20 Eylül 2014 Cumartesi

Site güncellemesini elimden geldiğince günlük olarak yapmaya çalışıyorum ama arada aksilikler oluyor ve olacaktır da. Gecikmeli de olsa cuma günü derslerimizde yapılan etkinlikler;

İlk dersimize parmak kaslarını çalıştırma etkinlikleri ile başladık. Yine baş parmağımızı diğer parmaklarımıza sırayla dokundurarak sayma çalışması yaptık. Parmaklarımız arasında kalem çevirme çalışması yaptık. Öğrencilerimiz çizgi ve ilerleyen zamanlarda yapılacak olan yazı çalışmalarında elleri yorulduğunda parmakları ile kalem çevirme çalışması yapabilirler.
"Hayvanat Bahçesine Gezi" başlıklı hikayeyi okudum. Öğrencilerimden hikayeyi dinlemelerini ve yapılması gereken işleri taklit ederek yapmalarını söyledim. Boş kağıda karalama çalışmaları yapmaya devam ettik. Öncede düz ve keskin çizgilerle yapılan bu çalışma sonunda yuvarlaklara dönüşmeye başladı. Bu çalışmayı evimizde sürekli yaptıralım. Boyama çalışmalarımızda yuvarlaklar ve ovaller ile yapılmaya çalışılmalıdır.

2. dersimizde matematik yaptık. Örüntüler ( nesneleri belli bir kurala göre dizme) konusuna etkinliklerle devam ettik. Konuyla ilgili hazırladığım kes - yapıştır etkinliğini öğrencilerime dağıttım. Boş bırakılan yerlere kurallara uygun olarak gelmesi gereken nesneleri kesip yapıştırdılar.

3. dersimizde çizgi çalışmalarına devam ettik. Bunun için hazırladığım ev modelli kılavuz çizgili kağıtları öğrencilerime dağıttım. Ev modelinden bir tanede sınıfımdaki yazı tahtasına yağıştırdım. Yapacağımız çalışma hakkında öğrencileri bilgilendirdim. Veli toplantımızdada söylediğim gibi çizgi çalışmalarında öğrencilerimize yardım ederken ev modelindeki çatı, oturulan kat ve bodrum bölümlerini hikayeleştirerek çizgi aralıklarının akıllarında kalmasını salayabiliriz. Çünkü harf öğretiminde ilk başlarda bu ev modeli yöntemini kullanacağım. "e harfi evin hep odalarında dolaşır, çatıya ve bodruma gitmez, y harfinin kuyruğu sürekli bodruma gidip oradan eksiklikleri tamamlar vs."

4. dersimizin bir kısmında çizgi çalışmalarına devam ettik. Kalan kısmında oyun hamuru oynamaları için öğrencileri serbest bıraktım.

Öğleden sonra kes - yapıştır etkinliği ile dersimize başladık. Hazırladım bir ev ve yanında iki ağaç olan çalışma kağıdını verdim. Çizgileri birleştirip fon kartonuna yapıştırmalarını ve boyamaları söyledim. Birkaç öğrencimiz dışında çalışma yetişmedi. Öğrencilerimiz evde tamamlayıp getirmelidir.

Son dersimizin bir kısmında dışarıda oyun oynadık. Havanın yağışlı olmasından dolayı kalan kısmında yeni bir çizgi filme başladık. "Tom ve Jerry Korsanlar Adası'nda" filmini bitirmiştik. Yeni filmimizin ismi "Uçaklar". Bu şekilde parça parça senenin sonuna kadar en az 50 film izletmeyi düşünüyorum. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder