8 Temmuz 2024 Pazartesi

Yaratıcı Drama (Yaratıcılığı Geliştirme 7)

Tema: Yaratıcılığı geliştirme

Kazanımlar:

*Yaratıcı dramanın özelliklerini kavrar.

*Yaşadığı bir problemi nasıl çözebileceğini açıklar.

*İletişimde jest, mimik ve beden dilinin önemini kavrar.

*Grup içinde yapılan bir çalışmaya katkıda bulunur.

*insanlar arası sağlıklı bir iletişimin önemini kavrar.

Kullanılacak Araç – Gereç: Gazete, müzik, rol kartları, masal kartları


ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİ

 

ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)

* Öğrenciler sınıfın ortasına gelirler. Öğrencilere kalabalık bir caddede yürüdüklerini ve uzaktan bir arkadaşını gördükleri söylenir. Öğrencilerden arkadaşına ulaşmaları istenir. Zor da olsa arkadaşına ulaştıkları ve bu kalabalık caddede ikili olarak yürümeye devam ettikleri söylenir. Uzaktan başka bir ikili grup gördükleri ve onlara ulaşmaları gerektiği istenir. İkili gruplar birleşirler ve bu caddede dörderli arkadaş grubu olarak yürürler. Grupların her karşılaşmasında birbirleriyle sohbet etmeleri istenir. 

1) Gazete

     Sınıftaki öğrenciler sınıfın ortasında ikişerli eş olurlar. Eşlerin birbirlerinden yeterli mesafede uzak durmaları sağlanır. Her gruba bire gazete sayfası verilir. Öğretmenin komutuyla eşlerin ikisi de gazetenin üzerine çıkıp bekler. Daha sonra gazete yarıdan katlanarak küçültülür. Komutla beraber eşler bu gazete parçasının üzerine çıkar. Oyun bu şekilde gazetenin her bir aşamada yarısını katlatarak devam ettirilir.

2) Parazit

     Sekiz kişiyle oynanır. Oyuncular ikişer kişilik iki gruba ve dört kişilik bir gruba ayrılırlar. Öğretmen 1. gruba bir cümle söyle ve bu cümleyi karşılarındaki 2. gruba aktarları istenir. 3.grubun amacı ise bu iki grubun arasında durup farklı şeyler söyleyip 1. grubun amacına ulaşmasını engellemektir. 2. grup ise aradaki parazitlere karşı 1. Grubun söylediği cümleyi anlamaktır. Oyun sınıftaki öğrenci sayısına göre gruplara ayrılır ayrı ayrı oynanabilir.

3) Neşeli Daire

    Öğrenciler sınıfın ortasında daire şeklinde dizilirler. Kendilerini sakin ve mutlu hissedecekleri basit bir hareket düşünmeleri istenir. Çemberde ilk öğrenci hareketini gösterir. Bir sonraki öğrenci kendinden önceki arkadaşının hareketini sonra kendi hareketini yapar. Bundan sonraki öğrenci ilk hareketten başlayarak en son kendi hareketini yapar. Oyun bu şekilde devam ettirilir. Daire içinde öğrenci sayısı fazla olursa hareketlerin hatırlanması için grup yardımcı olabilir. Öğrenci sayısına göre küçük gruplar oluşturulup hareketlerin hatırlanması için oyun ayrı ayrı oynanabilir.

DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)

     *Playback: Öğrencilerden ikili gruplar oluşturulur. Öğrencilere önceden hazırlanmış rol kartları verilir. Gruplar sırayla tahtaya çıkar ve ikili eşler arka arkaya durular. Öndeki öğrenci ellerini sırtında birleştirir ve kullanmaz. Arkasındaki eşinin elleri artık onun elleri olacaktır. Rol kartlarındaki konuşmayı sunmaya çalışırlar. Arkadaki öğrenci elleri ve kollarıyla öndeki arkadaşının konuşmasını desteklemeye çalışır.

     *Hikaye Birleştir: Öğrencilere serbest bir şekilde sınıfın ortasında durular. Öğretmen her öğrenciye bir masalın belli bir kısmını içerin masal kartları verir. Öğrencilerin amacı aynı hikayeyi bulup birleştirmektir. Etkinliği zorlaştırmak için birden fazla masaldan yararlanılabilir.

    *İyi Haber – Kötü Haber: Öğrenciler 4 gruba ayrılırlar. Gruplar sırayla tahtaya çıkarlar. Öğretmenin vereceği yönergeye uygun olarak sırayla “iyi haber şu ki – kötü haber şu ki” şeklinde başlayan cümlelerle bu yönergeyi sürdürmeleri istenir. Öğrencilerin cümleleri birbirinin devamı niteliğinde bağlantılı olmalıdır.

- Bu küçük bir köyün dışında küçük bir evde ve çok mutsuz olarak yaşayan Mehmet’in hikayedir.

- Ertesi gün ki matematik sınavıma çok iyi çalışmam gerek.

- Dışarıda çok fazla yağmur yağmasına rağmen dışarıya çıkmalıyım.

- Alışveriş yaparken birden gözüme çok pahalı diye alamadığım elbise takıldı.

- Yeliz otobüsten indi ve bavul sırası bekliyordu.

- Ayhan uzun süredir görüşmediği arkadaşının evine ilk kez gidecekti.

DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)

      *Öğrenciler ikili eş olurlar ve sırt sırta otururlar. Öğrenciler birbirlerine bakmadan resim yaparlar. Önce A öğrencileri çizdikleri resmi B öğrencilerine anlatarak çizdirmeye çalışır. Daha sonra B öğrencileri yaptıkları resmi anlatıp çizdirirler. Çalışma boyunca öğrencilerin birbirlerine bakmamaları istenir.

      *Yapılan çalışmalar hakkında öğrencilerin duygu ve düşünceleri alınır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder