10 Ağustos 2016 Çarşamba

Yaratıcı Drama (Selamlaşma,Öz Bakım Becerileri)



Tema:Selamlaşma, Öz bakım becerileri
Kazanımlar:
* Arkadaşlarıyla karşılaştığında onlara nasıl selam vermesi gerektiğini kavrar.
* Kişisel bakımını nasıl yapması gerektiğini kavrar.
Kullanılacak Araç – Gereç:Müzik, battaniye ( benzer bir malzeme)

 ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİ

ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
* Öğrenciler hareketli bir müzik ile sınıfın ortasında yürürler. Müzik durdurulduğunda öğretmenin yönergesiyle birbirleriyle selamlaşmaları sağlanır. “Müzikle beraber yürümeye başlayın, müzik durduğunda en yakınınızdaki kişiyle tokalaşın. Müzikle yürüyün, müzik durduğunda en yakınınızdaki kişiyle tokalaşıp onun nasıl olduğunu sorun. Müzikle yürüyün en yakınınızdaki iki kişiyle selamlaşıp tokalaşın. Müzikle yürüyün, müzik durduğunda karşılaştığınız kişiyle selamlaşıp ondan ayrılın. Kafa sallayarak selamlaşın, el sallayarak, göz kırparak selamlaşın….”

1) El Aynası ( Ayna Çalışması)
         Öğretmen öğrencilere aynanın ne olduğunu, ne işe yaradığını sorar. Önce karşısına bir öğrenci alır. Öğrencinin ayna kendisinin aynaya bakan çocuk olduğunu söyler. Kendisi ne yaparsa ayna olan çocuğun aynısı yapmaya çalışmasını ister. Öğretmen diş fırçalama, saç tarama, elbiselerini düzeltme gibi öz bakım becerileri ile ilgili olan hareketleri yapar ve aynanın yapmasını ister. Roller değiştirilip çalışma tekrarlanır.
         Bu örnek çalışmadan sonra öğrenciler iki gruba ayrılır ve karşılıklı dizilmeleri sağlanır. Gruplardan biri ayna diğeri aynanın karşısındaki kişi olacaktır. Öğretmenin vereceği yönergelerle çalışma başlatılır. Roller değiştirilip aynanın kişi, kişinin ayna olması sağlanır.

2) Sevdiğim Şeyler
         Öğrenciler sınıfın ortasında daire şeklinde dizilirler. Öğrenciler dairenin ortasına  adını ve hayatta en sevdiği şeyin ne olduğunu söyler. Bu her türlü nesne, eşya, kişi, duygu ve davranış olabilir. Diğer arkadaşları tarafından alkışlanır ve öğrenciler sırayla dairenin ortasına gelerek çalışma devam ettirilir.

3) Battaniye
         Grup ikiye bölünerek karşılıklı olarak art arda dizilirler. İki öğrencinin elinde tuttuğu battaniye, çarşaf, örtü vb. bir malzemeyle gruplar ayrılırlar. Her gruptan birer kişi battaniyenin önüne yaklaşır. Öğretmenin komutuyla battaniyeyi tutan öğrenciler battaniyeyi indirirler. Battaniyenin önündeki kişiler karşısındaki kişinin ismini söylemeye çalışır. Kim önce söylerse o kişiyi kendi grubuna alır. Amaç bir grubun tamamını kendi tarafına geçirmesidir.

DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
         * Pandomin (canlandırmaların sözcükler kullanılmadan jest, mimik ve hareketlerle ifade edilmesi) tekniği kullanılarak öğretmen öğrencilere yönergeler verir. “Şimdi sizler birer ağaçsınız. Rüzgar çıkıyor ve sallanmaya başlıyorsunuz. Rüzgar yavaş yavaş duruyor. Şimdi sizler birer kuşsunuz ve özgürce gökyüzünde uçuyorsunuz. Çok uçtuğunuz için yoruldunuz ve bir dala konuyorsunuz.” Yönergeler ile öğrencilerin bir sonraki etkinliğe hazırlanmaları sağlanır.
         * Öğrenciler 4 veya 5 er kişilik gruplara ayrılır. Öğretmen grup sayısı kadar öz bakım becerisi gerektirecek durumları gruplara dağıtır. Her grup pandomin tekniğini kullanarak bu durumları sınıfın ortasında sunar. Diğer gruplar arkadaşlarının sunduğu öz bakım becerisi bulmaya çalışırlar.”Uyurken sabah oluyor, uyanıp saate bakıyorsun ve terliklerini giyip odadan çıkıyorsun. Banyoya gidip musluğu açıyorsun, elini yüzünü yıkayıp kuruluyorsun.”
        
DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
         * Öğrenciler yerlerine geçerler. Çalışmalarla ilgili öğrencilerin sırayla düşünceleri alınır. En çok hangi etkinliği beğendikleri, hangisinde zorlandıkları sorulur.
         * El aynası oyununda neler hissettikleri sorulur. “Ayna olmak mı, aynanın karşısındaki kişi olmaktan mı hoşlandınız?” “Neden?”
         * Battaniye oyununda öğrencilerin zorlandıkları veya karşısındaki kişinin ismini önce söyleyememe nedenlerinin ne olacağı sorulur. Dikkatin önemi üzerinde durulur.
         * Canlandırma yaparken rolünüz neydi? Rolünüzü konuşmadan canlandırmak zor muydu? Neler hissettiniz?
         * Kişisel temizliğiniz için hangi malzemeleri kullanırsınız?
         * Öğrencilere A4 kağıdı dağıtılır. Kişisel temizliklerini anlatan bir resim yapmaları istenir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder