2 Ocak 2018 Salı

Bölme İşlemi Konu Anlatımı

İlk iki dersimiz din kültürü idi. Din kültüründen dönemin son değerlendirme çalışması yapıldı.

Üçüncü dersimize rehberlik çalışması yaparak başladık. Hafta sonu yapılan etkinlik ve yapılan çalışmalar hakkında konuştuk. Bu hafta ve önümüzdeki haftanın yazılı haftası olduğunu ve buna göre çalışma yapılmasının önemini konuştuk. Kitap okuma ile ilgili kısa bir bilgilendirme yaptım. Bugün dört öğrencimizle okunan kitaplar hakkında konuştuk. Sorumluluk, düzen ve kurallar konusunda kısa bilgilendirme yaptım. Hafta sonu için yaşadığımız yerin özellikleri konusu ile ilgili araştırma çalışması vermiştim. Bireysel olarak çalışmaları kontrol ettim.

Dördüncü dersimizde matematik yaptık. Bölme işlemi konusuna giriş yaptık. Bölme işleminin ne olduğunu hatırlamak için cevizler kullanarak tekrarlı çıkarmayı gerektiren paylaştırma işlemi yaptık. Yaptığımız uygulamayı tahtada gösterdik. Bölme işleminin bütünü parçalara ayırma veya paylaştırma olduğunu hatırladık. Daha sonra bölme işleminin terimlerini hatırladık. Sağlamasının nasıl yapılacağını tekrar ettik. Geçtiğimiz yıllarda bu çalışmaları yapmıştık. Öğrencilerimize üç basamaklı syaıları nasıl tek basamaklı sayılara bölmeleri gerektiğini detaylı olarak anlattım. Öncelikle bölümün tahmin edilmesi gerektiğini ve daha sonra aşama aşama bölme işlemini yapmayı gösterdim. Yaptığımız alıştırmaların sağlamalarını da yaptık. Bu hafta bölme işlemi ile ilgili alıştırmalar yapmaya devam edeceğiz. Dönemi matematikten dört işlemde eksiğimiz olmadan bitireceğiz. Bölme işlemi ile ilgili tekrar amaçlı farklı konu anlatım videoları;



  

Öğleden sonraki ilk dersimizde insan hakları yaptık. Geçtiğimiz hafta bireysel farklılıklar ve bu farklılıklara saygı konusunu çalışmıştık. Bugün adalet ve şitlik arasındaki ilişkiyi çalıştık. Bunun için kitabımızdaki tilki ve leylek görsellerinden yola çıkarak hikayeyi öğrencilerimşze anlattım. Daha sonra soruları yanıtladık. Hayvanların yarışı ile ilgili soru cevaplar yaptık. Günlük hayattan eşitlik ve adalet konularıyla ilgili örnekler vererek konuyu kavramaya çalıştık. Ders defteri için yapıştırdığımız görsel hakkında konuştuk. Konuyla ilgili defterimize not tuttuk.

Son dersimizde oyun ve fiziki etkinlikler yaptık. Isınma çalışmalarından sonra serbest oyun etkinliği yaptık. Bazı öğrencilerimizle farklı konularda bireysel rehberlik çalışması yaptım.

Okul çıkışı ikinci grup öğrencileirmizle çıkarma işlemi ve açılar ile ilgili çalışma kağıtlarından etkinlikler yaptık. Halk oyunu çalışmasında öğrendiğimiz oyunların tekrarını yaptık. Cumaovası Yörük Ali Zeybeği üçüncü figürü çalışmaya başladık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder