Tema: Çevre kirliliği ve sağlımız
Kazanımlar:
*Hava,
su, toprak ve atık kirliliğinin insan sağlığına etkilerine örnekler verir.
*Çevre
kirliliğinin insan sağlığına etkilerini kavrar.
Kullanılacak Araç – Gereç: Müzik, çevre kirliliği
ile ilgili fotoğraflar, kutu
ÖĞRETME
– ÖĞRENME SÜRECİ
ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
*Öğrenciler
sınıfın ortasında çember şeklinde dizilirler. Öğretmen öğrencilere gözlerini
kapatmalarını ister. 1 gün içinde orman ürünlerinden yani ağaçlardan yapılmış
ve kullandıkları eşyaları düşünmelerini ister. Aklına gelen öğrenciler
gözlerini açar ve kullandığı hareketleri pandomin tekniğini kullanarak
canlandırır. Canlandırmalar sonunda öğrencilere “Kullandığımız bu eşyalar
olmasaydı hayatımız nasıl olurdu?” şeklinde soru sorulur. Öğrencilerin
düşünceleri alınır.
*Öğrenciler
sınıfın ortasında müzik eşliğinde serbest olarak yürürler. Öğretmen öğrencilere
hava, su ve toprak komutlarını vereceğini söyler. Hava komutuyla uçuyormuş
gibi, su komutuyla yüzüyormuş gibi ve toprak komutuyla koşuyormuş gibi
yapmaları istenir. Komutlar yeri geldiğinde karışık ve hızlı bir şekilde
söylenir.
1)
Kırkayak
Öğrenciler
birbirlerinin bellerinden tutarak art arda dizilirler. Öndeki öğrenci
kırkayağın başıdır ve amacı arkadaki arkadaşlarından kopmadan en arkadaki
arkadaşını yakalamaktır. Oyun mekanın büyüklüğüne göre gruplara ayrılarak
oynanabilir.
DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
*Öğrencilerden 4 grup oluşturulur. 1 ve
2. gruplar ile 3 ve 4. gruplar bölünmüş ekran tekniğini kullanarak verilen
konuları canlandırmaları istenir. Canlandırma sırasında öğretmenin komutuyla
canlandırmasını yapan grup bekler diğer grup canlandırmasını yapar.
1.Grup: Orman ürünlerini hemen kullanarak
para kazanmak isteyen ormanın büyük bir bölümünü kesip tarım ve otlak alanlara
dönüştürmek isteyen insanlar.
2.Grup: Orman kaynaklarını gelecek için
korumayı isteyen, kaynakları doğru bir şekilde kullanarak verimi artırmak ve
sürekliliğini sağlamak isteyen insanlar.
3.Grup: İşadamı Adnan Bey fabrikasından
çıkan atıkları arıtmak için fabrikada görevli olan mühendisler ile bir toplantı
yapacaktır. Adnan Bey için önemli olan çevre temizliği ve insan sağlıdır.
4.Grup: İşadamı Adnan Bey fabrikasından
çıkan zehirli atıkları kanal yapıp arıtmak yerine göl ve deniz sularına
bırakmaktadır. Çünkü onun için önemli olan para kazanmaktır.
*TV Programı Hazırlama: Öğrenciler 4
gruba ayrılır. Her gruba sırayla “hava kirliliğinin insan sağlığına etkileri”,
“su kirliliğinin insan sağlığına etkileri”, “toprak kirliliğinin insan
sağlığına etkileri” ve “atıkların insan sağlığına etkileri” konularıyla ilgili
fotoğraflar verilir. Gruplardan konularıyla ilgili bir Tv programı
hazırlamaları istenir. Canlı yayını sunan ve konuyu tartışan kişiler olacaktır.
Konuyu izleyicilere sunmak için kısa filmler gösterecekler. Bu kısa filmleri de
kendileri canlandıracaklardır. Bir grup çalışmasını sunarken diğer gruplar
canlı yayındaki konuklar olacaklardır. İsteyen soru sormak için söz hakkı
alabilecektir.
DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
*Öğrencilere yapılan çalışmalar
hakkında duygu ve düşünceleri sorulur.
*Çevre kirliliğini önlemek için neler
yapılması gerektiği sorulur ve öğrencilerin düşünceleri alınarak pekiştirme
çalışması yapılır.
*Öğrencilere birer kağıt verilir.
Gelecekteki insanlara nasıl temiz bir çevre, güzel bir doğa bıraktıklarını, bunun
için neler yaptıklarını anlatan mektup yazmaları istenir. Mektubunu yazan
öğrenci öğretmenin hazırladığı kutunun içine atar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder