12 Eylül 2015 Cumartesi

2.Sınıf Olarak Hazırız

5 Eylül tarihli sınıf tasarımının öğrenci başarısına etkisi konulu bir makale paylaşmıştım. Makalede sınıf tasarımlarının öğrenci başarısına etkisinin olumlu olduğu yapılan araştırmalar sonucunda göstermiştir. Geçtiğimiz eğitim öğretim yılında 1. sınıfları okuturken öğrencilerimizi boğmayacak ve sürekli kullanabileceğimiz öğretim materyalleri kullanmıştık. Bunlardan en çok yararlandığım sınıfın zeminine yazdığımız harfler oldu. Bu harfler sayesinde ses birleştirme işini oyunlaştırarak kavratmaya çalıştım ve çok etkili oldu. Ayrıca duvarlara astığımız materyaller ile sürekli tekrar çalışmaları yaptık.

Yeni eğitim - öğretim yılında sınıf değişikliği yaptığımız için öğrencilerimin durumuna ve kendime göre yeni sınıfımızı seminer döneminde şekillendirmeye çalıştım. İşte 2.sınıfımız;
 Sınıf kapımızda sınıf mevcudumuzu gösteren çalışmamız. Türk bayrağımızı 1.sınıftayken beraber yapmıştık. Onluk - birlik evi ve basamak tablosu ile ilgili materyallerimiz.
 1.sınıfta haftanın günleri ve takvimimiz yan duvardaydı. Bu sene tahtanın çevresini zaman konusu için kullanmayı düşünüyorum.
 Yeni sıralarımız ve vazgeçilmezim olan "U" düzeni :D Kitaplarımız hazır. Mevsim şeridi tablosunu haritalar için kullanacağım.
 3 boyutlu mevsim şeridimiz. Geçen sene hazırlamıştım. Çok beğenilmişti. Kullanmaya devam ediyoruz.
 Atatürk köşesi panomuz. Bu panoda değişiklik yapmıyorum.Atatürk ile ilgili kazanımlarda yaptığımız etkinlikleri yazı ve görsel sanatlar panolarında sergiliyoruz.
 Yazı tahtamız sınıfa göre küçük ama kullanılmayacak durumda değil. Daha büyük bir yazı tahtası bulduğumda değişiklik yapacağım.
Bu sene çarpım tablosuna geçeceğimiz için ritmik saymalar önemli. Bu çalışmayı çarpım tablosunu öğrenmek için kullanacağız. Çalışmanın devamını 3. sınıfa geçtiğimizde asacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder