Tema:Selamlaşma, Öz bakım becerileri
Kazanımlar:
*
Arkadaşlarıyla karşılaştığında onlara nasıl selam vermesi gerektiğini kavrar.
*
Kişisel bakımını nasıl yapması gerektiğini kavrar.
Kullanılacak Araç – Gereç:Müzik, battaniye (
benzer bir malzeme)
ÖĞRETME
– ÖĞRENME SÜRECİ
ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
*
Öğrenciler hareketli bir müzik ile sınıfın ortasında yürürler. Müzik
durdurulduğunda öğretmenin yönergesiyle birbirleriyle selamlaşmaları sağlanır.
“Müzikle beraber yürümeye başlayın, müzik durduğunda en yakınınızdaki kişiyle
tokalaşın. Müzikle yürüyün, müzik durduğunda en yakınınızdaki kişiyle tokalaşıp
onun nasıl olduğunu sorun. Müzikle yürüyün en yakınınızdaki iki kişiyle
selamlaşıp tokalaşın. Müzikle yürüyün, müzik durduğunda karşılaştığınız kişiyle
selamlaşıp ondan ayrılın. Kafa sallayarak selamlaşın, el sallayarak, göz
kırparak selamlaşın….”
1)
El Aynası ( Ayna Çalışması)
Öğretmen
öğrencilere aynanın ne olduğunu, ne işe yaradığını sorar. Önce karşısına bir
öğrenci alır. Öğrencinin ayna kendisinin aynaya bakan çocuk olduğunu söyler.
Kendisi ne yaparsa ayna olan çocuğun aynısı yapmaya çalışmasını ister. Öğretmen
diş fırçalama, saç tarama, elbiselerini düzeltme gibi öz bakım becerileri ile
ilgili olan hareketleri yapar ve aynanın yapmasını ister. Roller değiştirilip
çalışma tekrarlanır.
Bu örnek çalışmadan sonra öğrenciler
iki gruba ayrılır ve karşılıklı dizilmeleri sağlanır. Gruplardan biri ayna
diğeri aynanın karşısındaki kişi olacaktır. Öğretmenin vereceği yönergelerle
çalışma başlatılır. Roller değiştirilip aynanın kişi, kişinin ayna olması
sağlanır.
2)
Sevdiğim Şeyler
Öğrenciler
sınıfın ortasında daire şeklinde dizilirler. Öğrenciler dairenin ortasına adını ve hayatta en sevdiği şeyin ne olduğunu
söyler. Bu her türlü nesne, eşya, kişi, duygu ve davranış olabilir. Diğer
arkadaşları tarafından alkışlanır ve öğrenciler sırayla dairenin ortasına
gelerek çalışma devam ettirilir.
3)
Battaniye
Grup
ikiye bölünerek karşılıklı olarak art arda dizilirler. İki öğrencinin elinde
tuttuğu battaniye, çarşaf, örtü vb. bir malzemeyle gruplar ayrılırlar. Her
gruptan birer kişi battaniyenin önüne yaklaşır. Öğretmenin komutuyla battaniyeyi
tutan öğrenciler battaniyeyi indirirler. Battaniyenin önündeki kişiler
karşısındaki kişinin ismini söylemeye çalışır. Kim önce söylerse o kişiyi kendi
grubuna alır. Amaç bir grubun tamamını kendi tarafına geçirmesidir.
DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
* Pandomin (canlandırmaların sözcükler
kullanılmadan jest, mimik ve hareketlerle ifade edilmesi) tekniği kullanılarak
öğretmen öğrencilere yönergeler verir. “Şimdi
sizler birer ağaçsınız. Rüzgar çıkıyor ve sallanmaya başlıyorsunuz. Rüzgar
yavaş yavaş duruyor. Şimdi sizler birer kuşsunuz ve özgürce gökyüzünde
uçuyorsunuz. Çok uçtuğunuz için yoruldunuz ve bir dala konuyorsunuz.”
Yönergeler ile öğrencilerin bir sonraki etkinliğe hazırlanmaları sağlanır.
* Öğrenciler 4 veya 5 er kişilik
gruplara ayrılır. Öğretmen grup sayısı kadar öz bakım becerisi gerektirecek durumları
gruplara dağıtır. Her grup pandomin tekniğini kullanarak bu durumları sınıfın
ortasında sunar. Diğer gruplar arkadaşlarının sunduğu öz bakım becerisi bulmaya
çalışırlar.”Uyurken sabah oluyor, uyanıp
saate bakıyorsun ve terliklerini giyip odadan çıkıyorsun. Banyoya gidip musluğu
açıyorsun, elini yüzünü yıkayıp kuruluyorsun.”
DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
*
Öğrenciler yerlerine geçerler. Çalışmalarla ilgili öğrencilerin sırayla
düşünceleri alınır. En çok hangi etkinliği beğendikleri, hangisinde
zorlandıkları sorulur.
* El aynası oyununda neler
hissettikleri sorulur. “Ayna olmak mı, aynanın karşısındaki kişi olmaktan mı
hoşlandınız?” “Neden?”
* Battaniye oyununda öğrencilerin
zorlandıkları veya karşısındaki kişinin ismini önce söyleyememe nedenlerinin ne
olacağı sorulur. Dikkatin önemi üzerinde durulur.
* Canlandırma yaparken rolünüz neydi?
Rolünüzü konuşmadan canlandırmak zor muydu? Neler hissettiniz?
* Kişisel temizliğiniz için hangi
malzemeleri kullanırsınız?
* Öğrencilere A4 kağıdı dağıtılır.
Kişisel temizliklerini anlatan bir resim yapmaları istenir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder