20 Eylül 2016 Salı

Demokrasi Destanı

İlk dersimize sınıf ve okul kuralları ile davranışlarımız konusu üzerinde durarak başladık. Dün öğrencilerimizden bu sene için ihtiyacımız olan ders araç ve gereçleri ile ilgili ihtiyaç listesi göndermiştim. Türkçe, matematik ve hayat bilgisi ile ilgili geçtiğimiz yıldan kalan defterlerin kullanımına kaldığımız yerden devam edeceğiz. Öğrencilerimizin bu defterlerini kontrol ettim. Yaz tatiline girmeden önce bu defterlerin yırtık veya yıpranmış bölümlerinin tamirinin yapılması gerektiğini söylemiştim. Hala bazı öğrencilerimizin defterlerinin ciltlerinde ve sayfalarında sıkıntılar var. Defterler ile ilgili bu sorunları en kısa sürede çözülmesi gerekiyor.

İkinci dersimizde ders kitaplarını dağıttık. Öğrencilerimize kullanmaya başlayacağımız 1. kitapları verdim sadece. Diğer kitapları sınıf kütüphanesine yerleştirdik. Kullanacağımız ders kitaplarını eve göndermeyeceğim. Kitaplar öğrencilerimizin sırasının altında klasörlerinde duracaktır.  Yaz tatili çalışmalarının kontrolünü yaptık.

Üçüncü dersimizde demokratik kültür konusu ile ilgili çalışma yaptık. Dün sınıf başkanlığı seçimi yapmıştık. Fakat demokratik kültür üzerinde çok duramadık. Bugün soru cevaplar ile yapılan seçim üzerinde durduk. Sınıfımızda yapılan seçimlerden yola çıkarak ülkemizdeki seçimler hakkında konuştuk. Demokrasinin önemi üzerinde konuştuk. Öğrencilerimize temmuz ayında ülkemize, milletimize, bayrağımıza ve bütün değerlerimize karşı yaşanan ihanet kalkışmasını görseller ve videolar ile anlatmaya çalıştım. Vatan ve millet sevgisi üzerinde durduk. Bu konu ile ilgili zaman zaman çalışma yapmaya devam edeceğiz.

Dördüncü dersimizde okuduğunu anlama metinleri üzerinden tekrar çalışmalarına başladık. Öğrencilerimden "Öykünmeci Karga" metninin okuma ve okuduğunu anlama çalışmalarını yapmalarını istedim. bireysel ve toplu okuma ve anlatma çalışması yaptık. Soruları cevaplandırdık.

Öğleden sonraki ilk dersimizde okuduğunu anlama ve tekrar çalışmasına devam ettik. Kelime ve cümle bilgisi üzerinde durup etkinlikler yaptık. Çalışma kağıdındaki birkaç etkinliği eve ödev olarak verdim.

Son dersimizde yeni bir çizgi filme başladık: Ay Macerası. Serbest etkinlik derslerinde uygun zamanlarda filmi kaldığımız yerden izlemeye devam edeceğiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder