14 Eylül 2022 Çarşamba

Görsel Etkinliklerde Yaratıcılık

Görsel sanatlar ve serbest etkinlikler dersinde yapılan, çalışma yaprakları ve kitaplarda fazlaca yer verilen boyama etkinlikleri öğrencilerimize yaratıcılık konusunda bir kazanım sağlamaz. Özellikle anaokulu ve 1.sınıfta yapılan bu çalışmalar maalesef öğrencilerimizi resim dersinden soğutmaktadır. Öğrenciler için A4 kağıdı büyüklüğünde bir çizimi boyamak işkence gibidir. Zaten öğrencilerin büyük bir kısmı çabucak bitsin diye karalayıp bırakırlar. Çalışma sayfalarında yer verilen bir kazanım sonrasında resim boyatma gibi bir etkinlikte boyamayı öğrencilerimizin isteğine bırakalım. Örneğin çizgi çalışmalarında öğrencimiz noktaları birleştirsin sonrasında çizimi boyamayı tercihine bırakalım. Burada önemli olan zaten çizgi çalışmasını yapmasıdır. Boyama çalışmasının kalem tutma, parmak kaslarını geliştirmede bir etkisi de yoktur. Hatta öğrencilerimiz boyama yaparken yorulduğu için kalemi farklı şekillerde tutma eğilimine geçmektedir. Kalem tutma ve parmak kaslarını geliştirme için farklı yöntemler kullanmak daha iyi olacaktır. 

Görsel sanatlar dersi için tavsiyem; öğrencilerimizin yaratıcılıklarını geliştirecek etkinliklere yer vermektir. Öğrencilerimizi düşünmeye yönlendirmeli, düşüncelerini kağıda resmetmelerini istemeliyiz. Öğrencimiz hazır çizim yerine kendi çalışmasını boyamalıdır. Boyaması düşündüğü görsel çalışmasına göre şekillenecektir. 1.sınıfta yapılabilecek görsel sanat çalışmalarına örnek,





Parmak kaslarını geliştirecek bir yöntem;
Düğüm çözme - düğüm atma


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder