıtan resimler çizmelerini söyler. Sadece fiziki özellikler üzerine yoğunlaşmamaları gerektiği vurgulanır. Kişilik özellikleri veya yapmaktan hoşlandıkları etkinliklere de yer vererek kendilerini daha iyi tanıtabilecekleri ifade edilir. Yeterli zaman verildikten sonra öğrenciler çalışmalarını sınıf tahtasına yapıştırır. Resimler üzerinden değerlendirme çalışması yapılır.

* Doğaçlama: Öğrencilerden 4 veya 5 er kişilik gruplar oluşturulur. Öğretmen gruplara canlandırmalarını istedikleri olayı anlatır. Öğrenciler okuma biliyorsa olay yazılı olarak gruplara dağıtılır. “Küçük Mor Kuş ilk defa uzun bir yolculuk yapmaktadır. Meraklı olduğu için yeni yerler keşfetme heyecanıyla bir süre sonra sürüsünden geri kalıp yolunu kaybeder. Sürüsünü ararken çeşitli hayvanlarla tanışıp arkadaş olur. Mor Kuş’un yolculuğu hem keyifli hem maceralı bir yolculuğa dönüşür.”  Öğrencilere yeterli zaman verilir. Öğretmen isteyen gruplara katılıp yardımcı olabilir.

DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)

* Öğrenciler doğaçlama çalışması bittikten sonra yerlerine geçerler. Çalışmalarla ilgili öğrencilerin sırayla düşünceleri alınır. En çok hangi etkinliği beğendikleri, hangisinde zorlandıkları sorulur.

 * Yeni tanışılan kişilerin isimlerini öğrenmenin ve selamlaşmanın önemi üzerinde durulur.

* Çocukların birbirlerine nazik davranmaları ve arkadaşlarıyla iyi ilişkiler geliştirmelerinin üzerinde durulur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder