4 Ekim 2019 Cuma

Basamak Değeri - Hece Bilgisi - İletişim (01-04 Ekim)

Senenin başında planladığımız okul çıkışında yapacağımız halk oyunları kursumuza bu hafta başladık. Sınıfımızı iki grup şeklinde birer gün ara ile çalışmalara alıyorum. Çalışmanın ilk dersi akademik olarak bireysel çalışmalar oluyor. İkinci ders thalk oyunları temel hareketlerine çalışma şeklinde oluyor. Havanın güzel olduğu bu günlerde çalışmalarımızı dışarıda yapıyoruz. Ders saatleri uygun oldukça ortaokul halk oyunu ekibindeki öğrencilerimizde bireysel olarak öğrencilerimizle ilgileniyorlar. Kısa sürede zeybek yürüme figürünü tam olarak öğreneceklerdir.

Hayat bilgisinden oyun kuralları ve iletişim konusuna çalıştık. İletişim konusunda konuşma ve dinleme kuralları ile duygularımız alt kazanımlarına çalıştık. Soru cevaplar şeklinde ders kitabından konuları çalıştık. Okulistikten etkinliklerini tamamladık. Ders defterimize konularla ilgili görsel etkinlikler üzerinden not tutma çalışması yaptık.

Türkçe dersinde okuduğunu anlama ve 5N1K etkinlikleri temel olmak üzere dilbilgisi konularından hece bilgisi konusunu çalıştık. Ders kitabından okuma çalışmaları ve etkinliklerini ünite planına uygun olarak çalışıyoruz.

Matematik dersinde ritmik saymalar, onluk birlik kavramı ve basamak kavramını tekrar ettik. Basamak değeri konusunu çalıştık. Basamak değeri konusunu çalışırken şu yöntemi kullanmak basamak değeri kavramını net bir şekilde öğretiyor: Tahtaya ayrı bir şekilde 3 ve 5 rakamını yazdım. Öğrencileirmize bu rakamların kaç olduğunu sordum. Hepsi üç ve beş şeklinde doğru bir şekilde okuyor. Daha sonra 35 sayısını yazdım ve öğrencileirmizden bu sayıyı okumalarını istedim. Hepsi otuz beş şeklinde bu sayıyı okudu. Burada otuz beşi neden üç ve beş şeklinde okumadıklarını sordum. Beyin fırtınasından sonra basamak kavramına dikkat çektik. Basamakların değeri olduğunu kavramaya çalıştık. Öğrenci basamak kavramı ve değerini kavrarsa ve o basamağın ismini bilirse sayıyı kavraması da o kadar kolay oluyor. 2.sınıf öğrencisi için birler ve onlar basamağını öğrenmesi yeterlidir. Fakat basamak adını ve değerini kavrayan öğrenci için 4,5 hatta 6 basamaklı bir sayıyı okumak çok kolaydır. Tahtaya 6 tane kısa çizgi çizdim. Her çizginin basamak olduğunu ve isimlerini altlarına yazdım. Her basamağa yazdığım rakamın okunuşunu sorduğumda sınıftaki öğrencileirn büyük bir bölümü o sayıyı okuyabildi.
basamak kavramı ve basamak değerinden başka sayı örüntüleri konusuna çalıştık. Matematiğin temeli sayı sayma becerisidir. Sayı sayma becerisine hakim olan bir öğrenci için dört işlem yapmak çok kolaydır. Bu yüzden ritmik sayma ve sayı örüntüsü konusuna planlamadan daha fazla zaman ayıracağım. Sayı saymasını bilen öğrenci ilerleyen konulardan olan toplama ve çıkarma işlemini kolaylıkla yapacaktır.

Serbest etkinlikler ve görsel sanatlar dersinde sonbahar çalışması yaptık. Türk Genciyiz Biz isimli marşın çalışmasını yaptık müzik dersinde. Öğrencilerimize marşın altyapısını gönderdim. Ayrıca şarkılarımız sayfasına yükledim. Sohbahar görselinin şablonunu da görsel etkinlikler sayfasına yükledim. Ev çalışmaları için verdiğim etkinlikleri 2.sınıf etkinlikler ve dosyalar sayfasına yükledim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder