20 Ağustos 2024 Salı

Tanışma Etkinlikleri (Yaratıcı Drama)

 
İSİM VE HAREKET
1) Öğrenciler sınıfın ortasında ayakta çember oluşturur.
2) Herkes sırayla önce kendi adını söyler, sonra ismiyle ilişkilendirebileceği bir hareket yapar. (Örneğin; "Benim adım Ahmet" der ve sağ elini havaya kaldırır."
3) Diğer öğrenciler de arkadaşını ismiyle birlikte hareketini tekrar ederek selamlar.

İSİM TOPU
1) Öğrenciler sınıfın ortasında çember oluşturur.
2) Bir öğrenci topu alır ve başka bir arkadaşına atar. Topu attığı arkadaşının ismini söyler.
3) Herkes topu bir defa atıp aldığında etkinlik hızlandırılarak devam ettirilebilir.

BUZ KIRICI SORU SORMA
1) Öğrenciler çember şeklinde otururlar.
2) Öğretmen gruba "buz kırıcı" bir soru sorar. Sorunun amacı öğrencilerin kendisini tanıtması ve paylaşımda bulunmasına yönelik olmalıdır. Örneğin; "Bu grupta tanımadığın birine bir soru soracak olsan ne olurdu?" veya "Dün seni mutlu eden bir şey söyleyebilir misin?" vb.............
3) Öğrencilerin soruları yanıtlayıp kendilerini gruba tanıtmaları ve kendi aralarında iletişim kurmaları sağlanır.

ADIM ADIM TANIŞMA
1) Öğrenciler sınıfta serbest bir şekilde dolaşırlar.
2) Karşılaştıkları arkadaşlarıyla önce tokalaşırlar daha sonra kendini tanıtan bir cümleyi arkadaşıyla sırayla paylaşır.
3) Bütün öğrenciler en az bir arkadaşıyla tokalaşıp kendini tanıttıktan sonra ikinci aşamaya geçilir.
4) İkinci aşamada karşılaştıkları arkadaşına önceden tanıştığı arkadaşını sırayla tanıtmaları istenir.

ORTAK NOKTALAR
1) Öğrenciler ikili gruplar oluşturur.
2) Gruplar 3 - 5 dakika süre verilir. Ortak özellikleri hakkında konuşurlar.
3) Süre tamamlandıktan sonra gruplar ortak özelliklerini diğer arkadaşlarıyla paylaşır.

İSİM ZİNCİRİ
1) Öğrenciler sınıfın ortasında çember oluşturur.
2) Bir öğrenci kendi ismini ve kendini tanıtan kısa bir cümle söyler. Örneğin; "Benim adım Mete, koşmayı severim."
3) İkinci öğrenci önce birinci öğrencinin söylediklerini tekrar eder ardından kendi ismini ve cümlesini söyler.
4) Sınıf mevcuduna göre etkinlik öğrencilerin düzeyine göre gruplara ayrılıp da uygulanabilir.

BİR YALAN BİR DOĞRU
1) Öğrenciler çember şeklinde oturur.
2) Herkes kendisi ile ilgili iki cümle söyler; cümlenin biri doğru biri yalan olacaktır.
3) Diğer öğrenciler hangi cümlenin doğru hangi cümlenin yalan olduğunu tahmin etmeye çalışır.

HAYALİ KARTVİZİTLER
1) Öğrencilere birer kalem ve kağıt verilir.
2) Herkes hayalindeki mesleği temsil eden bir görsel çizer.
3) Bütün öğrenciler çalışmasını tamamladıktan sonra sırayla görselini arkadaşlarıyla paylaşır.

İSİM HEYKELİ
1) Öğrenciler çember şeklinde otururlar.
2) İlk öğrenci çemberin ortasına gelir, adını söyler ve bir heykel pozu verir.
3) İkinci öğrenci çıkar, önce birinci öğrencinin ismini söyler ve heykel pozunu yapar. Daha sonra kendi ismini söyler ve heykel pozunu gösterir. Çalışma tüm öğrencilerin katılımıyla devam ettirilir.
4) Sınıf mevcuduna göre etkinlik öğrencilerin düzeyine göre gruplara ayrılıp da uygulanabilir.

SESLİ TANIŞMA
1) Öğrenciler çember şeklinde oturur.
2) İlk öğrenci adını söyler, daha sonra bir sesle ismini ilişkilendirir. Örneğin; "Benim adım Onur, bam bamm!" 
3) Sırayla öğrenciler etkinliği devam ettirir. Etkinlik sonunda tüm isimler ve sesler sırayla hep birlikte söylenir.

HAYVAN TAKLİDİ
1) Öğrenciler çember şeklinde oturur.
2) Birinci öğrenci çemberin ortasına gelir, ismini söyler ve en sevdiği hayvanın taklidini yapar.
3) İkinci öğrenci çemberin ortasına gelir, önce birinci arkadaşının ismini söyler, taklidini yapar ve onu selamlar. Daha sonra kendi ismini söyler ve sevdiği hayvanın taklidini gösterir.
4) Tüm öğrenciler etkinliği tamamladıktan sonra öğretmen rastgele bir öğrencinin ismini söyler. Öğrencilerden bu öğrencinin hayvanının taklidini yapmalarını ister.

DUYGUSAL HEYKELLER
1) Öğrenciler çember şeklinde otururlar.
2) Sırayla öğrenciler ismini söyler, bir duyguyu belirten poz verirler. Örneğin; "Ben Ela, mutluyum" diyerek gülümseyebilir.
3) Diğer öğrencilerde sırayla etkinliğe katılırlar.
4) İsteyen öğrenci belirttiği duygu hakkında kısa bir konuşma yapabilir. "Beni bu olaylar mutlu eder, ben şu konulara kızarım vb......."

BANA SORU SOR
1) Öğrenciler çember oturur.
2) Bir öğrenci çemberin ortasına geçer ve rastgele seçtiği bir arkadaşına kendisini tanıtmaya yönelik "Bana bir soru sor" der.
3) Sorulan soruyu yanıtlar ve soru soran ortaya geçer.
4) Etkinlik tüm öğrencilerin katılımıyla sonlandırılır. 

İSİM LABİRENTİ
1) Okul bahçesine labirent çizgileri oluşturulur. Labirente iki giriş verilir.
2) Sınıf iki gruba ayrılır. Gruplardaki öğrenciler labirenti farklı girişlerini kullanırlar.
3) Labirentte ilerleyen öğrenciler karşılaştıkları arkadaşlarıyla tokalaşır ve kendisini tanıtır.

KENDİMİ TEMSİL EDİYORUM
1) Öğretmen önceden öğretmen masasına çeşitli küçük varlıklar koyar. (taşlar, yapraklar, kalemler, çeşitli oyuncaklar gibi)
2) Öğrenciler öğretmen masasının etrafında çember olup ayakta bekler.
3) Öğretmen öğrencilere "Eğer masadaki bir varlık olsaydınız neden onu olurdunuz?" şeklinde soru sorar.
4) Öğrenciler sırayla düşüncelerini ifade eder.

PORTRE ÇİZİMİ
1) Öğrenciler ikili grup olurlar.
2) Öğretmen öğrencilere kalem ve kağıt verir.
3) İkili gruplar birbirilerine bakarak basit bir portre çizmeye çalışır. Çizerken de birbirlerini tanımaları için sohbet ederler.
4) Çizimler tamamlandıktan sonra öğrenciler portresini ve eşiyle ilgili öğrendiklerini arkadaşlarına paylaşır.

İSİMSİZ RESİM
1) Öğrencilere kağıt ve boya kalemleri verilir.
2) Öğrencilerden kendilerini anlatan bir resim yapmaları istenir. 
3) Tüm resimler panoda karışık olarak sergilenir.
4) Öğrencilerden hangi resmin kime ait olduğunu tahmin etmeleri ve resim hakkında düşüncelerini ifade etmeleri istenir.

İÇ İÇE ÇEMBERDE TANIŞMA
1) Öğrenciler sınıfın ortasında iç içe iki çember oluşturur. Birbirlerine dönerler.
2) Öğretmenin komutuyla zıt yönde yürürler. Öğretmen "Dur" komutuyla öğrenciler durur ve karşı karşıya gelen öğrenciler birbirleriyle tokalaşıp tanışırlar.
3) Bütün öğrencilerin birbirleriyle tanışmaları sağlandıktan sonra oyun bitirilir.

ÜÇ PARMAK
1) Öğrenciler sınıfın ortasında serbest bir şekilde ayakta beklerler ve üç parmağını kaldırırlar. (İşaret parmağı, orta parmak, yüzük parmağı)
2) İşaret parmağı "İsim", orta parmak "Oyun" ve yüzük parmağı "Hayvan" şeklinde temsil edilecektir. Temsil edilecek konular değiştirilebilir.
3) Öğrenciler sınıfta dolaşır, karşılaştığı arkadaşıyla parmaklarını dokundurarak temsil konularını öğrenmeye çalışırlar.

ÖRÜMCEK AĞI
1) Öğrenciler sınıfın ortasında çember olurlar.
2) Öğretmen seçtiği bir öğrenciye belli bir uzunlukta bir yumak ip verir.
3) Öğrenci ipin ucunu tutar ve ip yumağını ismini söylediği arkadaşına atar.
4) Yumağı tutan tutan öğrenci ipi tutar ve o da seçtiği bir öğrenciye yumağı atar. Bu şekilde çemberde bir örümcek ağı oluşur.
5) En sona kalan öğrenci yumağı öğretmenin tahta kaleme sarmaya başlar. Sarma işlemini yaparken kendisiyle ilgili özellikleri arkadaşlarına anlatır. İpi sarma işlemi arkadaşına gelince kalemi ona verir ve etkinlik bütün öğrencilerin bu şekilde kendisini tanıtmasıyla sonlandırılır.
6) Kalabalık öğrenci grubunda uygulamak zordur bu yüzden sınıf belli sayıda gruplara ayrılarak yaptırılabilir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder