28 Eylül 2022 Çarşamba

Okuma - Yazma Süreci ("L" - "l" sesi etkinlikleri)

Bir önceki yazımda uyum haftasında yapılan çalışmalar ve e sesi etkinliklerine yer vermiştim. Geçtiğimiz hafta "l" sesi öğretimini tamamladık. İlk heceler ve kelimelerle cümleler yazdık. Kılavuz çizgili defter yerine çizgili deftere başladığımızı belirtmiştim. E ve L seslerinin çizgili deftere yazımı ile ilgili aksilik yaşamadık. 

Sayfalarca harf, hece veya kelime yazdırmanın önemli bir fayda sağladığını düşünmüyorum. Öğrencilerimiz harfin yazılış kuralını biliyorsa ve satıra uygun yazıyorsa 3-5 satır yazdırmak yeterlidir. Zaten harf öğretimi devam ettikçe sürekli geçmişte öğretilen harflerde yazılmaya devam edilecektir. Satırlara uygun yazamayan, hazırbulunuşluğu yeterli olmayan öğrencilerimiz için illaki yazı çalışması yaptırılmalıdır. Noktalı harflerin üzerinden geçme gibi çalışmalar bıktırmadan yaptırılabilir. Parmak kaslarını geliştirme çalışmalarını geçmiş yazılarımda paylaşmıştım.

"E" ve "L" sesleriyle ilgili hece ve kelime oluşturma çalışmaları yaptık. Hece ve kelimeleri de aynı şekilde 3-5 satır yazarak pekiştirdik. Oluşturulan hece ve kelimelerle cümleler kurduk dikte çalışmaları yaptık. Dikte çalışması yaparken cümlelerde görseller kullanılmalıdır. Örneğin; "Çocuklar el ele kalem elle." cümlesinde çocuklar ve kalem ifadelerini görselle ifade ederek dikte çalışması yaptık.

"L" sesi etkinlikleriyle ilgili yaptığımı görsel çalışmalara ilkokulburada,etkinlikburada ve ilkokul1 sitelerinden ulaşabilirsiniz. Ses öğretimiyle ilgili bu tür görsel etkinlikler hazırlayan öğretmenlerimize teşekkür ederiz. :)

"l" sesi etkinliklerimizden örnek çalışmalar;










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder