9 Eylül 2019 Pazartesi

Okul Zamanı

Uzun bir yaz tatilinden sonra yeni eğitim-öğretim yılına bugün başladık. Ülkemize hayırlara vesile olması dileğiyle.

1.sınıfı geride bıraktık artık. Okuyup yazıyor, sayıları biliyor ve sayılarla işlemler yapıp basit düzeyde problem çözebiliyoruz. Okul ortamına yabancı değiliz. Bu ortamda neler yapılması gerektiğini biliyoruz. :) Okulun ilk günü olduğu için öğrencilerimizle sohbet ettik. Yaz tatili anıları hakkında konuştuk. Öğrencilerimiz yaz tatilinde yaptıkları etkinliklerin fotoğraflarını gönderiyor ve üzerinde konuşuyorduk. Neler yaptıklarını bildiğim için bu etkinlikler üzerinde detaylı olarak konuşma fırsatı bulduk.

Bu sene okulumuzun ikinci katında olacağız. Bu katı kullanırken özellikle nelere dikkat edilmesi gerektiğini konuştuk. Sınıf ortamında ufak tefek değişiklikler yaptık. Bu hafta öğrencilerimiz ders araç gereçlerini tamamlayacaklar. Derslerimizde genel tekrar çalışmaları ve okuduğunu anlama üzerinde duracağız. Önümüzdeki hafta eksiksiz bir şekilde derslerimize başlayacağız. Defter tutma konusunda öğrencileirmizi detaylı olarak bilgilendirdim. Öğrencileirmiz geçen yıldan kalan defter ve diğer ders araç gereçlerini bu sene kullanmaya devam edecektir.

Öğrencilerimizin bir kısmı yaz tatilinde okuduğu hikaye kitaplarını teslim ettiler. Yaz tatili çalışmaları hakkında konuştuk. Okuduğunu anlama düzeyini kontrol etme amacıyla okuma ve soruları yanıtlama çalışması yaptık. Soruların bir kısmını yanıtladık. kalan kısmını ev çalışması olarak verdim. Matematikten ritmik sayma, toplama ve çıkarma işlemlerinin tekrarını yaptık.

Oyun dersinde temel ısınma hareketleri ve serbest oyun etkinliği yaptık. Serbest oyun etkinliğinde öğrencilerimizle bireysel olark rehberlik çalışması yaptım.

Sinifimegitim ve sinifimegitimin sosyal medya gruplarının takipçi sayısı her geçen gün artmaktadır. Önceki yıllarda sinifimegitimi her gün güncelliyordum. Geçtiğimiz seneden itibaren haftalık olarak güncelleme yapmaya başladım. Sosyal medyadan farklı olarak hazırladığım çalışmalar olduğunda paylaşımları yapmaya devam edeceğim. Sinifimegitim benim için yılların birikimi haline gelmeye başladı.

2 yorum:

  1. Değerli öğretmenim çalışmalarınızı ve etkinliklerinizi yakından takip ediyor ve sınıfta öğrencilerimizle birlikte istifade ediyoruz.Paylaşımlarınız ve bizlere sunduğunuz tüm katkılarınız için çok teşekkür ederiz başarılı bir yıl dileriz.

    YanıtlaSil
  2. Hocam merhaba. Sayfanızı yeni keşfettim. 2. Sınıf öğretmeni olarak çalışmalarınizı takip edeceğim. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil