10 Eylül 2014 Çarşamba

Dünkü okul ve sınıf kurallarımızla ilgili etkinliğimize devam ettik. 6 tane sınıf kurallarını anlatan boyama sayfaları hazırladım. Bu sayfaları bilgisayardan öğrencilere gösterip hangi kural ile ilgili olduğunu sordum. Doğru cevaplandıran öğrencilere o sayfaları verdim ve boyamalarını istedim. En güzel boyamayı yapan öğrencinin çalışmasını panoya asacağımı söyledim. Ama hepsinin çalışması birbirinden güzeldi, o yüzden bende hepsini astım. :)

Artık yavaş yavaş çizgi çalışmalarına geçmeye başladık. Öğrencilerime basitten başlayarak zora doğru olan temel çizimleri içeren çalışma yaprakları verdim. Fareyi peynire ulaştırma, kediyle kediyi eşleştirme gibi kesikli çizgileri birleştirme çalışmaları yaptık. Öğrencilerimiz evde bol bol çizgi çalışması yapmalı özellikle yuvarlaklar ve ovaller çizmelidir.

Öğrencilerime çalışmalar sırasında klasik müzik dinlettim. Öğrencilerin kendi aralarında yüksek sesle konuşmalarını önlemek için müziğin sesini az açıp onlara müziği dinlemek istediğimi bunun için yüksek sesle konuşmamaları gerektiğini söyledim. Bu tür el becerilerine dayalı çalışmaları müzik eşliğinde yapmaya devam edeceğiz.

Kısa bir aradan sonra Aslan ile Fare masalını sunum şeklinde anlattım. Masalın sonunda öğrencilere sorular sorup dinlediğini anlama becerilerini ölçmeye çalıştım. Çoğu öğrencimiz hala çekingenliğini üzerinden atamadı. Parmak kaldıran öğrencilerin yanı sıra diğerlerine daha çok söz vermeye çalıştım bugün. Çekingen öğrencilerimiz masal ile ilgili soruları biliyorlar ama söylemek istemiyorlar. Konuşmaları için biraz ısrarcı oldum bugün. Masalın sunumu için aşağıdaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.


Ara verdikten sonra bahçede yeni bir oyun oynadık. Koşmalı oyunlarımızdan "Kuyruk Kapmaca" oyununu öğrettim. Herkese 30 cm uzunluğunda kurdele verip bunları giysilerine tutturmalarını söyledim. Başla komutuyla herkes birbirinin kuruğunu kapmaya kendi kuyruğunu kaptırmamaya çalıştı. Bayağı eğlendiler ve yoruldular. Ufak tefek kazalarda atlattık. Özellikle düşme ve çarpışma gibi. :( Bu oyunu oynarken dikatli olmak gerekiyor.

Son 15 dk. dünkü izlediğimiz çizgi filme devam ettik. Kısa kısa çizgi filmler izletmek yerine uzun filmleri kısa  sürelerde izletip kaldığı yerden devam ettirmek daha faydalı. Filmi izlemeye başlamadan önce nerede kaldığımızı neler izlediğimizi sordum.

Bugün ödev vermeye başladım. Çizgi çalışmalarına evde de devam etmeleri için çalışma kağıdı verdim. Öğrencilerimiz ödevlerini yaparken onlara kalemi tutma konusunda yardımcı olmalıyız.

Sınıfımızın perdelerini yıkayan velimize öğrencilerim ve şahsım adına teşekkür ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder