Tema: Toplumsal sorunlar
Kazanımlar:
*Yaratıcı
drama ve toplumsal sorunlar arasındaki ilişkiyi kavrar.
*Kitle
iletişim araçlarının önemini açıklar.
Kullanılacak Araç – Gereç: Müzik
ÖĞRETME
– ÖĞRENME SÜRECİ
ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
*Öğrenciler
sınıfın ortasında serbest bir şekilde dizilirler. 1’den 10’a yada 10’dan 1’e
doğru değişik mekanları düşünerek ritmik sayacakları söylenir. Örneğin; yeni
yıla girerken saniyeleri sayma, önümüzdeki masada bulunan bozuk paraları sayma,
kalabalık bir odada bulunan insanları sayma, dersin son saniyelerini sayma,
boks maçının son saniyelerini sayma vb. mekanlarda ritmik sayma çalışması
yaptırılır.
*Öğrenciler çember şeklinde sınıfın
ortasında dizilirler. Her öğrenciye 1’den başlayarak öğrenci sayısı kadar birer
sayı verilir. Öğrencilerin amacı bu sayıları kullanarak zihinsel dört işlem
yapmalarıdır. Öğretmenin vereceği dört işlem komutlarıyla beraber öğrenciler
çemberin ortasına gelerek dört işlemi yaparlar. Örneğin; öğretmen 5 artı 2
dediğinde sırayla 5 ve 2 olan öğrenciler çemberin ortasına gelir. Daha sonra bu
iki öğrenci hızlıca yerlerine geçer ve sonuç olan 7 sayısı bulunan öğrenci
çemberin ortasına geçer. Oyun öğrencilere verilen sayılar büyültülerek
zorlaştırılabilir.
3)
Zıt Kutuplar
Öğrenciler
sınıfın ortasında ikişerli eş olurlar. Eşlerden birisi + diğeri – kutbudur. Zıt
kutuplar birbirilerini çeker ilkesinden dolayı omuzlar birleşik bir şekilde
sınıfın ortasında yürürler. + kutuplar nereye giderse – kutuplarda omuzlarını
ayırmadan onları takip etmelidir. Oyunun ikinci aşamasında öğretmen zıt
kutuplar birleşsin yönergesi verilir. + ve – kutuplar birbirlerini çekerler.
DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
*Öğrencilerden 4 kişilik gruplara
ayrılırlar. A ve B öğrencileri ünlü bir emlak ofisinde çalışan emlakçılardır.
Amaçları satmak istedikleri evi görmeye gelen bir alıcıya hızlıca anlaşarak
düşündükleri paraya satmaktır. Emlak ofisinin bankaya ödemesi gereken bir para
vardır ve emlakçılar bu alıcıy ile hemen anlaşarak banakaya olan borçlarını
ödemek istiyorlar. C öğrencisi ise alıcıdır. Amacı evi çok beğenmesine karşın
emlakçıların aceleci tavırlarına aldırmadan evin fiyatını düşürmek
istemektedir. A, B ve C öğrencileri doğaçlamalarını sunarken sonradan D
öğrencisi yanlarına gelir. D öğrencisi ise satılacak evin alt katında oturan
kişidir. D‘nin amacı bu daireyi daha sonra kız kardeşine almak istemektedir.
Bunun için emlakçılardan gizli olarak evi sürekli kötüleyerek satılmasını
engellemektir. Öğrencilere çalışmaları için yeterli süre verilir ve
çalışmalarını sunarlar.
*Makina Tasarlama: Öğrenciler 4 gruba
ayrılırlar. Her gruba “iyilik, şaka, hüzün, kötülük” yazılı kağıtlar verilir.
Grupların amacı konularına uygun olarak sadece beden dili ve sesle
çalıştırabilecekleri birer makine tasarlamalarıdır. Ayrıca gruplar
hazırladıkları makinayı tanıtan bir gazete sayfası hazırlarlar. Öğrencilere
yeterli süre verilir ve sırayla gruplar makinalarını sunarlar.
*Ülke Gezme: Öğrenciler 3’er kişilik
gruplara ayrılırlar. Her grup çalışma alanında kendisine bir ülke yüzölçümü
belirler. Bunun için çeşitli materyaller kullanarak kendi ülkesinin sınırlarını
belirler. Her ülkenin sınır kapıları olacağı için öğrencilerden sınır
kapılarını belirlemeleri istenir. Gruplar kendi ülkelerine gelen turistleri kabul
etmek için 5 koşul bulurlar ve kendilerine verilen kağıtlara yazarlar. Örneğin;
şarkı söyleme, sayı sayma, çarpım tablosunu sorma, dans etme vb. Öğrenciler
kendi ülkelerinin sınırlarını bekleyen bir kişi bıraktıktan sonra diğer
ülkeleri gezmeye başlarlar. Her ülkenin sınır kapısında bekleyen öğrenci kendi
ülkesini turistlere tanıtır. Öğrenciler kendi ülkelerine döndüklerinde gezip
gördükleri ülkeleri tanıtan bir TV programı hazırlarlar. Gruplar sırayla
çalışmalarını sunarlar.
DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
*Öğrencilerden yapılan çalışmalar
hakkında duygu ve düşünceleri alınır. Ülkemizdeki toplumsal sorunlar üzerinde
konuşulur. Toplumsal sorunların çözümüne ilişkin öğrencilerin düşünceleri
alınır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder