22 Eylül 2016 Perşembe

Duyu Organlarımız

İlk dersimize hayat bilgisi ile başladık. Hayat bilgisinden benzerlikler ve farklılıklarımız konusunu morpa kampüsten çalıştık. Kitabımızdaki yönergelere uygun olarak soru cevaplar ile konuyu pekiştirdik. Morpakampüsteki konuyla ilgili çalışma etkinliklerini yaptık ve konu kavrama testini çözdük. Geçtiğimiz yıl çalıştığımız "Kendimi Tanıyorum" notunu okuduk. Konuyla ilişki kurduk. Defterimize not yazdık.

İkinci ve üçüncü dersimizde fen bilimleri yaptık. Fen bilimleri kitabımızın içeriği hakkında konuştuk. Daha beş duyu organımız ünitesini inceledik. Beş duyu organımızı tanıyalım konusu ile dersimize devam ettik. Morpakampüsteki derse dikkat çekme animasyonunu izledik. Animasyondaki duyu organlarını ve görevlerini tahtada listeledik. Duyu organlarının ne demek olduğunu ve beş duyu organımızı tanımaya çalıştık. Konuyla ilgili defterimize görsel yapıştırdık. Görsel üzerinden duyu organlarını ve görevlerini yazdık. Daha sonra görme duyu organı hakkında konuştuk. Kaşlar, kirpik, gözbebeği vs. konularda öğrencilerime sorular sordum. Çok fazla detaya girmeden defterimize konuyla ilgili not tuttuk.
Dördüncü ve öğleden sonraki ilk dersimizde matematik yaptık. Geçtiğimiz yıl 2, 3, 4 ve 5'er ritmik saymalar konusuna çalışmıştık. Bu sene geri kalan 6, 7, 8 ve 9'ar ritmik saymaları öğreneceğiz. Ritmik sayma konusu için sınıfımıza astığım panolar yardımı ile konuya giriş yaptık. Matematik defterimize ritmik saymaları yazdık. Daha sonra konuyla ilgili alıştırmalar yazıp çözümlerini yaptık. Sayma konusu matematiğin temelini oluşturur ve ritmik saymayı ritmik sayma örüntülerini kavrayan öğrenci doğal sayılar konusuna hakim olur. Dört işlemi çok rahat bir şekilde yapar. Bunun için ritmik sayma konusu üzerinde çok fazla duracağız.

Son dersimizde okulumuzun ön bahçesinde spor eğitimi yaptık. Temek ısınma hareketlerini çalıştık. Kalan zamanımızda serbest oyun etkinliği yaptık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder