6 Ağustos 2016 Cumartesi

Yaratıcı Drama (Toplumsal Sorunlar)



Tema: Toplumsal sorunlar
Kazanımlar:
*Yaratıcı drama ve toplumsal sorunlar arasındaki ilişkiyi kavrar.
*Kitle iletişim araçlarının önemini açıklar.
Kullanılacak Araç – Gereç: Müzik

ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİ

ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
 *Öğrenciler sınıfın ortasında serbest bir şekilde dizilirler. 1’den 10’a yada 10’dan 1’e doğru değişik mekanları düşünerek ritmik sayacakları söylenir. Örneğin; yeni yıla girerken saniyeleri sayma, önümüzdeki masada bulunan bozuk paraları sayma, kalabalık bir odada bulunan insanları sayma, dersin son saniyelerini sayma, boks maçının son saniyelerini sayma vb. mekanlarda ritmik sayma çalışması yaptırılır.

         *Öğrenciler çember şeklinde sınıfın ortasında dizilirler. Her öğrenciye 1’den başlayarak öğrenci sayısı kadar birer sayı verilir. Öğrencilerin amacı bu sayıları kullanarak zihinsel dört işlem yapmalarıdır. Öğretmenin vereceği dört işlem komutlarıyla beraber öğrenciler çemberin ortasına gelerek dört işlemi yaparlar. Örneğin; öğretmen 5 artı 2 dediğinde sırayla 5 ve 2 olan öğrenciler çemberin ortasına gelir. Daha sonra bu iki öğrenci hızlıca yerlerine geçer ve sonuç olan 7 sayısı bulunan öğrenci çemberin ortasına geçer. Oyun öğrencilere verilen sayılar büyültülerek zorlaştırılabilir.

3) Zıt Kutuplar
         Öğrenciler sınıfın ortasında ikişerli eş olurlar. Eşlerden birisi + diğeri – kutbudur. Zıt kutuplar birbirilerini çeker ilkesinden dolayı omuzlar birleşik bir şekilde sınıfın ortasında yürürler. + kutuplar nereye giderse – kutuplarda omuzlarını ayırmadan onları takip etmelidir. Oyunun ikinci aşamasında öğretmen zıt kutuplar birleşsin yönergesi verilir. + ve – kutuplar birbirlerini çekerler.

DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)

         *Öğrencilerden 4 kişilik gruplara ayrılırlar. A ve B öğrencileri ünlü bir emlak ofisinde çalışan emlakçılardır. Amaçları satmak istedikleri evi görmeye gelen bir alıcıya hızlıca anlaşarak düşündükleri paraya satmaktır. Emlak ofisinin bankaya ödemesi gereken bir para vardır ve emlakçılar bu alıcıy ile hemen anlaşarak banakaya olan borçlarını ödemek istiyorlar. C öğrencisi ise alıcıdır. Amacı evi çok beğenmesine karşın emlakçıların aceleci tavırlarına aldırmadan evin fiyatını düşürmek istemektedir. A, B ve C öğrencileri doğaçlamalarını sunarken sonradan D öğrencisi yanlarına gelir. D öğrencisi ise satılacak evin alt katında oturan kişidir. D‘nin amacı bu daireyi daha sonra kız kardeşine almak istemektedir. Bunun için emlakçılardan gizli olarak evi sürekli kötüleyerek satılmasını engellemektir. Öğrencilere çalışmaları için yeterli süre verilir ve çalışmalarını sunarlar.
         *Makina Tasarlama: Öğrenciler 4 gruba ayrılırlar. Her gruba “iyilik, şaka, hüzün, kötülük” yazılı kağıtlar verilir. Grupların amacı konularına uygun olarak sadece beden dili ve sesle çalıştırabilecekleri birer makine tasarlamalarıdır. Ayrıca gruplar hazırladıkları makinayı tanıtan bir gazete sayfası hazırlarlar. Öğrencilere yeterli süre verilir ve sırayla gruplar makinalarını sunarlar.
         *Ülke Gezme: Öğrenciler 3’er kişilik gruplara ayrılırlar. Her grup çalışma alanında kendisine bir ülke yüzölçümü belirler. Bunun için çeşitli materyaller kullanarak kendi ülkesinin sınırlarını belirler. Her ülkenin sınır kapıları olacağı için öğrencilerden sınır kapılarını belirlemeleri istenir. Gruplar kendi ülkelerine gelen turistleri kabul etmek için 5 koşul bulurlar ve kendilerine verilen kağıtlara yazarlar. Örneğin; şarkı söyleme, sayı sayma, çarpım tablosunu sorma, dans etme vb. Öğrenciler kendi ülkelerinin sınırlarını bekleyen bir kişi bıraktıktan sonra diğer ülkeleri gezmeye başlarlar. Her ülkenin sınır kapısında bekleyen öğrenci kendi ülkesini turistlere tanıtır. Öğrenciler kendi ülkelerine döndüklerinde gezip gördükleri ülkeleri tanıtan bir TV programı hazırlarlar. Gruplar sırayla çalışmalarını sunarlar.
        
DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)

         *Öğrencilerden yapılan çalışmalar hakkında duygu ve düşünceleri alınır. Ülkemizdeki toplumsal sorunlar üzerinde konuşulur. Toplumsal sorunların çözümüne ilişkin öğrencilerin düşünceleri alınır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder