25 Eylül 2014 Perşembe

İlk dersimizde ödev kontrollerini yaptım. Öğrencilerimize dağıttığım 1. fasikülden yapmaları gereken son sayfaları gösterdim. Yarın fasikülleri toplayıp yenilerini dağıtacağım. Matematik dersimizde örüntüler konusuyla ilgili hazırladığım sunumdan tekrar çalışması yaptık. Çalışma kitabındaki örüntüler konusundaki sayfayı bitirdik. Yeni konumuz olan doğal sayılara geçtik.

Öğrencilerimizin büyük bir çoğunluğu sayı saymasını biliyor. Bunu en son dersimizde zile yakın bir zamanda parmaklarımızla göstererek yapıyoruz. Yine aynı şekilde bir sayıya denk gelen nesneyi göstermeyi de yapıyorlar. Ama sayıları yazma konusunda ufak tefek sıkıntılarımız oldu. Kitabımızda ki satıra nasıl yazılması gerektiğini gösterip yazdırdım.

Bugün 1 ve 2 rakamlarını bitirdik. Kitabımızdan, matematik setimizden ve morpakampüsten yararlanarak konuyu işledik. Küplerden farklı gruplar oluşturdum. Öğrencilere 1 ve 2 tane  küp olan grupları seçmelerini söyledim. 1 ve 2 rakamı ile ilgili çalışma kağıdını mutlaka yapmalıdırlar.

Diğer dersimizde "e" sesini tekrar ettik. Bebek uyutma hareketi yapıp ninni söyledik. "E" sesini gösterdim. Nasıl yazılacağı konusunda çalışma yaptık. Hazırladığım çalışma sayfalarını yaptık. Çalışma sayfasını yetiştiremeyen çok öğrencimiz oldu. Evde mutlaka tamamlanması gerekiyor. Öğrencimizin el hareketine dikkat edelim.

Öğleden sonra matematik dersinde öğrendiğimiz 1 ve 2 rakamları ile ilgili etkinlik yaptık. Bunun için iplik ve makarna kullandık. Amacımız hem istenilen çokluktaki makarnayı ipliğe takmak hem de ipliği doğru bir şekilde düğümlemekti. Yapılan çalışmaları sınıf panomuza asıp sergiledik. Rakam öğretimi bitirnceye kadar bu çalışmayı devam ettireceğiz. Sizlerde evde buna benzer bir çalışma yaptırabilirsiniz. Yapılan çalışmayı öğrencimiz sınıfa getirip gösterebilir. Uygun rakamın olduğu yere asabiliriz.
Son dersimizde öğrencileri oyun oynamalrı için serbest bıraktım. Eskiye göre artık beraber oynama alışkanlığını kazanmaya başladılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder