18 Ağustos 2016 Perşembe

Ses ve Harf Grupları Değişikliği / Fontlar

   Bilindiği üzere ülkemizde uzun bir zaman boyunca el yazısı ile okuma yazma öğretimi yapılmaktadır. Sisteme geçildiğinden beri olumlu ve olumsuz bir çok tartışma yapılmıştır ve hala bu konu hakkında eğitimciler arasında fikir ayrılıkları vardır.
      Eski sistemde de okuma ve yazma öğreten öğretmenlerin üzerinde durduğu genel farklılık şudur: Eski sistemde öğrenciler geç okuyup yazıyorlardı fakat okuma hızı ve okuma hataları daha az idi. Sebebi öğrencinin cümleyi bütün olarak algılamasıdır. Yeni sistemde okuma daha çabuk öğreniliyor. Öğrenciler mantığı kavradığında ikinci grup harflerden sonra diğer harflerin ağızdan çıkış şekillerini öğrendiğinde kolayca hece ve kelimeleri okuyabiliyorlar. Fakat eski sisteme göre okuma hızı yavaşlamıştır. Öğrencinin okuma hızını geliştirmek için öğretmenler hızlı okuma tekniklerine uygun metin çalışmaları yapmaktadır.
   Yeni sistemde dik temel harfler yerine bitişik eğik yazı kullanılmaya başlandığı için asıl sorun okumada değil yazma kazanımında olmuştur. Sorun da öğrencilerin yazısının okunamamasıdır. Yazı yazma işi beceri gerektirir. Öğrencinin hazırbulunuşluluğu çok önemlidir. El ve parmak kasları yazı yazma becerisi için hazır değilse o öğrencinin yazısı okunamayacak şekilde olacaktır. Yeni sistemde bitişik eğik yazıyı çok güzel ve hızlı yazan öğrenciler de vardır.  
    Okuma ve yazma öğretimindeki olumlu ve olumsuz tartışmalar devam ederken geçtiğimiz günlerde sistemde yeni bir değişiklik daha olmuştur. Bazı seslerin yazılışı ve ses grupları değişikliği yapılmıştır.
Eski Ses Grupları Ve Sesler
    Milli Eğitim Bakanlığı taslak öğretim programları başta öğretmenler olmak üzere akademisyen, uzman, öğrenci, veli ve diğer paydaşların görüş ve önerilerini alarak değiştirdi. İlkokul Türkçe 1. sınıf bitişik eğik yazı harf grupları ve seslerin veriliş sırası şu şekilde olmuştur:
Yeni Ses Grupları ve Sesler
Yazımı Değişen Sesler

Açık Heceye Ulaşma Şekli

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder