30 Temmuz 2016 Cumartesi

Ailemizde Günlük Hayatımız



Tema: Ailemizde günlük hayatımız
Kazanımlar:
*Aile bireylerinin yaptığı işleri paylaşabilme
*Ailede üzerine düşen görevi yapabilme
Kullanılacak Araç – Gereç: Balon, müzik (doğa sesleri)
 
  ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİ

ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
         *Öğrenciler sınıfın ortasında serbest bir şekilde dururlar. Öğrenciler öğretmenin komutuyla beraber parmakları, elleri, ayakları veya bedenlerini kullanarak çeşitli sesler çıkarırlar. Bir süre sonra çıkardıkları sesleri hiç duyulmayacakmış şekilde azaltırlar. Daha sonra çıkardıkları sesleri değiştirirler ve sesleri yükseltirler. Öğretmenin komutuyla bu işlem birkaç kere tekrarlatılır.
         *Öğrenciler sınıfın ortasında çember şeklinde dizilirler. İçlerinden bir kişi ebe olur ve dışarı çıkarılır. Çemberdeki öğrencilerden bir kişi seçilir. Bu kişi kendisine göre vücudunu kullanarak bir ses çıkarır. Çemberdeki öğrencilerde bu öğrencinin çıkardığı sesi taklit etmeye çalışır. Ebenin amacı sesi çıkarmayı başlatan öğrenciyi bulmaktır.
         *Öğrenciler sınıfın ortasında çember şekilde dizilirler. Her öğrenci eline istediği bir eşyayı alır. Çemberdeki öğrencilerden bir kişi komut vermek için çemberin ortasına geçer. “Tut” dediğinde çemberdeki diğer öğrenciler ellerindeki eşyayı yere bırakırlar. “Bırak” dediğinde ise eşyayı yerden alırlar. Şaşıran öğrenciler oyundan çıkarılır. Komut veren öğrenci belli bir süre sonra değiştirilir.

1) Balon Patlatma
         Öğrenciler sınıfın ortasında serbest bir şekilde durular. Öğrencilere ikişer tane balon ve bu balonları ayak bileklerine bağlamak için 2 tane ip verilir. Öğrenciler balonları ayaklarına bağlarlar. Öğrenci hem kendi balonlarını korumaya hem de diğerlerinin balonlarını patlatmaya çalışır. 2 balonu da patlayan öğrenci oyundan çıkar. Öğrenciler kalabalık ise oyun gruplar halinde oynatılabilir.

DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)

         *Öğrenciler sınıfın ortasında serbest bir şekilde dizilirler. Öğretmen öğrencilere doğanın çeşitli seslerinden oluşan bir müzik dinletir. Öğrencilerden müziği dinlerken doğadaki canlı ve cansız varlıkları düşünmeleri istenir. Öğretmen müzik çalarken öğrencilerden kendilerini toprak altında yaşayan böcek, karınca, köstebek gibi hayvanlar olarak düşünmelerini ister. Toprağın altının evleri ve anne, baba, kardeşleriniz ile beraber yaşadıklarını düşünmeleri istenir. Seçtikleri hayvanların günlük yaşayışlarını taklit etmeleri istenir. Çalışma sonunda toprak altında yaşayanlar ile toprak üstünde yaşayan bizler arasında benzerlik veya farklılıklar üzerinde öğrencilerin düşünceleri alınır.
         *Doğaçlama: Öğretmen öğrencileri 4 ayrı gruba ayırır. Her gruba çalışmaları için aynı konuyu verir. Gruplar hazırlıklarını yaptıktan sonra çalışmalarını sunarlar.

“Oya okuldan eve geldiğinde annesini işten gelmiş ve yatağına yatmış bir durumda buldu. Oysa henüz mesai bitmemişti. Annesi Oya’ya kendisini hasta hissettiğini ve işten izin aldığını söyledi. Bu arada Oya’nın kardeşi Ahmet’e bakan Ayşe Hanım Oya eve gelince kendi evine dönmüştü. Oya Ahmet’in haykırarak ağladığını duydu. Aynı anda annesi de Oya’ya sesleniyordu. Oya tam kardeşini kucağına alıp annesine doğru gidecekken hızla çalan kapının zilini duydu.”
         *Öğrenciler 4 gruba ayrılır. Öğretmen her gruba bir resim kağıdı verir. Gruplar bir ailenin günlük yaşamını konu alan birer resim yaparlar. Gruplar çalışmalarını bitirdikten sonra diğer gruplara çalışmalarını sunarlar.

DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
         *Yapılan çalışmalar hakkında öğretmen öğrencilerin düşüncelerini alır.
       *Öğrencilerden; aile bireylerinin aile işlerini paylaşmanın önemi, aile bireylerinin üzerlerine düşen görevleri yapmalarının önemi ve aile gereksinimlerinin tek  kişi değil de tüm aile bireylerince karşılanabileceğinin önemi üzerinde konuşulur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder